کد خبر: ۳۴۲۴۴
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰
ارسال به دوستان
ذخیره
استاندار کرمان:
استاندار کرمان ظرفیت سیلوهای ذخیره گندم در استان را با تولید گندم مناسب دانست و گفت: به‌دلیل پراکنش نامناسب سیلوها، در جنوب استان کرمان با مشکل ذخیره گندم مواجه هستیم.

استاندار کرمان با انتقاد از عملکرد شرکت تعاونی روستایی گفت: باید ارزیابی شود به چه دلیل با این حجم کشاورزی گسترده، همچنان جنوب استان کرمان دچار فقر و محرومیت است؟ مگر اتحادیه تعاون روستایی برای کوتاه کردن دست دلالان تشکیل نشده است پس چرا اغلب سود ناشی از فروش محصولات کشاورزی به جیب دلالان می‌رود که در این مورد باید شرکت تعاونی روستایی گزارش دهد.

دکتر محمدجواد فدایی بعد از ظهر دوم دی‌ماه در جلسه فرماندهی ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان (رفع موانع تولید) با محوریت رسیدگی به مسایل اقتصادی شهرستان رودبار جنوب بخش جازموریان اظهارداشت: تعهد این شهرستان برای ایجاد شغل در سال‌جاری یک هزار و ۹۳ مورد بوده است که تاکنون ۷۵۹ مورد آن محقق شده است لذا پیش‌بینی می‌کنیم که تا پایان سال این تعهد ۱۰۰ در صد محقق شود.

وی ظرفیت سیلوهای ذخیره گندم در استان را با تولید گندم مناسب دانست و گفت: به‌دلیل پراکنش نامناسب سیلوها، در جنوب استان کرمان با مشکل ذخیره گندم مواجه هستیم.

استاندار کرمان عنوان کرد: باید رده شهرک‌ها و نواحی صنعتی در جنوب استان کرمان یک بار دیگر مورد بررسی قرار گیرد تا طرح‌های صنعتی در مراحل اخذ مجوز تاسیس با مشکل محیط زیست مواجه نشوند.

عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان کرمان بیان کرد: ایجاد یک گلخانه توسط یک زن سرپرست خانوار با حمایت کمیته امداد در جنوب استان کرمان امید بخش است زیرا نشان‌دهنده این است که دستگاه‌های اجرایی با برنامه ریزی می‌توانند حتی در محروم‌ترین نقاط استان کرمان نیز ایجاد اشتغال کنند.

فدایی در واکنش به درخواست مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان در زمینه نامناسب بودن ساختمان اداری این نهاد در بخش زهکلوت عنوان کرد: ۳۰۰ میلیون تومان برای احداث ساختمان کمیته امداد در بخش زهکلوت تصویب می‌کنیم تا به این نهاد برای احداث ساختمان جدید پرداخت شود.

وی در خصوص درخواست نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی در خصوص افزایش سرانه تختخواب بیمارستانی در شهرستان رودبار جنوب گفت: دانشگاه علوم پزشکی جیرفت درخواست احداث بیمارستان در هر منطقه مورد نیاز را به وزارت بهداشت ارایه دهند و یک رونوشت نیز به استانداری کرمان ارجاع دهند تا پیگیری‌های لازم برای آنها صورت دهیم.

استاندار کرمان با اشاره به برخی اظهارنظرها درباره تبعیض بین شمال و جنوب استان کرمان، گفت: برخی افراد معتقدند که دولت در شمال و جنوب تبعیض قرار می‌دهد و معتقدیم این اظهارنظرها به علت اطلاعات کامل نداشتن این افراد است زیرا چنین موردی صحت ندارد.

وی اضافه کرد: تا سال گذشته تنها ۱۷ درصد اعتبارات عمرانی استان‌ها، توسط خود استان توزیع می‌شد که خوشبختانه و از امسال این درصد به حدود ۳۰ درصد رسیده است و دست استان کرمان برای اختصاص اعتبارات عمرانی بیشتر به جنوب استان باز خواهد شد.

فدایی تاکید کرد: شورای عالی ترابری کشور برای حل مشکل فروش و صادرات محصولات کشاورزی باید مجوز ورود کامیون‌های خارجی به ویژه کامیون‌داران روسی را به جنوب استان صادر کند.

وی با اشاره به سوابق اجرایی خود در کمیته فنی جهاد سازندگی در سال ۵۹، اظهار کرد: از نزدیک با مسایل و مشکلات رودبار جنوب آشنایی دارم و خوشبختانه در چند سال گذشته کارهای خوبی برای توسعه این منطقه انجام شده است.

استاندار کرمان با انتقاد از عملکرد شرکت تعاونی روستایی افزود: باید ارزیابی شود به چه دلیل با این حجم کشاورزی گسترده، همچنان جنوب استان کرمان دچار فقر و محرومیت است؟ مگر اتحادیه تعاون روستایی برای کوتاه کردن دست دلالان تشکیل نشده است؟ پس چرا اغلب سود ناشی از فروش محصولات کشاورزی به جیب دلالان می‌رود که در این مورد باید شرکت تعاونی روستایی گزارش دهد.

وی با اشاره به معضل حضور دلالان و واسطه‌ها در حوزه فروش محصولات کشاورزی جنوب استان کرمان تصریح کرد: اگر شرکت تعاونی روستایی توانایی حل این موضوع را ندارد، باید به سمت ایجاد یک شرکت دیگری برای فروش محصولات کشاورزی به منظور کوتاه کردن دست دلالان برویم که در این زمینه از امام جمعه، فرماندار، نماینده مردم این حوزه در مجلس شورای اسلامی و سازمان جهادکشاورزی جنوب استان کرمان می‌خواهیم ظرف یک ماه آینده طرح خود را به استانداری کرمان ارایه دهند.

فدایی با تاکید برآنکه راه حل توسعه مناطق را باید در خود منطقه یافت، با انتقاد از برخی سوءمدیریت‌ها در استان افزود: دولت طبق بند الف تبصره ۱۸ تسهیلاتی با سود ۹ درصد برای توسعه کشت گلخانه‌ای در کشور ارایه می‌کند ولی متاسفانه ما در استان از این فرصت کم استفاده می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه فضای همکاری در کشور و استان کرمان در حد قابل قبولی وجود ندارد و مدیران عادت کرده‌اند که دائما توپ را در زمین یکدیگر بیاندازند.

منبع: ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

راهداری جنوب کرمان مسدودی چند محور و مسیرهای جایگزین را اعلام کرد

تمامی راه‌های اصلی و روستایی شمال استان کرمان باز هستند

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)