کد خبر: ۳۴۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱
ارسال به دوستان
ذخیره
اختصاصی/ درنشست علنی شورای شهر مطرح شد:
رییس شورای شهر گفت: شورا و شهرداری هیچ تصمیمی نگرفتند که در فاصله ای که ساختمان خانه شهر نیاز به تعمیر دارد به ساختمان شهرداری منطقه ۳ منتقل شوند. اصلا چنین چیزی نبوده که شورا و شهرداری منطقه ۳ در مقابل هم قرار بگیرند. برای آن طول دوره ای که ساختمان شورای شهر تعمیر می شود در میدان شورا باید ساختمان شورا تاسیس شود تا شورا در تعامل با استانداری و شهرداری و نزدیک به آنها باشد.

گفتارنو/ گروه شهر: 

جابه جایی شورای شهر به ساختمان شهرداری مرکزی و تعمیر ساختمان خانه شهر و همینطور ردیف بودجه ای که برای آن دیده شده است موضوعاتی بود که در شورا مطرح شد و مورد انتقاد نایب رییس شورا نیز قرار گرفت.

به گزارش گفتارنو، در ابتدا رییس شورای شهر به ابهامات ایجاد شده درخصوص جابه جایی شورا پاسخ داد و صراحتا اعلام کرد: شورا و شهرداری هیچ تصمیمی نگرفتند که در فاصله ای که ساختمان خانه شهر نیاز به تعمیر دارد به ساختمان شهرداری منطقه ۳ منتقل شوند. اصلا چنین چیزی نبوده که شورا و شهرداری منطقه ۳ در مقابل هم قرار بگیرند.

محمد فرشاد افزود: برای آن طول دوره ای که ساختمان شورای شهر تعمیر می شود در میدان شورا باید ساختمان شورا تاسیس شود تا شورا در تعامل با استانداری و شهرداری و نزدیک به آنها باشد.

او ادامه داد: نهایتا مقرر شده است تا زمانی که اینجا تعمیر می‌شود بخشی از ساختمان شهرداری مرکزی در اختیار شورا قرار گیرد و این ساختمان خانه شهر تعمیر شود تعمیری که خواست همه مردم و فرهنگ دوستان بوده است.

در ادامه نشست علنی شورای شهر رامین ارجمند کرمانی گفت: در بودجه سال ۹۷ مبلغ یک میلیارد برای مرمت خانه شهر اختصاص یافته بود اما باتوجه به اینکه کسری بودجه داشتیم مرمت خانه شهرعملیاتی نشد.

او ادامه داد: نهایتا درسال 98 بودجه طرح مطالعه خانه شهر به ۵۰۰ میلیون تومان تقلیل پیدا کرد و الان هم باتوجه به اینکه ما کسری بودجه نداریم نمی دانم به چه دلیل ردیف مختص به خانه شهر صفر شده و عملا در دل بحث های دیگر قرار گرفته است.

ارجمند با بیان اینکه مطالعه هزینه زیادی می برد اظهار داشت: چرا باید در بودجه فعلی نیز ۵۰۰ میلیون به دو تا ۲۵۰ میلیون تقسیم شود؟

شهردار در پاسخ به ارجمند گفت: محمدعلی قنبری، معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهرداری گفته است مطالعه با ۲۵۰ میلیون تومان انجام شدنی است.

ارجمند گفت: اگر بحث مطالعات است چرا از اول سال بحث مطالعات را آغاز نکردید و الان که آذرماه است تازه می خواهید مطالعات را آغاز کنید؟

شهردار در پاسخ گفت: در بحث خانه شهر ما هم با خانه هنرمندان و هم مشاور پارک گردشگری جلساتی داشتیم و به شورا هم گزارش دادیم.

سید مهران عالم زاده با بیان اینکه بحث تغییر کاربری ساختمان خانه شهر خیلی مهم است، گفت: این موضوع در حوزه پارک گردشگری در حال انجام است و چون کاربری ساختمان خانه شهر به قطعیت نرسید و هیچ ضرب العجلی هم برای آن نبود بحث بازسازی آن به تعویق افتاد.

شهردار اضافه کرد: ما یک مشاور مرمتی جداگانه برای خانه شهر گرفتیم که اعلام کرد ۶۰۰ میلیون تومان بریا مرمت نیاز دارد که میراث اعلام کرد ما خودمان یک مشاور می فرستیم که در بحث مرمت کمکتان کند و شما مشاور نگیرید .همینجا اعلام می کنم عمده اتفاقی که باید در حوزه مطالعات رخ دهد تعیین کاربری و بحث مکانیکی است بقیه کارها را خود میراث جلو می برد.

عالم زاده در خصوص ردیف خانه شهردر متمم بودجه نیز گفت: در بحث خانه شهر یک ردیفی در خصوص طراحی و نظارت ساختمان جدید شورای شهر وجود دارد اما بخاطر شفافیت بودجه پیشنهادم این است این یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به دوتا ۲۵۰ میلیون و یک ۶۰۰ میلیون تبدیل شود.البته این مبالغ جهت مطالعه طرح است و سال آینده بودجه اصلی دیده می شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

گزارش هواشناسی از میزان بارش‌ها تاکنون در کرمان / هشدار برای کاهش دما و سرمازدگی محصولات کشاورزی

خبر خوش برای دانش‌آموزان؛ امکان استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی

راه ارتباطی 50 روستای کوهستانی در شرق کرمان مسدود شد

کشف لاشه چهار رأس جبیر و سه قبضه سلاح از شکارچیان غیرمجاز در راور

مفقود شدن ۳ دختر نوجوان در سیلاب عنبرآباد

مدارس شهرستان‌های جنوب کرمان غیرحضوری شد

دو دختر نوجوان مفقودی در سیلاب عنبرآباد پیدا شدند

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)