کد خبر: ۳۳۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵
ارسال به دوستان
ذخیره
اختصاصی/ در ستاد مدیریت بحران مطرح شد؛
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان در خصوص تعطیلی مدارس در کرمان گفت: این روزها اظهارنظرهای نسنجیده ای در خصوص شیوع بیماری آنفولانزا صورت گرفته و همین امر منجر شده است تا روزانه قریب به ۱۰۰ تلفن در زمینه تعطیلی مدارس و گلایه های والدین دانش آموزان داشته باشیم.

مدارس کرمان تعطیل نخواهد شد/ کرمان از نظر شیوع بیماری آنفولانزادر رتبه 5 قرار دارد

(عکس تزیینی است)

گفتارنو/ مرضیه قاضی زاده:
در پی شیوع آنفولانزا، خبر تعطیلی مدارس یکی پس از دیگری به گوش رسید.ابتدا خبر تعطیلی مدارس آدربایجان شنیده شد و بعد مدارس نوبت صبح و عصر بوکان و شاهین دژ در آذربایجان غربی تعطیل شد و بعد از ان نیز سایر استان ها همچون سیستان بلوچستان ، خراسان و غیره نیز مدارس خود را تعطیل کردند.

اگر چه در ۱۴ آذر ماه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد که تعطیلی این مدارس هیچ ارتباطی با بیماری آنفولانزا ندارد و آلودگی هوا عامل تعطیلی مدارس این شهرستان ها بوده است اما همه این استان ها به طور یکپارچه آلودگی هوا و کنترل و پیشگیری از شیوع بیماری آنفلوانزا را دلیل تعطیلی مدارس اعلام کردند. 

به گزارش گفتارنو،ظهر امروز ۱۷ آذرماه، مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان در جلسه ستاد بحران در خصوص تعطیلی مدارس در کرمان گفت: این روزها اظهارنظرهای نسنجیده ای در خصوص شیوع بیماری آنفولانزا صورت گرفته و همین امر منجر شده است تا روزانه قریب به ۱۰۰ تلفن در زمینه تعطیلی مدارس و گلایه های والدین دانش آموزان داشته باشیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در خصوص وضعیت استان در مواجه با بیماری آنفولانزا گفت: ما همه ساله در فصل پاییز با شدت بیماری های فصلی مثل آنفولانزا مواجه بوده ایم اما امسال شدت بیماری نسبت به سال ۹۴ کمتر بوده است.

وحید احمدی طباطبایی با اشاره به بازدید رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت از کرمان، گفت: با توجه به صحبت های مطرح شده با دکتر گویا، تشخیص داده شد که فعلا نیازی به تعطیلی مدارس استان نیست و کرمان از نظر تجهیزات مشکلی ندارد.

طباطبایی در پاسخ به اظهار نظرهایی در خصوص کمبود دارو در استان، گفت: دارو برای موارد شدید و بستری در بیمارستان است نه موارد سرپایی .

او در ادامه تاکید کرد: اکنون موج آنفولانزا رو به کاهش است و از پنج شنبه موارد بستری کاهش پیدا کرده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان این جمله که تا دو هفته قبل داروخانه ها از ماندن واکسن آنفولانزا در داروخانه ابراز نگرانی می کردند، گفت:حال هجوم مردم باعث شده که ما با کمبود واکسن در داروخانه ها مواجه شویم.

براساس گفته های طباطبایی برای تاثیر گذاری بیشتر، این واکسن باید از اواخر شهریورماه تزریق شود.

او در خصوص علت مرگ و میر بیماری آنفولانزا گفت: موارد مرگ مربوط به گروه های پرخطر بالای ۶۰ سال، زنان باردار و افرادی با زمینه بیماری های قلبی و کلیوی بوده است که این افراد می بایست از همان شهریورماه واکسن می زدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در پاسخ به پرسش یکی از اعضای جلسه مبنی بر رتبه کرمان در ابتلا به این بیماری گفت: استان کرمان رتبه ۵ را در خصوص شیوع بیماری انفولانزا در کشور دارد.

طباطبایی البته اخذ رتبه ۵ استان را به جهت دقت در گزارش دهی و آمارهای دقیق می داند و معتقد است که شدت بیماری از سال ۹۴ کمتر است .

گفته های او در ادامه مورد تردید قرار گرفت. به طوریکه در ادامه این جلسه یکی از اعضا در اعتراض به گفته های طباطبایی در خصوص عدم کمبود دارو گفت: گزارش های ما چیز دیگری را نشان می دهد و ما در برخی شهرستان ها با کمبود پزشک و دارو مواجه هستیم.

