کد خبر: ۳۴۲۲۵
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۱
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون اقتصادی استانداری کرمان :
معاون اقتصادی استانداری کرمان گفت: با سازو کارهای انجام گرفته در راستای صرفه جویی و حفظ منابع آبی از صندوق توسعه ملی اعتبارات لازم در نظر گرفته شده تا متقاضیان بتوانند ۱۵ هزار هکتار گلخانه را دراین استان ایجاد کنند.

معاون اقتصادی استانداری کرمان گفت: با سازو کارهای انجام گرفته در راستای صرفه جویی و حفظ منابع آبی از صندوق توسعه ملی اعتبارات لازم در نظر گرفته شده تا متقاضیان بتوانند ۱۵ هزار هکتار گلخانه را دراین استان ایجاد کنند.

محمدعلی دهقان در شورای گفت‌ و گوی دولت و بخش خصوصی با محوریت بررسی روند تسهیل در توسعه شهرستان رفسنجان افزود: چنانچه هر کشاورز بهره‌بردار یک متر مکعب آب صرفه جویی کند می تواند برای راه اندازی گلخانه تسهیلات ارزان قیمت دریافت کند.

وی ادامه داد: این وام بدون سود خواهد بود تا با ایجاد ۱۵ هزار هکتار گلخانه در استان کرمان حداقل ۳۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی شود.

وی افزود: سال جاری که ۳۵ درصد یک سال نرمال تولید پسته رفسنجان بود حدود ۴ هزار میلیارد تومان فروش پسته داشتیم که اگر برای شهرستان ۲ هزار میلیارد تومان درآمد حاصل شده باشد یک هزار میلیارد تومان آماده سرمایه‌ گذاری است، مردم باید به صنعت اعتماد کنند و سرمایه ‌های خود را به این بخش وارد کنند.

دهقان با اشاره به اینکه شرکت های خرد می توانند وارد بورس شوند بیان کرد: حتی پروژه‌ها را می ‌شود وارد بورس کرد پیشنهاد می‌ کنم سرمایه ‌گذاری ‌هایی که شده وارد بورس شود تا منابع سرگردان داخل شهر و استان را به سمت صنعت بیاوریم چون با این سرمایه‌ ها کار صنعتی توسعه می‌یابد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان گفت: در ۱۰ سال گذشته بورس هم از سکه، هم طلا و هم زمین بازدهی بیشتری داشته کسی که ارز می ‌خرد تولید را راکد می ‌کند اما در بورس کمک به صنعت و اشتغالزایی است و پول دست اهل فن می‌ افتد.

دهقان افزود: ۸۰ درصد اراضی کشاورزی استان کرمان فاقد سند هستند که این مهم باید بررسی و برای اراضی سند صادر شود تا کشاورزان از مزایای آن از جمله دریافت تسهیلات بهره مند شوند.

رئیس اداره استاندارد شهرستان رفسنجان هم در این نشست بیان کرد: در مجموع ۲ هزار و ۸۳۳ استاندارد بین المللی در مورد موضوعات مختلفی از جمله کشاورزی، صنایع نوآورانه، آب و فاضلاب، سلامت و غیره وجود دارد که این استاندارد ها برای استفاده نوشته شده اند.

ناهید سربازپور افزود: امسال در مورد آفت زدگی محصول پسته اشکالاتی وجود داشت هرچند اگر به استاندارد کُدِکس، که از سال ۱۹۸۱ در مورد پسته نوشته شده است و درصد استاندارد آفت زدگی پسته در آن ۴ است توجه شود مشکلی به وجود نخواهد آمد اما آفت زدگی پسته امسال افزایش داشت و این افزایش امکان به خطر انداختن سلامت افراد را دارد که لازم است تحقیقاتی در این باره انجام شود.

سربازپور افزود: در مورد نهاده های کشاورزی هم که تولید آن موجب اشتغالزایی می شود کاری مفید است اما مصرف نادرست آن و کیفیت پایین این نهاده ها، باقیمانده سموم در محصول را به دنبال دارد.

وی تصریح کرد: سال ۹۳ صادرات پسته بدون در نظر گرفتن باقیمانده سموم در پسته انجام شد اما در آینده دغدغه کشورهایی که این محصول را از ایران خریداری می کنند باقیمانده سموم در پسته خواهد بود که لازم است در این راستا آزمایشگاه کنترل کیفی در رفسنجان که ۷۰ درصد آن اجرایی شده، با کمک ۳ دستگاه جهاد کشاورزی، پژوهشکده پسته کشور و دانشگاه ولیعصر رفسنجان تکمیل شود و بودجه یک میلیارد تومانی را اختصاص دهند.

سرباز پور گفت: سازمان ملی استاندارد اعلام کرده است که سازمان استاندارد ملی پسته و خرما در استان کرمان به مرکزیت رفسنجان راه اندازی شود که اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد تومان نیاز است که اگر این سازمان راه اندازی شود سموم باقیمانده محصولات اندازه گیری می شود.

منبع: ایرنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

عدم توجه به جلو علت 53 درصد از تصادفات برون شهری

افزایش خطر ابتلا به سرطان با تغذیه بد

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

تصمیمات مدیران نباید عرضه سوخت را برای مردم سخت کند / کمبود و شلوغی جایگاه‌های عرضه سوخت گاز به هیچ وجه قابل قبول نیست

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

مدیر شبکه بهداشت رودبار جنوب: اجرای طرح واکسیناسیون نوبت صفر الزامی است

توصیه خیرخواهانه همتی به دولت سیزدهم: فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید؛ وگرنه با خروج سنگین سرمایه روبرو می‌شوید

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

پربازدید ها

آخرین وضعیت آبی سدهای کرمان پس از بارندگی های اخیر

ضرورت شناسه یکتا برای تمامی فعالان اقتصادی؛ کسب‌وکارهای بدون شناسه یکتا قانونی نیست

افت قیمت ۴ تا ۱۰۰ میلیون تومانی برخی خودروها در بازار / جدول قیمت خودروهای داخلی و خارجی را ببینید

قیمت انواع سکه و طلا سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

در اثر بارش‌های اخیر؛ میلیاردها تومان به بخش کشاورزی جیرفت خسارت وارد شد

کاهش حقوق کارگران با تعطیلی روز پنجشنبه تخلف است

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)