کد خبر: ۳۴۱۲۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶
ارسال به دوستان
ذخیره
اختصاصی/ گفتارنو بررسی می کند
در حالیکه همه انتظار داشتند حسین امیری‌خامکانی که پنج دوره، به عنوان نماینده‌ی مردم زرند و کوهبنان در مجلس حضور داشت و نیز ابراهیم جهانگیری از چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب از حوزه سیرجان و بردسیر در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شرکت کنند، اما این دو چهره سیاسی علیرغم انتظار فعالان سیاسی در انتخابات ثبت‌نام نکردند.
چرا حسین امیری خامکانی و ابراهیم جهانگیری در انتخابات مجلس شرکت نکردند؟
گفتارنو/ گروه سیاسی: در حالیکه همه انتظار داشتند حسین امیری‌خامکانی که پنج دوره، به عنوان نماینده‌ی مردم زرند و کوهبنان در مجلس حضور داشت و نیز ابراهیم جهانگیری از چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب از حوزه سیرجان و بردسیر در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شرکت کنند، اما این دو چهره سیاسی علیرغم انتظار فعالان سیاسی در انتخابات ثبت‌نام نکردند.

به گزارش گفتارنو، حالا و با گذشت چند روز پس از پایان ثبت‌نام‌ها حسین امیری و ابراهیم جهانگیری با صدور اطلاعیه‌های جداگانه‌ای به تشریح دلایل عدم نامزدی خود پرداخته‌اند.

امیری: بار‌ها گفته بودم بهتر است یک نیروی تازه‌نفس و با انرژی بیشتر به صحنه ورود کند
حسین امیری خامکانی در نامه‌ای سرگشاده خطاب به مردم زرند و کوهبنان که متن آن را شامگاه روز گذشته در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد، گفت: احساس کردم باید صحنه را به یک تازه‌نفس واگذار کنم و فضا برای چرخش نخبگان فراهم شود. شرمنده‌ی مردمی هستم که هنوز درخواست داشتند باشم. شرمنده‌ی دوستانی شدم که این چند روز خیلی اصرار داشتند که بمانم، ولی از اول این دوره به این نتیجه رسیده بودم و بار‌ها خدمتتان گفته بودم که به‌خاطر مردم بهتر است یک نیروی تازه‌نفس و با انرژی بیشتر به صحنه ورود کند.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس ادامه می‌دهد: قرار بود در کمال آرامش سیاسی و اعتدال از ظرفیت‌ها و منابع منطقه برای توسعه‌ی اشتغال‌زایی و تامین زیرساخت‌ها استفاده کنیم. قرار بود بعد از هر انتخابات رقابت سیاسی به همکاری تبدیل شود و من حتی در سخت‌ترین شرایط به این پایبند ماندم، خیلی سخت بود در شرایطی فشار روحی زیادی را باید تحمل می‌کردم، ولی شد.

امیری می‌افزاید: «من در کنار همه‌ی دوستانی که هر دوره زحمت می‌کشیدند و رابط بین من و شما می‌شدند و ستاد‌ها را اداره می‌کردند به این عهد ماندیم که مردم را دسته‌بندی نکنیم، ساختار اجتماعی منطقه را به هم نریزیم، سهم‌خواهی نکنیم و همه با هم باشیم و با هم بمانیم و همه‌ی مردم را از خود بدانیم. حداقل در حوزه‌ی مجلس و نمایندگی همیشه تلاشم و نگاهم این بوده و امیدوارم که جز این نشده باشد».

وی ادامه می‌دهد: خود را بدهکار می‌دانم، بدهکار همه‌ی آن‌هایی که هنوز بیکارند، بدهکار خانواده‌هایی که هنوز جوانان بیکار دارند، بدهکار مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، بدهکار خانواده‌های شهدا و ایثارگران و بدهکار همه‌ی مردمی که اوضاع اقتصادی موجود زندگی آن‌ها را تحت فشار دارد. مجدداً به سهم خود به عنوان احدی از مدیران کشور و یکی از ۲۹۴ نماینده مجلس از شما عذرخواهی می‌کنم.

