کد خبر: ۳۴۱۴۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰
ارسال به دوستان
ذخیره
اختصاصی/در نشست علنی شورای شهر مطرح شد:
رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر گفت: «سیاست های کلان شهر را شورای شهر تعیین می کند و این را قانون هم تایید می کند.ما شورایی نیستیم دیگران به ما تحمیل کنند شما زیرگذر یا روگذر بزنید یا ساختمان شورا و شهرداری منطقه سه اینجا باشد یا آنجا.» این شورا تخصصی وارد می شود و بر اساس کار کارشناسی عمل می کند.ما به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد کسانی دیگر چه در استانداری یا هرکجای دیگر تصمیماتی را به شورا تحمیل کنند.

گفتارنو/ سمیرا کریمی افشار: «سیاست های کلان شهر را شورای شهر تعیین می کند و این را قانون هم تایید می کند.ما شورایی نیستیم دیگران به ما تحمیل کنند شما زیرگذر یا روگذر بزنید یا ساختمان شورا و شهرداری منطقه سه اینجا باشد یا آنجا.» این را رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر در نشست علنی عصر دیروز شورای شهر اعلام کرد و گفت:این شورا تخصصی وارد می شود و بر اساس کار کارشناسی عمل می کند.ما به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد کسانی دیگر چه در استانداری یا هرکجای دیگر تصمیماتی را به شورا تحمیل کنند.

آیا محیط زیست با احداث آرامستان در جاده حوپار موافق است؟ 

به گزارش گفتارنو، علی خدادادی در ادامه صحبت هایش به آرامستان جدید اشاره کرد و گفت: اخیراً شنیدیم دوستان جلسه داشتند و چند نقطه در شهر را در نظر گرفتند تا آرامستان جدید را به آنجا منتقل کنند اگر قرار است در نقاط دیگر شهر آرامستان ایجاد شود پیشنهاد بدهند، ما شش میلیارد هم متمم بودجه برایش درنظرگرفتیم تا تکلیف آرامستان مشخص شود.

او افزود: حتی اگر قرار است آرامستان در همینجا باشد ما باید چند نقطه دیگر را مشخص کنیم و بگوییم به این دلایل نتوانستیم در اینجا آرامستان بزنیم که آینده گان نگویند چرا آرامستان را به اینجا آوردید.

رییس شورای شهر نیز در ادامه صحبت های خدادادی گفت: در خصوص آرامستان معاون خدمات شهری شهرداری و شهردار مصاحبه های جداگانه ای داشتند که البته باهم در تعارض است.

محمد فرشاد اظهارداشت: گفته شده شورا بنا دارد آرامستان را جابه جا کند در صورتی که اصلا اینطور نیست.البته درست است گاهی،کارشناسان کارشناسی می کنند و نقاطی که مناسب نیستند را اعلام می کنند. مثلا محیط زیست گفته در جاده جوپاری برای ایجاد آرامستان مشکلات زیست محیطی وجود دارد.

شهردار اما اعلام کرد: یکی از گزینه های پررنگ همان جاده جوپار است که هم دسترسی بهتری دارد هم امکانات آب و برق مناسب است، به نظر می رسید در جلسه اول کارشناشی نظرات نباید منفی باشد اما قرار شد با محیط زیست و آب منطقه ای مجددا جلسه بگذاریم اگر در حوزه کارشناسی بتوانیم همدیگر را قانع کنیم و مانعی نباشد برای شورا طرح موضوع می کنیم چراکه  این به نفع مردم و شهرداری است و اولویت یک مشاور هم همانجاست.

رییس شورای شهر در بخش دیگری از صحبت هایش به اختلاف به وجود آمده بین ارتش و شهرداری نیز اشاره کرد و گفت: بین ارتش و شهرداری بر سر تعیین مرز زمین ارتش و زمین آرامستان بحث هایی بوجود آمد که ارتش خواستار این بود دیواری کشیده شود و شهرداری نیز توافقاتی انجام داده است اما اصلا اینطور نبوده که شورا خواسته باشد آرامستان جابجا شود .

رییس شورای شهر خاطرنشان کرد: شهرداری دستگاه اجرایی است و اگر کارشناسی کرد و جای دیگری را مصلحت دید و بحث زیست محیطی و بهداشت آن مانعی نداشت پیشنهادش را به شورا می آورد و تصویب می شود وگرنه شورا هیچ تکلیف و تحمیلی به شهرداری برای اینکه آرامستان کجا باشد یا اینکه براساس همان طرح قبلی اجرا شود ندارد.

شهردار نیز با بیان اینکه صحبت دوستان درخصوص آرامستان کاملا صحبت برحقی است، گفت: دوازده سال پیش بر اساس مقدورات آنزمان(منبع آب و چاه های آب)برای آرامستان تصمیماتی گرفته شد در حالیکه امروز ممکن است همه آن داده ها عوض شده و چاه ها خشک شده باشند.

سرمایه گذار را برای سرمایه گذاری تشویق می کنیم بعد لای منگنه اش می گذاریم!

«ما با کسی تعارف نداریم اگر استانداری نمی خواهد مشکل برق کشتارگاه صنعتی را حل کند چه کسی می خواهد حل کند؟» این را رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر در بخش دیگری از صحبت هایش اعلام کرد و گفت: سال‌های سال است که شهرداری کشتارگاهی را اداره می کند که قدیمی و فاقد هرگونه تجهیزات است و به لحاظ بهداشتی و ساختمانی وضعیت خوبی ندارد.

او افزود: کشتارگاه صنعتی در کیلومتر ۱۲ جاده باغین سال قبل ۹۵ درصد پیشرفت داشته است اما به دلیل نداشتن برق و تلفن جهت استفاده برای اینترنت نتوانست به بهره برداری برسد.

خدادادی در ادامه از در انتقاد وارد شد و گفت: ما از یک سو بخش خصوصی را تشویق می کنیم سرمایه گذاری کند اما زمانی که سرمایه گذاری می‌کند این طور آنها را لای منگنه می گذاریم و با آنها همکاری نمی کنیم.

او با بیان اینکه گوشت با سلامت مردم در ارتباط است،گفت: ما از ابتدای سال کشتارگاه قدیمی را به مناقصه گذاشتیم اما کسی مشارکت نمی کند، کشتارگاه صنعتی هم که مشکل برق و تلفنش حل نمی شود تا به بهره برداری برسد، اگر استانداری قرار است مشکل را حل کند که حل کند اگر نه ما به وزارت کشور نامه بنویسیم تا رئیس جمهور تکلیف را مشخص کند و وضعیت کشتارگاه مشخص شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)