کد خبر: ۳۴۱۲۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۸
ارسال به دوستان
ذخیره
اختصاصی/ یک کارشناس بازار خودرو مطرح کرد:
یک کارشناس بازار خودرو درخصوص علت افزایش یک باره کلیه خودرو‌ها می‌گوید: بالا رفتن هر یک از خودرو‌ها دلیل خودش را دارد. ماشین‌های کم مصرف مثل پراید و ام وی ام‌ها به دلیل عدم توزیع و تولید گران شده اند و خودرو‌های خارجی نیزبسته به افزایش قیمت دلار بالا و پایین می‌شوند. این‌ها نسبت به بنزین تاثیر گذاری خاصی ندارد، تمامی این‌ها سیاست‌های شرکت‌ها و نمایندگی‌ها و کارخانه داران است.

گفتارنو/ مرضیه قاضی زاده: اگر چه در پی افزایش قیمت بنزین بود که قیمت خودرو افزایش پیدا کرد و همین مسئله در یک دید سطحی و کلی این باور را ایجاد کرد که بنزین عامل گرانی خودرو بوده است.
کما این که نه فقط خودرو بلکه سایر اقلام نیز افزایش قیمت داشته اند.
 
اما با یک نگاه دقیقتر به بازار خواهیم دید که نه تنها خودرو‌های کم مصرف بلکه در این بازه زمانی قیمت تمامی اقلام خودرو افزایش قیمت چشمگیری داشته اند.

حال آنکه انتظار می‌رفت با افزایش قیمت بنزین صرفاً قیمت خودرو‌های کم مصرف یا خودرو‌های دوگانه سوز افزایش یابد، مسئله‌ای که این روز‌ها این شائبه را در بین عامه مردم پررنگ کرده است که کارخانه داران و فعالین بازار، بنزین را ملعبه افزایش قیمت خود قرار داده اند.

یک کارشناس بازار خودرو با بیان این جمله که قیمت‌ها در بازار خودرو به طور وحشتناک افزایش داشته است، می‌گوید: در بازار قیمت گذاری‌ها متفاوت است؛ خودرو‌های ایرانی هرکدام ۸ الی ۹ میلیون تومان و بعضاً ۲ میلیون تومان افزایش قیمت داشته اند.

اکبر بهروش در خصوص افزایش قیمت خودرو‌های خارجی نیز می‌گوید:افزایش قیمت در خودرو‌های خارجی بسته به مدل خودرو متفاوت است، اما در یک دسته بندی کلی خودرو‌های خارجی ۲۰ تا ۳۰ میلیون افزایش قیمت داشته اند.

این کارشناس بازار خودرو درپاسخ به علت افزایش یک باره کلیه خودرو‌ها می‌گوید: بالا رفتن هر یک از خودرو‌ها دلیل خودش را دارد. ماشین‌های کم مصرف مثل پراید و ام وی ام‌ها به دلیل عدم توزیع و تولید گران شده اند و خودرو‌های خارجی نیزبسته به افزایش قیمت دلار بالا و پایین می‌شوند.اما این‌ها نسبت به بنزین تاثیر گذاری خاصی ندارد، تمامی این‌ها سیاست‌های شرکت‌ها و نمایندگی‌ها و کارخانه داران است.

او البته اذعان دارد که بیشترین افزایش قیمت در بازار خودرو مربوط به خودرو‌های دوگانه سوز و بعد از آن پژو ۴۰۵ و پراید است.

این کارشناس بازار خودرو تشریح می‌کند: اختلاف قیمت خودرو‌های دوگانه سوز و بنزینی درب کارخانه ۸ تا ۱۰ میلیون تومان است، ولی در بازار خودرو این اختلاف قیمت به ۱۲ تا ۱۳ میلیون تومان می‌رسد.

