کد خبر: ۳۴۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸
ارسال به دوستان
ذخیره
در بازدید معاون علمی رئیس جمهور از شرکت‌های شهرک صنعتی رفسنجان؛
در سفر یک روزه معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به استان کرمان، کلنگ احداث مرکز نوآوری و شتابدهی رفسنجان به زمین زده شد.

دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور صبح امروز دهم دی ماه به همراه دکتر قادری رییس مرکز توسعه و فناوری راهبردی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان و نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی از شرکت‌های مستقر در شهرک صنعتی رفسنجان و واحدهای فناور و مراکز رشد این شهرستان بازدید کرد و همچنین کلنگ احداث مرکز نوآوری و شتابدهی رفسنجان را به زمین زد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در سفر به استان کرمان، نمایشگاه دستاوردهای مراکز رشد رفسنجان را افتتاح و از محصول دانش‌بنیان سولفار در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان رونمایی کرد.

براساس این گزارش، تعداد ۶۰ شرکت از دانشگاه ولیعصر رفسنجان، دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان، مرکز آموزش عالی غیرانتفاعی علامه جعفری رفسنجان، پژوهشکده پسته و یک شرکت به عنوان میهمان از دانشگاه صنعتی سیرجان در این نمایشگاه حضور دارند.

ستاری در ادامه سفر به شهرستان رفسنجان با هیات همراه و در بازدید از شرکت‌های مستقر در شهرک صنعتی رفسنجان، از شرکت‌های برفزا پارس کشاورزی این شهرستان تولید کننده نهاده‌های کشاورزی و پرشین بنیان آریا تولید کننده کود و شرکت فلزات نادر بازدید کرد.

شرکت‌های دانش‌بنیان برافزا کشاورز پارس و پرشین بنیان آریا فعال در حوزه‌های نهاده‌ها (کودهای کشاورزی)، کودهای شیمیایی مجاز بیولوژیک و ارگانیک زیست فناور شرکت‌هایی هستند که ستاری با فعالان فناور آن‌ها به گفت‌وگو نشست.

شایان ذکر است شرکت فلزات نادر، از لجن آند مس سرچشمه سلنیت سدیم تولید می‌کنند که این محصول در کارخانجات شیشه و خوراک دام استفاده می‌شود.

برپایه این گزارش، شرکت فلزات نادر در سال ۷۸ راه‌اندازی شده و ظرفیت تولید آن ماهانه ۴۰ تن سلنیت سدیم است ضمن آنکه ۶۵ نفر در این شرکت مشغول به کار هستند.

در ادامه سفر یک روزه معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به استان کرمان کلنگ احداث مرکز نوآوری و شتابدهی رفسنجان به زمین زده شد.

این مرکز در زمینی به مساحت ۳۲ هزار مترمربع طی دو سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد. شایان ذکر است که احداث این مرکز نوآوری جزو تعهدات مجتمع مس سرچشمه می‌باشد ضمن آنکه دانشگاه ولیعصر رفسنجان نیز با این مجتمع در راه‌اندازی این مرکز نوآوری همکاری خواهد داشت.

همچنین در این سفر تفاهم‌نامه همکاری سه جانبه برای ایجاد مرکز نوآوری شهرستان رفسنجان میان دانشگاه ولی عصر (عج)، مجتمع مس سرچشمه و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با حضور سورنا ستاری امضاء می‌شود.

رییس ستاد توسعه فناوری سلول‌های بنیادی، در ادامه این سفر، از روند پیشرفت فاز دوم مرکز ملی پرورش و تکثیر حیوانات آزمایشگاهی بازدید می‌کند. دو سال پیش فاز نخست این مرکز با حضور وی در دانشگاه شهید باهنر کرمان به بهره‌برداری رسید.

این مرکز صرفاً تحقیقاتی نیست، بلکه در حوزه عرضه محصولات دانش‌بنیان نیز فعالیت می‌کند. از جمله اهداف راه‌اندازی این مرکز می‌توان به تکثیر و پرورش جوندگان آزمایشگاهی خالص و شناسنامه‌دار، تکثیر و پرورش حیوانات آزمایشگاهی نژاد خالص با اندازه متوسط، پرورش، تکثیر و نگهداری نژادهای خالص اسب و ایجاد بانک اسپرمی و انجام تلقیح مصنوعی اشاره کرد. در این سفر ستاری از فاز دوم این مرکز بازدید می‌کند.

افتتاح «مرکز نوآوری و شتابدهی تگ» در شهر کرمان برنامه دیگر این سفر است. در این مرکز نوآوری با فضایی حدود یک هزار و ۸۰۰ متر مربع فعالیت کسب و کارهای نو پا شتاب می‌گیرد. این مرکز علاوه بر نمایشگاه دائمی محصولات دانش بنیان به فضای کار اشتراکی برای استقرار ۵۰ تیم، فضای کار اختصاصی برای ۱۰ تیم مجهز است.

همچنین شتاب‌دهنده‌های تخصصی در ۵ حوزه صنایع دستی، گردشگری، کشاورزی، سلامت و صنعت و معدن برای استقرار تیم‌های خود فضا خواهند داشت. رویدادها و کارگاه‌های آموزشی نیز در این مرکز برگزار می‌شود.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری با هدف توسعه زیست‌بوم کسب و کارهای نوآور و دانش‌بنیان از محل احداث کارخانه نوآوری کرمان بازدید می‌کند.

منبع: ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)