کد خبر: ۳۴۲۷۶
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶
ارسال به دوستان
ذخیره
احمد توکلی گفت: من به طرفداران پیوستن به این معاهده بین‌المللی قویاً می‌گویم، اگر در شرایط فعلی رأی‌گیری شود، مجمع تشخیص مصلحت نظام حتماً با پیوستن جمهوری اسلامی به FATF مخالفت خواهد کرد.

احمد توکلی گفت: من به طرفداران پیوستن به این معاهده بین‌المللی قویاً می‌گویم، اگر در شرایط فعلی رأی‌گیری شود، مجمع تشخیص مصلحت نظام حتماً با پیوستن جمهوری اسلامی به FATF مخالفت خواهد کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به حدس و گمان‌هایی که این روزها درباره تصویب یا عدم تصویب پیوستن ایران به FATF در مجمع تشخیص مصلحت مطرح می‌شود اظهار داشت: این درست نیست که عده‌ای از احتمال رأی‌ مثبت آوردن این موضوع خبر می‌دهند.

وی در پاسخ این سوال که دلیل فرسایشی شدن بررسی مساله FATF چیست گفت: آقای روحانی اواخر سال پیش، از طریق آقای دژپسند، وزیر اقتصاد، پیغام فرستاده بود که برای رأی‌گیری بر سر FATF فعلاً دست نگه داریم. همچنین آقای مجید انصاری هم خواست تصمیم‌گیری را عقب بیندازیم، چون آنها می‌دانستند در صورت رأی‌گیری، رأی مجمع به این موضوع منفی خواهد بود.

توکلی همچنین ادامه داد: گروهی می‌گویند اگر دولت در اختیار اصولگرایان بود، تا به حال مجمع برای پیوستن به FATF رأی مثبت داده بود، که در جواب باید گفت چنین برداشت‌هایی غلط است. من نمی‌دانم چطور این دروغ‌ها را می‌گویند و 43 نفر از اعضا را به بی‌دینی متهم می‌کنند. اساساً مساله به این مهمی را نباید وارد رقابت‌های سیاسی کنیم و چنین مواضعی بگیریم.

این کارشناس اقتصادی افزود: عقب افتادن تصمیم‌گیری بر سر FATF به این دلیل است که در برخی مسائل و موضوعات مراعات می‌کنیم و مهم نیست که در ماه دهم یا آخر سال باشیم. من به طرفداران پیوستن به این معاهده بین‌المللی قویاً می‌گویم، اگر در شرایط فعلی رأی‌گیری شود، مجمع تشخیص مصلحت نظام حتماً با پیوستن جمهوری اسلامی به FATF مخالفت خواهد کرد.

احمد توکلی در پایان صحبت‌هایش گفت: متاسفانه گروهی همه بحث‌های مهم را به سیاست و سیاسی‌کاری ربط می‌دهند. FATF موضوع بسیار مهمی است که برای تصمیم‌گیری حتماً باید تمام جوانب را در نظر بگیریم و این‌طور نیست که هر کسی به دلیل تعلقات جناحی و سیاسی درباره این موضوع مهم موضع‌گیری کند و مطالبه‌ای داشته باشد.

منبع: تسنیم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

استاندار کرمان: سیل امسال آسیب زیادی به بخش کشاورزی وارد نکرد

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

دو دختر نوجوان مفقودی در سیلاب عنبرآباد پیدا شدند

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش: امنیت در سرتاسر مرزها برقرار است

تمامی راه‌های اصلی و روستایی شمال استان کرمان باز هستند

راه ارتباطی 50 روستای کوهستانی در شرق کرمان مسدود شد

مفقود شدن ۳ دختر نوجوان در سیلاب عنبرآباد

پربازدید ها

عملیات شجاعانه فرزندان غیور ایران اسلامی موجب افتخار است/ این حمله یک تصمیم استراتژیک برای نمایش اقتدار، امنیت و غرور ملی بود/ باید به قدرت ملی خود ببالیم

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش: امنیت در سرتاسر مرزها برقرار است

استاندار کرمان: سیل امسال آسیب زیادی به بخش کشاورزی وارد نکرد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)