کد خبر: ۳۴۲۱۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان:
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان تاکید کرد: امروز مسائلی مانند آب محدودیت‌دارترین عامل توسعه شهرستان رفسنجان است و همه سرنوشت رفسنجان به آب بستگی دارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان تاکید کرد: امروز مسائلی مانند آب محدودیت‌دارترین عامل توسعه شهرستان رفسنجان است و همه سرنوشت رفسنجان به آب بستگی دارد.

سیدمهدی طبیب‌زاده صبح امروز ۳۰ آذرماه در شورای استانی گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان اظهار کرد: شورای گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی محل تعامل همه دستگاه‌های تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر در کشور که متشکل از قوه قضائیه، مقننه و بخش خصوصی است و بهترین ظرفیت در اختیار یک استان و شهرستان برای تصمیم‌گیری و تصمیم سازی است.

وی با بیان اینکه ترکیب یاد شده و جایگاه این شورا در قوانین جاری ممکلت می‌تواند عامل مؤثری در توسعه منطقه، استان و شهرستان باشد، ادامه داد: تا به‌حال تلاش کردیم جلسه شورای گفت‌وگو را در بهبود کسب و کار، تسهیلگری و رفع موانع تولید قرار دهیم شاخص‌های فضای کسب و کار را بر اساس شاخص‌های بانک جهانی در دستور کار قرار دادیم و در استان کرمان پایش کردیم و برای بهبود آن‌ها از طریق شورا اقدام کردیم.

طبیب‌زاده افزود: این شورا می‌تواند یک ظرفیت در خدمت توسعه شهرستان‌ها باشد که تصمیم گرفتیم بخشی از جلسات سالانه را در شهرستان‌ها برگزار کنیم که اگر نیاز به مصوبه قابل پیگیری در مجلس است، از طریق نماینده و مقامات عالیه انجام و روند توسعه یک شهرستان را تسهیل کند که اولین جلسه امروز آغاز می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با بیان اینکه جلسه امروز «بررسی روند تسهیل در توسعه شهرستان رفسنجان» نام‌گذاری شده است، خاطرنشان کرد: رفسنجان از شهرستان‌های پیشتاز در توسعه است و ظرفیت‌های فراوان در این شهرستان وجود دارد که اگر به فعلیت برساند می‌توانیم انتظار داشته باشیم به لحاظ شاخص‌های توسعه پایدار بخش مهمی از استان کرمان را پوشش دهد.

طبیب‌زاده تصریح کرد: براساس جمع‌بندی از جلسات قبل و امروز به دستورالعمل می‌رسیم که چگونه رفسنجان را در مسیر رشد سریع توسعه قرار داد امروز مسائلی مانند آب که محدودیت‌دارترین عامل توسعه رفسنجان است و همه سرنوشت رفسنجان به آب بستگی دارد بررسی می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان در ادامه با اشاره به اینکه ظرفیت مس بسیار بزرگ است که بسته حمایتی برای ایجاد صنایع پایین‌دستی مس در شهرستان دارند، عنوان کرد: از مس انتظار داریم هم به لحاظ تأمین خدمات، کالا هم قطعات و هم تجهیز پیمانکاری و گروه‌های اکتشاف ایجاد صنایع مبتنی بر اسید سولفوریک دسته وسیعی از خدمات در رفسنجان ایجاد کند.

طبیب زاده ادامه داد: در احمدآباد رفسنجان شهرک صنعتی طراحی شده اگر مس بپذیرد این شهرک را به عنوان شهرک پایین‌دستی مس قرار دهد می‌توان این محل را یکی از کانون‌های توسعه شهرستان رفسنجان قرار داد.

وی تسیهل صادرات و توسعه منطقه ویژه اقتصادی، کشت‌های جایگزین، گردشگری، انرژی خورشیدی و.. را دیگر موارد اثرگذار در توسعه رفسنجان برشمرد و گفت: ظرفیت انتقال آب از بندرعباس به دشت سیرجان، رفسنجان و چادرملو ۱۵۰ میلیون متر مکعب است اما نیاز فعلی ۱۲۰ میلیون متر مکعب است که ۳۰ میلیون متر مکعب این ظرفیت می‌توان در بیاض و احمدآباد تخصیص بگیریم که هم صنایع هایتک هم کشت‌های هیدروپونیک ایجاد کرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان در ادامه بیان کرد: بحث مهم، اتصال خط آهن احمدآباد رفسنجان و کرمان است که در این مسیر چهار یا پنج میلیون تن بار جابه‌جا می‌شود که فشار زیادی روی جاده‌هاست ایجاد این خط می‌تواند در توسعه گردشگری هم اثرگذار باشد اگر بخواهد باری از رفسنجان به کرمان برود باید مسیرهای زیادی جابه‌جا شود، در حالی که سه کارخانه سیمان، کارخانه‌های کاشی و منطقه ویژه در این شهرستان وجود دارد، اگر این خط آهن ایجاد شود مسیر خوبی در توسعه ایجاد خواهد شد.

منبع: ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)