نماینده آموزش و پرورش نیز در این جلسه از افزایش غایبین دانش اموزان در سر کلاس خبر داد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در واکنش به این اظهارات گفت: ما در بین گروه سنی ۶ تا ۱۲ سال مراجعه ای به بیمارستان نداشتیم . لذا از دیدگاه پزشکی و براساس مدل های ریاضی و آماری نیازی به تعطیلی مدارس نیست.

طباطبایی همچنین در پاسخ به کمبود دارو در شهرستان ها گفت: من در حیطه دانشگاه علوم پزشکی کرمان این صحبت را داشتم. بنده اطلاعی از سایر حوزه ها ندارم شاید در جنوب کمبود دارو وجود داشته باشد.

در نهایت معاون هماهنگی عمرانی استانداری کرمان با بیان این جمله که شورا هیچ تخصصی در این زمینه ندارد، گفت: اگر دانشگاه علوم پزشکی به عنوان متولی اعلام کردند نیاز به تعطیلی هست، تعطیلی مدارس صورت می گیرد.

سید مصطفی آیت اللهی موسوی در ادامه افزود: اختیار تعطیلی مدارس با دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش است و تنها اگر دانشگاه تشخیص دهد مدارس استان تعطیل خواهد شد.

در بخش دیگری از این جلسه در خصوص روستای چاه ابراهیم در منطقه رودبار جنوب بحث شد .

بنا به اذعان مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان این روستا همواره به جهت شدت بارندگی ها در معرض آسیب بوده و راه های مواصلاتی آن گاها تا بیش از ۱۰ روز بسته شده است.

مجید سعیدی در این جلسه با اشاره به فوت یک زن بارداری از اهالی این روستا از اعصای خواست تا ساخت مسیر ارتباطی این روستا تسریع شود.

نماینده راهداری جنوب در این جلسه با اشاره به مسیر ۳۲ کیلومتری این محور گفت: ساخت ۲۰ کیلومتر از این محور به عهده ما گذاشته است اماما در حوزه تامین ماشین آلات ساخت با مشکل مواجه هستیم.

این نماینده با اشاره به مسیر ارتباطی این روستا با ۱۵ روستای دیگر این شهرستان از اعضای حاضر در جلسه و نمایندگان دستگاه های اجرایی خواست تا در تامین ماشین آلات و سایر تجهیزات یاری رسان اداره راهداری باشند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

کاهش حقوق کارگران با تعطیلی روز پنجشنبه تخلف است

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

خودروهای دارای چراغ نامناسب و نور خیره کننده توقیف می شوند

آخرین وضعیت آبی سدهای کرمان پس از بارندگی های اخیر

انتقاد از دفع لجن تصفیه خانه فاضلاب در شهر کرمان و بالازدگی فاضلاب در محدوده شهرک الهیه

کشف جسد دانشجوی دندانپزشکی رفسنجان در ارتفاعات کوه‌های سرچشمه

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان: برداشت گیاهان دارویی ممنوع و با متخلفان برخورد قضایی می‌شود

ابلاغ تعرفه‌های خدمات دارویی 1403 به داروخانه‌ها

۵١٢ نفر از مجرمین خطرناک و اراذل و اوباش شناسنامه‌دار در استان دستگیر شدند

آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌ها در مناطقی از کرمان

پربازدید ها

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان طی روزهای آینده

دستگیری عاملان نزاع و درگیری مسلحانه در بم 

صدور هشدار نارنجی با فعالیت سامانه بارشی در مناطقی از استان کرمان

شهادت یکی دیگر از مجروحان حادثه تروریستی کرمان

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان عنوان کرد: بی‌انگیزگی پزشکان متخصص برای حضور در شهرستان‌ها به دلیل کمبود زیرساخت‌های درمانی

تیراندازی با اسلحه در درگیری خانوادگی در منوجان 4 مصدوم بر جای گذاشت

کمبود شدید تمامی گروه‌های خونی در بم / درخواست از شهروندان برای اهدای خون

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان: برداشت گیاهان دارویی ممنوع و با متخلفان برخورد قضایی می‌شود

بارش‌ها در کشور 16 درصد کاهش داشته است؛ بیشترین افت بارش‌ها در کرمان

افشای جزئیاتی جدید از حادثه تروریستی کرمان؛ ساچمه‌های جلیقه انفجاری آلوده بودند

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)