کد خبر: ۳۴۰۴۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس آموزش فنی و حرفه‌ای کشور:
رییس آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ضمن گرامی داشت یاد و خاطره آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و نگاه وی به مسایل اظهار کرد: امروز سردار قاسم سلیمانی قدرتی تولید کرده است که آمریکا و قدرت‌های دیگر به این اصل رسیده‌اند که ایران به تنهایی تولید کننده قدرتی است که از عهده آنها خارج است و اینها ارزشمند هستند و کرمان از این جهت برند مقاومت است.

علی اوسط‌هاشمی امروز ۲۰ آذرماه در جلسه شورای عالی مهارت استان کرمان گفت: درک درست به اهمیت مهارت‌آموزی پشتوانه ارزشمندی برای سازمان فنی و حرفه‌ای است.

وی شورای عالی اشتغال و شورای عالی فنی و حرفه‌ای را دو شورای عالی بالاتر از شورای عالی مهارت دانست و اظهار کرد: اشتغال را به جاری کردن پول در جامعه تشریح کردیم و همیشه به توزیع خوب فکر کردیم اما به خروجی توجه نکردیم و تحت عناوین مختلف سرمایه‌های ارزشمند را تزریق کرده‌ایم که در چنین روزی با ابر چالش بیکاری و فقر روبرو نشویم.

رییس آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: استان کرمان زیرساخت اقتصادی قوی دارد که سالانه حدود ۵ هزار میلیارد تومان آورده دارد و صنایع بزرگش در کشور زبان‌زد است بنابراین باید جهشی به بحث مهارت فکر کند.

مدرک‌گرایی، برای جامعه حقارت می‌آورد

وی با بیان این مطلب که برپایه سند مهارت استان کرمان و با عزم ملی به سمت تغییر گام بردارید، مطرح کرد: همه توجه ما به مدرک نباشد و این برای جامعه حقارت می‌آورد به‌طوریکه نوع نگاه به آرایشگر و یک کارشناس ارشد متفاوت است و امروز ارزش را خطاب به دکتر، مهندس، آیت‌الله، سردار دانسته‌ایم اما ارزش به مهارت در جامعه وزن نداده‌ایم لذا سند مهارت را باید در جامعه دید تا همه چیز به دولت انباشت نشود.

رییس آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با تاکید برآنکه تا زمانی که رفاه و رضایت در جامعه موج نزند ما به مسیر خدمت و فضا سازی نرسیده‌ایم، تصریح کرد: نوع کار را لوکس تعریف کرده‌ایم و نگاه توام با لوکس بودن ما را به‌جایی نمی‌رساند.

وی با اشاره به جمعیت استان کرمان عنوان کرد: حدود ۳۰۰ هزار تبعه افغانی در استان کرمان حضور دارند که ۳۰۰ هزار فرصت شغلی این استان در دستان آنهاست.

هاشمی با بیان این مطلب که هیچ واحد صنعتی و کارآفرین نیرو جذب نمی‌کنند مگر بر این باور که گره‌ای از مشکلاتش را حل کند و در ادامه خطاب به مسئولین استان کرمان گفت: سند مهارت براساس اسناد استان به ما ارایه دهید.

وی با اشاره به ضعیف شدن برخی فرصت‌های شغلی و به‌وجود آمدن فرصت‌های شغلی جدید براساس پیشرفت‌های جهان تاکید کرد: با توجه به تحولات عظیمی که در حوزه تکنولوژی در جهان وجود دارد، اگر خودمان را آماده نکنیم همین فرصت‌های کنونی را از دست خواهیم داد.

رییس آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به اینکه ۴۰ درصد متقاضیان ما را فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: یک هزار و ۴۰۰ آموزشگاه آزاد در استان کرمان وجود دارد لذا برون سپاری را به سمت آموزشگاه‌های آزاد ببریم و باید سازمان دهی مهارت با محوریت سازمان فنی و حرفه‌ای باشد و بدانید که گواهی سازمان فنی و حرفه‌ای قابل ترجمه است و در همه جای دنیا دارای ارزش می‌باشد.

وی ادامه داد: با آموزش و پرورش آئین نامه مشترکی تدوین کردیم و مقرر شد از مقطع اول و دو متوسط الزاما همه دانش‌آموزان را به سمت مهارت سوق می‌دهیم و دانش‌آموزان ما همراه با فارغ‌التحصیلی یک گواهی مهارت نیز دریافت می‌کنند.

هاشمی تصریح کرد: باید پیوست مهارت در اقتصاد کشور داشته باشیم و نمی‌توان از اشتغال بدون مهارت سخن گفت و باید مدنظر داشت که اشتغال با مهارت پایدارتر خواهد بود و توصیه می‌کنم استان کرمان را عاری از نیروهای بدون مهارت کنیم و اگر مهارت را سرلوحه قرار دهیم دیگر شاهد عزاهای عمومی در کشور نخواهیم بود.

وی پیشنهاد کرد: تمام شرکت‌های بزرگ می‌توانند در تجهیز کارگاه‌های ما مشارکت داشته باشند تا به نیروهای آنها مهارت لازم را آموزش دهیم.

رییس آموزش فنی و حرفه‌ای کشور خطاب به مدیران استان کرمان گفت: مدیران استان کرمان یک رشته در استان شناسایی تا مسابقات ملی مهارت در آن رشته در این استان برگزار و راهیابی به المپیاد جهانی مهارت در آن رشته از استان کرمان باشد و باتوجه به ظرفیت‌های این خطه، استان کرمان می‌تواند میزبان المپیاد جهانی مهارت باشد.

وی ضمن گرامی داشت یاد و خاطره آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و نگاه وی به مسایل عنوان کرد: امروز سردار سلیمانی قدرتی تولید کرده است که آمریکا و قدرت‌های دیگر به این اصل رسیده‌اند که ایران به تنهایی تولید کننده قدرتی است که از عهده آنها خارج است و اینها ارزشمند هستند و کرمان از این جهت برند مقاومت است.

منبع: ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

سامانه بارشی قوی در جنوب کرمان آغاز شد / ثبت بیشترین میزان بارندگی تاکنون در میانده جیرفت

گزارش هواشناسی از میزان بارش‌ها تاکنون در کرمان / هشدار برای کاهش دما و سرمازدگی محصولات کشاورزی

بارش باران  ۱۰ راه روستایی در جنوب کرمان را مسدود کرد / اوج بارش‌ها از عصر امروز

اعلام محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در کرمان

فرماندار جیرفت: همه امکانات خدماتی و امدادی استان پای کار هستند

خبر خوش برای دانش‌آموزان؛ امکان استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی

راه ارتباطی 50 روستای کوهستانی در شرق کرمان مسدود شد

ثبت سفارش کتاب‌های درسی به تعویق افتاد

کشف لاشه چهار رأس جبیر و سه قبضه سلاح از شکارچیان غیرمجاز در راور

هشدار رئیس پلیس راه کرمان به رانندگان؛ با توجه به شرایط جوی هوا از سفرهای غیرضرور خودداری کنید

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)