کد خبر: ۳۴۱۴۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۴
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی جنوب‌شرق:
مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی جنوب‌شرق گفت: نمایشگاه توانمندی های استان کرمان در تبریز هیچ هزینه ای را به بخش دولتی استان تحمیل نکرده و ۱۰۰ درصد هزینه های برگزاری این نمایشگاه توسط شرکت های شرکت کننده تامین شده است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی جنوب‌شرق گفت: نمایشگاه توانمندی های استان کرمان در تبریز هیچ هزینه ای را به بخش دولتی استان تحمیل نکرده و ۱۰۰ درصد هزینه های برگزاری این نمایشگاه توسط شرکت های شرکت کننده تامین شده است و تاکید می کنیم به هیچ عنوان از هزینه های دولتی برای برگزاری این نمایشگاه استفاده نشده است.

امیرحسین سعید درباره جزییات برگزاری نمایشگاه توانمندی های استان کرمان در تبریز به همت شرکت نمایشگاه های بین المللی جنوب شرق گفت: نمایشگاه توانمندی های استان کرمان در بخش های صنعت، معدن، خدمات بازرگانی، گردشگری، کشاورزی صنایع دستی و میراث فرهنگی با حضور استانداران کرمان و آذربایجان شرقی به مدت ۴ روز در شهر تبریز آغاز به کار کرد.

وی در تشریح اهداف برگزاری این نمایشگاه گفت: به دنبال معرفی و نشان دادن توانمندی های استان کرمان به استان آذربایجان شرقی و کشور بودیم ضمن آنکه بحث جذب سرمایه گذاردر بخش های مختلف برای استان کرمان نیز از دیگر اهداف برگزاری چنین نمایشگاهی در تبریز بوده است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی جنوب‌شرق با اشاره به حضور ۷۰ شرکت فعال استان کرمان در زمینه های مختلف در این نمایشگاه ادامه داد: در این نمایشگاه از کمیسیون های بخش خصوصی همچون کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، هلدینگ های بزرگ صنعتی استان و کشور همچون شرکت صنعتی معدنی گل گهر و شرکت صنایع ملی مس ایران و ... کمک گرفته ایم که به اعتقاد بنده ترکیبی از شرکت هایی که کار سرمایه گذاری و خدماتی را در استان کرمان انجام می دهند در این نمایشگاه حضور دارند.

سعید درباره دستاوردهای برگزاری این نمایشگاه نیز گفت: در حاشیه این نمایشگاه تفاهمنامه ای بین خانه معدن و صنعت استان کرمان و آذربایجان شرقی منعقد شد که با توجه به اینکه استان آذربایجان شرقی یکی از قطب های صنعتی کشور محسوب می شود، می تواند در امر توسعه استان کرمان در این زمینه بسیار موثر باشد.

وی با تاکید بر اینکه در بخش گردشگری، به شدت استان کرمان نیازمند معرفی پتانسیل ها و ظرفیت های خود است افزود: معرفی بخش صادرات خشکبار استان کرمان یکی دیگر از اهداف برگزاری این نمایشگاه در تبریز بود که خوشبختانه در این زمینه موفق بودیم و شرکت هایی که حضور داشتند توانستند مخاطب خودشان را در این بخش پیدا کنند.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی جنوب‌شرق در بخش دیگری از گفت و گوی خود به دلایل انتخاب این شرکت به عنوان مجری برگزار کننده نمایشگاه توانمندی های استان کرمان در تبریز پرداخت و گفت: شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی جنوب‌شرق، تنها سایت مجوزدار استان کرمان برای برگزاری نمایشگاه در داخل و خارج از استان است و رسالت این شرکت در زمینه های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بوده که بر اساس همین رسالت اقتصادی شرکت، متولی برگزاری این نمایشگاه شدیم.

سعید با بیان اینکه در صورت حمایت مسئولین استانی، نمایشگاه توانمندی های استان کرمان را در آینده نزدیک در کشورهای قطر و عمان نیز برگزار خواهیم کرد افزود: اعتقاد داریم نمایشگاه‌ها؛ می توانند محور توسعه پایدار استان کرمان باشند و در این راستا نیز شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی جنوب‌شرق در حال حرکت است و قصد داریم نمایشگاه عرضه مستقیم محصولات خشکبار استان کرمان را سال آینده در کشور عمان و قبل از جام جهانی فوتبال در کشور قطر برگزار کنیم.

وی با اشاره به برنامه های دیگر استان برای شرکت در نمایشگاه های ترکیه و اربیل عراق نیز گفت: نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ امارات نیز دیگر برنامه شرکت نمایشگاه های بین المللی جنوب شرق است که در صورت حمایت مسئولین، توانمندی های استان کرمان در این کشورها را به نمایش خواهیم گذاشت.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی جنوب‌شرق درباره هزینه های برگزاری این نمایشگاه نیز گفت: در نمایشگاه توانمندی های استان کرمان در تبریز هیچ هزینه ای را به بخش دولتی استان تحمیل نکرده و ۱۰۰ درصد هزینه های برگزاری این نمایشگاه توسط شرکت های شرکت کننده تامین شده است و تاکید می کنیم به هیچ عنوان از هزینه های دولتی برای برگزاری این نمایشگاه استفاده نشده است.

سعید با بیان اینکه نمایشگاه رایگان مثمرثمر نخواهد بود ادامه داد: شرکت هایی باید در نمایشگاه ها حضور داشته باشند که دارای توانمندی بوده زیرا نمایشگاه محل عرضه توانمندی ها و ظرفیت هاست.

وی در پایان خاطر نشان کرد: با کمک بخش های دولتی و ۶ جلسه برگزار شده در این راستا با دستگاه های اجرایی استان و استانداری کرمان، توانستیم برنامه ریزی های برگزاری این نمایشگاه را صورت دهیم اما یکی از تفاوت های این نمایشگاه با نمایشگاه توانمندی های استان کرمان در تهران در این است که در این نمایشگاه هیچ دستگاه و ارگان دولتی حضور ندارد ضمن آنکه از بعد فضای اختصاص یافته به شرکت های تولیدی و صنعتی استان نیز ۴۰ درصد نسبت به نمایشگاه توانمندی های استان کرمان در مشهد در سال ۹۶ با رشد روبرو بوده ایم و امیدواریم در شرایط تحریمی امروز کشور، بتوانیم با برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی امر خودکفایی و توسعه استان و در نتیجه رونق سرمایه گذاری و تولید را در استان کرمان کلید بزنیم.

منبع: ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)