وی در ادامه‌ی این نامه آورده است: گرچه فشار‌های ناجوانمردانه‌ی خارجی، رقابت‌ها و دعوا‌های غیرقابل تحمل سیاسی داخلی و مدیریت‌های بعضاً غیرکارشناسی ناشی از بعضی رقابت‌های ناسالم فضای غیرشفاف و سودجویانه به وجود آورد که هم باعث سوءاستفاده عده‌ای فرصت‌طلب شد و هم هزینه‌های این سازندگی را بالا برد، ولی در مقایسه با کشور‌های هم‌تراز خود خیلی کار کرده‌ایم. مردم ما جنگ‌های تحمیلی نظامی و اقتصادی سختی را مدیریت کردند، در جنگ نفت و جنگ شدید اقتصادی اخیر هم اجازه ندادند اقتصاد کشور زمین‌گیر شود و به فروپاشی بیانجامد. در مقایسه با کشور‌هایی مثل ونزوئلا مردم ما خوب درخشیدند همین که این فشار‌های حداکثری را تحمل و مدیریت می‌کنند خود یک اراده و توان ملی است که این ملت در طول تاریخ از خود نشان داده است.

جهانگیری: به دلائل متعددی که اکنون زمان بازگو کردن آن‌ها نیست توفیق خدمت یار نبود
ابراهیم جهانگیری نیز که زمزمه‌های حضور او در حوزه‌های انتخابیه سیرجان و بردسیر به گوش می‌رسید اعلام کرد: در شامگاه روز شنبه مورخ ۱۶اذرماه به اتمام رسید جمعی که در خود توانایی نقش آفرینی در این نهاد مهم قانون گذاری ونظارتی را در می‌دیدند سراز پانشناخته برای ثبت نام پا به عرصه خدمت گذاشتند تا اینکه مردم در انتخاب فردی اصلح بتوانند بابررسی بیشتر گزینه مناسب را انتخاب نمایند گرچه بعضی‌ها در شیوه ثبت نام هم از روش‌های مردم فریبانه استفاده کردند قطعا مردم آگاهند و در انتخاب اصلح به همه زوایای رفتاری و عملکردی کاندیدا نظر دارند.

جهانگیری ادامه داده: در روز‌های گذشته بنده نیز همچون دوره قبل مورد لطف و عنایت جمعی از مردم و سیاسیون بعضی از شهرستان‌های استان کرمان از جمله سیرجان و بردسیر برای ثبت نام بودم از این رو به رسم ادب و قدر شناسی برخود لازم دیدم که از این همه ابراز محبت و حسن نظر سپاسگزاری کرده و این سرمایه بزرگ اجتماعی که به لطف خداوند و همت مردم آن خطه نصیب بنده حقیر گردیده شکرگزار باشم. صادقانه عرض کنم که دراین کسوت به دلائل متعددی که اکنون زمان بازگو کردن آن‌ها نیست توفیق خدمت یار نبود قطعا در هرکجا باشم با تمام وجود در خدمتم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

مدیر شبکه بهداشت رودبار جنوب: اجرای طرح واکسیناسیون نوبت صفر الزامی است

توصیه خیرخواهانه همتی به دولت سیزدهم: فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید؛ وگرنه با خروج سنگین سرمایه روبرو می‌شوید

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

اعضای باند جعل مدارک تحصیلی در کرمان دستگیر شدند

مدارس شهرستان زرند در روز چهارشنبه تعطیل شد / نیروهای شهرداری در آماده‌باش

ضرورت شناسه یکتا برای تمامی فعالان اقتصادی؛ کسب‌وکارهای بدون شناسه یکتا قانونی نیست

قیمت انواع سکه و طلا سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

فردا 5 اردیبهشت آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)