کد خبر: ۳۴۱۹۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس سازمان خصوصی‌سازی از واریز سود سهام عدالت سال ۱۳۹۷ در سه ماهه چهارم سال جاری خبر داد و گفت: این سازمان درنظر دارد با توجه به میزان سود مصوب مربوط به عملکرد سال ۱۳۹۷ شرکت‌ها، همزمان با آغاز دهه فجر بر مبنای میزان سود دریافت شده، نسبت به واریز سود به مشمولان سهام عدالت با اولویت اقشار کم درآمد و آسیب‌پذیر جامعه تا پایان سال جاری اقدام کند.

علیرضا صالح، رئیس سازمان خصوصی‌سازی از واریز سود سهام عدالت سال ۱۳۹۷ در سه ماهه چهارم سال جاری خبر داد و گفت: این سازمان درنظر دارد با توجه به میزان سود مصوب مربوط به عملکرد سال ۱۳۹۷ شرکت‌ها، همزمان با آغاز دهه فجر بر مبنای میزان سود دریافت شده، نسبت به واریز سود به مشمولان سهام عدالت با اولویت اقشار کم درآمد و آسیب‌پذیر جامعه تا پایان سال جاری اقدام کند.

صالح در پاسخ به اینکه آیا سود سهام عدالت در ابتدای دی‌ماه واریز خواهد شد، گفت: شرکت‌ها هشت ماه فرصت دارند پول را به حساب سازمان خصوصی‌سازی واریز کنند. درواقع سود را از شرکت‌های سرمایه‌پذیر جمع آوری می‌کنیم.

وی در مورد زمان واریز سود سهام عدالت سال ۱۳۹۷ نیز اظهار کرد: سود سهام عدالت سال ۱۳۹۷ را قبل از سال جدید محاسبه و به حساب مشمولان واریز می‌کنیم. احتمالا سود در سه ماهه چهارم سال جاری واریز شود. مجامع شرکت‌ها اکثرا در تیر ماه برگزار شده است، بنابراین شرکت‌ها تا پایان اسفند ماه فرصت دارند پول را واریز کنند و ما سعی می‌کنیم سود را قبل از سال جدید به حساب مشمولان واریز کنیم.

بر اساس این گزارش، اواسط تابستان بود که با پرداخت مبلغ ۱,۶۲۰ میلیارد ریال به تعداد یک میلیون و ۷۵۶ هزار و ۹۳۷ نفر از مشمولان سهام عدالت مربوط به گروه کارکنان دستگاه‌های اجرایی و بازنشستگان صندوق‌های تأمین اجتماعی، بازنشستگی کشوری و نیروهای مسلح در دو بانک ملت و رفاه کارگران، توزیع سود سهام عدالت از محل عملکرد سال ۱۳۹۶ شرکت‌های سرمایه پذیر سهام عدالت که در سال ۱۳۹۷ مصوب شده و توسط سازمان خصوصی سازی وصول شده برای مشمولان دارای شماره شبای بانکی در سامانه سهام عدالت عملاً به پایان رسید.

پس از آن اعلام شد که سود سهام عدالت در سال مالی ۱۳۹۷ نسبت به سال مالی قبلش حدود ۵۰ تومان افزایش داشته است؛ به این ترتیب مشمولان سهام عدالت که یک میلیون تومان سهام دارند حدود ۲۲۰ تا ۲۳۰ هزار تومان سود خواهند گرفت.

در سال ۱۳۹۶ کسانی که به ارزش یک میلیون تومان سهام عدالت داشتند بابت سود سال مالی ۱۳۹۵ معادل ۱۵۰ هزار تومان دریافت کردند.

در سال گذشته نیز مشمولان سهام عدالت که یک میلیون تومان از این سهام را داشتند به ازای سود پرتفوی سهام عدالت سال مالی ۱۳۹۶ معادل ۱۷۵ هزار تومان سود دریافت کردند. ارزش پرتفوی سهام عدالت در گذشته ۲۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بود که طی سال گذشته این عدد به حدود ۱۷۰ هزار میلیارد تومان رسید. به این ترتیب ارزش پرتفوی سهام عدالت در این مدت بیش از شش برابر شده است.

منبع: انصاف نیوز

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)