در حالی بهروش از اختلاف قیمت ۱۰ میلیونی بین خودرو‌های دوگانه سوز و بنزینی می‌گوید که تا چند ماه پیش این اختلاف قیمت به ۴ میلیون تومان می‌رسید.

آن چه این کارشناس بازار خودرو بر آن تاکید دارد عدم ثبات قیمت هاست، بنا به گفته او قیمت‌ها در بازار خودرو هیچ نرم خاصی ندارد وهر یک از فروشندگان بنا به آنالیز خود از بازار یک قیمت را تعیین می‌کند، مسئله‌ای که منجر به سردرگمی فعالین بازار به ویژه خریداران شده است.

بهروش که یک بنگاه دار اتومبیل است، در خصوص وضعیت اکنون بازار خودرو می‌گوید: بازار خودرو راکد است و فروش نسبت به یک ماه و نیم پیش تا ۵۰ درصد کاهش داشته است.

او البته دلیل رکود بازار را افزایش قیمت بنزین نمی‌داند و معتقد است که ثبت نام خودرو موجب رکود بازار شده است.

بهروش که پیش از این در سمت نایب رئیس اتحادیه صنف بنگاه اتومبیل بوده است؛ علت گرانی خودرو را توزیع نشدن خودرو، عدم تحویل و قیمت ندادن شرکت‌ها می‌داند و ادامه می‌دهد: عدم تحویل به موقع ماشین و دست‌های پشت پرده عامل گرانی خودرو است.

این کارشناس بازار خودرو در تشریح صحبت‌های خود می‌گوید: فرضا در خصوص یک خودرو کارخانه قیمت را ۴۲.۵ اعلام کرده است، ولی صرفاً ثبت نام می‌کند و خودرویی تحویل نمی‌دهد؛ حدود یک سال است که از ثبت نام قبلی می‌گذرد، ولی هنوزهیچ خودرویی تحویل نداده اند.

او در ادامه می‌افزاید: وقتی عرضه کم است، طبیعی است که افزایش قیمت ماشین شروع می‌شود. دست‌های پشت پرده و آن‌هایی که خودرو دارند، از شرکت مستقیم خودرو می‌گیرند به هر قیمتی که می‌خواهند در بازار می‌فروشند.

از این کارشناس می خواهم تا پیش بینی خود را از بازار خودرو ارائه دهد. می‌گوید: قطعا افزایش قیمت‌ها می‌ماند و بیشتر هم می‌شود.

او در ادامه می‌افزاید: این دیگر به یک روال تبدیل شده است. وقتی کارخانه‌ها دیگر ماشین ندارند که بدهند و قطعه‌ای برای تولید ندارند مشخصاً خودرو گران می‌شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

جلوی اختلاس را بگیرید / اگر مردم گرفتار فقر شوند، دین از بین خواهد رفت

کروکی‌های کاغذی تا پایان خرداد ماه به طور کامل حذف می‌شوند

جدیدترین قیمت خودرو امروز اول اردیبهشت 1403

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان طی روزهای آینده

آتش‌سوزی خودرو پژو ۴۰۵ حامل قاچاق سوخت در پمپ بنزین کرمان

جنگل گلپرکی دلفارد بزرگترین ذخیره‌گاه جنگلی انار شیطان در کشور

حکم قطعی محکومان پرونده پروژه الماس مال کرمان صادر شد

کسب یک طلا و برنز در مسابقات قهرمانی کشور توسط کاراته‌کاهای کرمانی

استاندار کرمان: پیگیری امور اقتصادی در هیچ شرایطی نباید تعطیل شود

نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها

پربازدید ها

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

استاندار کرمان: پیگیری امور اقتصادی در هیچ شرایطی نباید تعطیل شود

هر گونه تغییر قیمت در کالاهای اساسی تخلف محسوب می شود

کروکی‌های کاغذی تا پایان خرداد ماه به طور کامل حذف می‌شوند

جدیدترین قیمت خودرو امروز اول اردیبهشت 1403

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)