کد خبر: ۳۴۲۶۸
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۱
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس‌کل دادگستری استان کرمان:
رئیس‌کل دادگستری استان کرمان گفت: دستگاه قضایی باید پناهگاه و نقطه امید ستمدیدگان و محرومان و گوش شنوای جامعه باشد و در همه ساعات شبانه روز حل مسائل مردم را پیگیری کند.

رئیس‌کل دادگستری استان کرمان گفت: دستگاه قضایی باید پناهگاه و نقطه امید ستمدیدگان و محرومان و گوش شنوای جامعه باشد و در همه ساعات شبانه روز حل مسائل مردم را پیگیری کند.

یدالله موحد در آیین تودیع و معارفه دادستان شهرستان شهربابک اظهارداشت: دادسرا که دادستان در راس آن قرار دارد یکی از ارکان بسیار مهم و تاثیرگذار سازمان قضایی کشور است و ماموریت های بسیار سنگین و با اهمیتی دارد.

وی کار در منصب قضایی را سخت و طاقت فرسا دانست و اظهار داشت: قضاوت درباره جان، مال، حیثیت و آزادی انسان ها دشوار است.

موحد یادآور شد: به تعبیر پیامبر اکرم (ص) هرچه اعمال سخت و گزنده باشند، در پیشگاه خداوند و ملت از ارزش بیشتری برخوردارند؛ بنابراین متولیان امر قضا نیز جایگاه والایی دارند زیرا اجرای عدالت، برکات و ثمرات بی شماری را نصیب مردم و جامعه می کند.

وی با بیان اینکه زیاده خواهی‌ها فقط با عدالت کیفری و کارآمدی دستگاه قضا علاج پذیر است، گفت: اگر بخواهیم جامعه ای عاری از مفاسد و تبعیض داشته باشیم یکی از لوازم آن و دستیابی به این هدف مقدس، ارتقا جایگاه دستگاه قضا در کشور است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: همه باید باور کنیم که ظرفیت عظیم قضایی کشور می تواند با همکاری همه دستگاه های امنیتی، اطلاعاتی، انتظامی و اجرایی، سلامت جامعه را تضمین کند هر چند این مسیر طولانی و دشوار است اما قابل وصول می باشد.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت دستگاه قوه قضاییه مصمم است که با ظرفیت عظیم دستگاه قضایی گام های بلندی را به سمت کارآمدی و ارتقاء این دستگاه بردارد و در چارچوب منشور گام دوم انقلاب با شتاب بیشتری رو به جلو حرکت کند.

موحد سلامت قوه قضاییه، مقابله با مفاسد مالی و اقتصادی در ساختارهای پولی، بانکی و اجرایی کشور و توجه به کرامت انسانی مراجعان به دستگاه قضا را از مولفه های بسیار مهم در برنامه تحولی دستگاه قضایی برشمرد که با استقبال مردم رو به رو بوده است.

وی عزت دستگاه قضا، قضات و کارمندان آن را از دیگر اهداف قوه قضاییه خواند و اظهارداشت: جامعه قضایی امروز هزاران خدمت در این حوزه را به مردم کشور ارائه می دهد و جامعه قضایی مقتدر و عزتمند می تواند عدالت را در جامعه پیاده کند.

موحد با اشاره به اینکه ۹۹ درصد از قضات و کارکنان این دستگاه با سلامت خدوم ملت هستند و شاید فقط یک درصد از آنان ممکن است درگیر آلودگی هایی باشند، افزود: نباید فرصت داد که هر کسی به هر بهانه ای قداست دستگاه قضا را مخدوش و به آن تعرض کند.

وی پشتیبانی و حمایت مردم از قضات در برخورد با مفاسد و انحرافات را موثر دانست و عنوان کرد: تضعیف دستگاه قضا و قضات جزو اهداف معاندین کشور و نظام است، زیرا می دانند که اقتدار دستگاه قضایی مانع از ایجاد توطئه های آنان می شوند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: اقتدار دستگاه قضایی موجب اقتدار نظام خواهد شد و تقویت و پایداری امنیت در کشور را در پی خواهد داشت.

وی ضمن تشکر از زحمات ایمان شهسواری دادستان سابق شهربابک و آرزوی موفقیت روزافزون برای او، خطاب به علیرضا مظفری دادستان جدید شهربابک گفت: رمز موفقیت هر مدیری هماهنگی و تعامل مثبت و قانونمند با سایر دستگاه ها و تدبیر و رفتار حکیمانه است.

موحد با بیان اینکه شهربابک یک شهرستان صنعتی و معدنی و دارای سرمایه های خدادادی فراوان است، تاکید کرد: همه مدیران موظف هستند از این سرمایه ها در جهت رشد و توسعه شهرستان و ارتقا رفاه و آسایش مردم بهره ببرند.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه قضا باید امنیت را تامین کند، تصریح کرد: دادستان از بنگاه های تولیدی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی حمایت کند، به مسائل زیست محیطی شهرستان توجه داشته باشد، و همچنین مردمی بودن دادستان نیز امر بسیار مهمی است.

منبع: ایرنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

گزارش هواشناسی از میزان بارش‌ها تاکنون در کرمان / هشدار برای کاهش دما و سرمازدگی محصولات کشاورزی

خبر خوش برای دانش‌آموزان؛ امکان استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی

راه ارتباطی 50 روستای کوهستانی در شرق کرمان مسدود شد

کشف لاشه چهار رأس جبیر و سه قبضه سلاح از شکارچیان غیرمجاز در راور

مفقود شدن ۳ دختر نوجوان در سیلاب عنبرآباد

مدارس شهرستان‌های جنوب کرمان غیرحضوری شد

دو دختر نوجوان مفقودی در سیلاب عنبرآباد پیدا شدند

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)