کد خبر: ۳۴۱۴۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۵
ارسال به دوستان
ذخیره
استاندار کرمان:
استاندار کرمان با بیان اینکه بازرگانان استان آذربایجان شرقی می توانند به تولیدات استان کرمان کمک کرده و در این راستا آماده هرگونه همکاری با سرمایه گذاران هستیم، گفت: به لطف فعال بودن پنجره واحد سرمایه گذاری در استان کرمان هم اکنون مجوزهای سرمایه گذاری در این استان ظرف مدت ۲ هفته صادر می شود و امیدواریم بتوانیم با افزایش سرمایه گذاری های این چنینی، مشکل اشتغال کشور را حل کنیم.

استاندار کرمان با بیان اینکه بازرگانان استان آذربایجان شرقی می توانند به تولیدات استان کرمان کمک کرده و در این راستا آماده هرگونه همکاری با سرمایه گذاران هستیم، گفت: به لطف فعال بودن پنجره واحد سرمایه گذاری در استان کرمان هم اکنون مجوزهای سرمایه گذاری در این استان ظرف مدت ۲ هفته صادر می شود و امیدواریم بتوانیم با افزایش سرمایه گذاری های این چنینی، مشکل اشتغال کشور را حل کنیم.

دکتر محمدجواد فدایی شامگاه دوشنبه ۲۵ آبان ماه در افتتاح نمایشگاه توانمندی های استان با ارزشمند خواندن برگزاری این نوع نمایشگاه ها در سطح کشور تصریح کرد: در کشور ظرفیت ها و امکانات بسیار خوبی وجود دارد که برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی در شناسایی این ظرفیت ها و آشنایی پتانسیل های سایر استان های کشور موثر خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری نمایشگاه های توانمندی های استان ها در حل بسیاری از مشکلات و امر توسعه کشور موثر خواهد بود افزود: استان کرمان در بخش های مختلف گردشگری، معدنی، صنعتی، کشاورزی و ... دارای ظرفیت ها و پتانسیل های بسیار خوبی است و تلاش می کنیم که این ظرفیت ها را با سایر استان های کشور به اشتراک گذاشته و در این راستا از سرمایه گذاران آذربایجان شرقی برای حضور در استان کرمان دعوت می کنیم.

استاندار کرمان با بیان اینکه استان های کرمان و آذربایجان شرقی در حوزه معدنی و صنایع معدنی وجوه مشترکی دارند که می تواند زمینه همکاری طرفین را فراهم کند تصریح کرد: در حوزه معدن در استان کرمان تاکنون ۶ میلیارد تن ذخیره قطعی و ۴۲ نوع ماده معدنی شناخته شده ضمن آنکه سالیانه ۹۰ میلیون تن ماده معدنی در استان کرمان تولید می شود.

فدایی با اشاره به تولید ۱۷۰۵ میلیون تن گندله و ۲۴۰ هزار تن کاتد در سال در استان کرمان افزود: استان کرمان به لحاظ شاغلین در حوزه معدن، ارزش تولیدات مواد معدنی و میزان استخراج مواد معدنی رتبه اول را در کشور به خود اختصاص داده است که این موضوع می تواند زمینه حضور سرمایه گذاران استان آذربایجان شرقی در دیار کریمان را فراهم کند.

عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان کرمان در بخش دیگری از صحبت های خود در مراسم افتتاح نمایشگاه توانمندی های استان کرمان در تبریز به حوزه گردشگری استان کرمان نیز گریزی زد و گفت: در حوزه گردشگری، استان کرمان با ثبت ۶۵۰ اثر ملی و ۷ اثر ثبت جهانی یکی از نقاط مهم کشور برای حضور گردشگران داخلی و خارجی است.

وی با بیان اینکه بازرگانان استان آذربایجان شرقی می توانند به تولیدات استان کرمان کمک کرده و در این راستا آماده هرگونه همکاری با سرمایه گذاران هستیم ادامه داد: به لطف فعال بودن پنجره واحد سرمایه گذاری در استان کرمان هم اکنون مجوزهای سرمایه گذاری در این استان ظرف مدت ۲ هفته صادر می شود و امیدواریم بتوانیم با افزایش سرمایه گذاری های این چنینی، مشکل اشتغال کشور را حل کنیم.

فدایی با بیان اینکه این امکان فراهم است که نیازهای استان های مختلف توسط استان دیگری حل شود که این مهم نیز به امر توسعه استان ها و در نتیجه کشور کمک شایانی خواهد کرد خاطرنشان کرد: امیدواریم این نمایشگاه شروعی برای فعالیت های بعدی بوده و شاهد توسعه روزافزون کشور باشیم.

دکتر محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این مراسم با ابراز خرسندی از برگزاری این نمایشگاه تصریح کرد: کشور ما در عرصه های مختلف، ظرفیت های بسیار خوبی دارد که متاسفانه خیلی از این توانمندی ها برای سایر نقاط کشور ناملموس و پنهان باقی مانده است که برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی می تواند بستر مناسبی برای معرفی این ظرفیت ها و پتانسیل ها باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید توانمندی‌های خودمان را در شرایط امروز کشور، به خوبی نشان دهیم اظهار کرد: معرفی این توانمندی ها می تواند در راستای خودکفایی کشور در بخش های مختلف موثر باشد و امیدواریم این گونه نمایشگاه‌ها بستری برای افزایش سرمایه گذاری در بخش های مختلف و در نتیجه رونق تولید و پویایی اقتصاد کشور شود.

منبع: ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

استاندار کرمان: سیل امسال آسیب زیادی به بخش کشاورزی وارد نکرد

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

دو دختر نوجوان مفقودی در سیلاب عنبرآباد پیدا شدند

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش: امنیت در سرتاسر مرزها برقرار است

تمامی راه‌های اصلی و روستایی شمال استان کرمان باز هستند

راه ارتباطی 50 روستای کوهستانی در شرق کرمان مسدود شد

مفقود شدن ۳ دختر نوجوان در سیلاب عنبرآباد

پربازدید ها

آخرین وضعیت قیمت ها در بازار طلا و سکه

نیمی از مزارع گندم قلعه گنج در معرض سیل قرار دارند

راهداری جنوب کرمان مسدودی چند محور و مسیرهای جایگزین را اعلام کرد

تمامی راه‌های اصلی و روستایی شمال استان کرمان باز هستند

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)