کد خبر: ۳۴۳۶۰
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸
ارسال به دوستان
ذخیره
اختصاصی/ گفتارنو چالش بازار پرندگان و حیوانات خانگی را بررسی می کند؛
معاون خدمات شهری شهرداری گفت: نیروی انتظامی و نماینده ای از دامپزشکی باید باشد تا ما اینها{بازار پرندگان} را جمع کنیم. ما جمعشان کنیم کجا ببریمشان. در بحث ساماندهی این ها{دام پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی و نیروی انتظامی} باید باشند شهرداری هم پای کار است.

گفتارنو/ سمیرا کریمی افشار:

می توانیم بازار پرندگان را جمع کنیم اما درگیری ها و بقیه مسائل را چه کنیم؟/حکم قضایی بیاورند ما اقدام کنیم/ جمعشان کنیم کجا ببریمشان؟

«بگویید حکم های قضایی شان را برای ما بیاورند. ما که حرفی نداریم. ما هیچ حکم قضایی ندیدیم.» این را معاون خدمات شهری شهرداری زمانی که از او پرسیدم دامپزشکی می گوید ما حکم قضایی گرفتیم و شهرداری باید در جمع آوری بازار پرندگان قاطع تر عمل کند، گفت.

بازار پرندگان بیش از دو سال است که در خیابان آبشارمنتهی به خیابان سرباز مشغول به خرید و فروش انواع و اقسام پرندگان و حیوانات است.

شهرداری می گوید: دامپزشکی اقدام قضایی انجام دهد و شکایت کند تا ما اقدام کنیم. دامپزشکی می گوید: اقدام قضایی انجام شده، شهرداری قاطع تر عمل کند. دستگاه قضا هم می گوید: جمع آوری جمعه بازار در حوزه وظایف شهرداری است و شهرداری راساً این اختیار را دارد تا این مکان را جمع آوری کند.

ما رسما می توانیم اقدام کنیم اما درگیری ها و بقیه مسائل را چه کنیم؟

معاون خدمات شهری شهرداری در گفت و گو با گفتارنو، درخصوص ادعای دامپزشکی در گرفتن حکم قضایی برای جمع آوری بازار پرندگان گفت: بگویید حکم های قضایی شان را برای ما بیاورند. ما که حرفی نداریم. ما هیچ حکم قضایی ندیدیم. خداخیرشان بدهد حکم قضایی را به ما برسانند تا ما با همکاری نیروی انتظامی این ها[بازارپرندگان] را جمع کنیم.

به گزارش گفتارنو، مهدی نیکویی تاکید کرد: شهرداری به وظیفه خودش عمل می کند اما بر اساس مصوبه کارگروه شورای سلامت حتما باید حکم قضایی گرفته شود و از دامپزشکی نیز نماینده ای حضور یابد.

این صحبت نیکویی باعث طرح این سوال شد که دستگاه قضا می گوید جمع آوری جمعه بازار پرندگان در حوزه وظایف شهرداری است و شهرداری راساً این اختیار را دارد تا این مکان را جمع آوری کند.

نیکویی پاسخ داد: بله ما رسما می توانیم اقدام کنیم اما درگیری ها و بقیه مسائل را چه کنیم؟ شهرداری نیرویی ندارد که بتواند آنجا [بازار پرندگان] را جمع کند ما نهایتا می توانیم آنجا را تعطیل کنیم.

جمعشان کنیم کجا ببریمشان؟

او باردیگر تاکید می کند: نیروی انتظامی و نماینده ای از دامپزشکی باید باشد تا ما اینها[بازار پرندگان] را جمع کنیم. ما جمعشان کنیم کجا ببریمشان. در بحث ساماندهی، دام پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی و نیروی انتظامی باید باشند شهرداری هم پای کار است.

آنطور که معاون خدمات شهری شهرداری گفت: ده روز قبل جلسه کارگروه سلامت استان با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری و مدیران کل دامپزشکی و دانشگاه علوم پزشکی تشکیل و مقرر شده با توجه به بحث های انتقال بیماری دام و طیور بازار پرندگان جمع شود.

نیکویی در خصوص این کارگروه گفت: قرار شد بر اساس مصوبه کارگروه شورای سلامت ، جمع آوری بازار پرندگان به عنوان مصوبه ابلاغ شود ( در مصوبه آمده بازار پرندگان باید جمع آوری شود). پس از ابلاغ مصوبه حکم قضایی گرفته شود چرا که نیروی خود شهرداری به تنهایی نمی تواند این کار را انجام دهد. چندین بار درگیری ایجاد شده است و اگر ما الان [بازارپرندگان ] را جمع آوری کنیم در خیابان بعدی دوباره راه اندازی می شود.

می توانیم بازار پرندگان را جمع کنیم اما درگیری ها و بقیه مسائل را چه کنیم؟/حکم قضایی بیاورند ما اقدام کنیم/ جمعشان کنیم کجا ببریمشان؟

انتقال بازارچه پرندگان به مکانی دیگر منتفی است

معاون خدمات شهری شهرداری در پاسخ به این سوال با این تفاسیر بحث ساماندهی و یا اینکه بازار پرندگان در مکانی دیگر راه اندازی شود منتفی می شود؟ گفت: بله. ما پیشنهاد داده بودیم اول بلوار امام صادق مکانی را برای همین کار درنظر گرفتیم اما دوستان مخالفت کردند و گفتند 70 واحد صنفی داریم و صلاح نمی دانیم این کار انجام شود. ما هم گفتیم حرفی نداریم مصوبه کارگروه سلامت ابلاغ شود و حکم قضایی هم حتما باشد ما عمل می کنیم.

نیکویی در پاسخ به این سوال که قریب به دو سال است این جمعه بازار دایر است و ما شاهد برگزاری جلسات و مصوباتی در این خصوص بودیم اما چرا اقداماتی که می گویید عملیاتی نمی شوند؟ گفت: آخرین بار ده روز قبل بود که در کارگروه بهداشت و سلامت استان مصوب شد که این جمعه بازار جمع شود.اما مصوبه کارگروه هنوز به دست ما نرسیده این مصوبه و حکم قضایی را برای ما ارسال کنند؛نمایندگان دام پزشکی و علوم پزشکی هم باشند تا ما کار را انجام دهیم.

تاکید شورای شهر بر جمع آوری بازارچه پرندگان  حیوانات خانگی 

پای بازار پرندگان به شورای شهر نیز کشیده شد و در جلسه علنی شورای شهر که در آبان ماه برگزار شد رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر بر جمع آوری این بازار تاکید کرد و گفت: این بازارچه سلامت مردم و جامعه را به خطر می اندازد و هرچه سریعتر باید جمع شود.

سیاست شورا این است حتما موضوعاتی که با سلامت مردم ارتباط دارد ساماندهی شوند

سخنگوی شورای شهر در خصوص مواضع این شورا در قبال بازار پرندگان به خبرنگار گفتارنو گفت: سیاست شورا این است حتما این قبیل موضوعات ساماندهی شوند و در کمیسیون خدمات شهری شورای شهر و هم در شورا به جمع آوری بازار پرندگان تاکید شده است.

حسین چناریان افزود: شهرداری درقبال تعیین محل مشخص و جمع آوری مکان های غیرمجاز وظایفی دارد وباید مسئولین و متولیان امر هریک وظایف خود را انجام دهند.

او در پاسخ به این سوال که قریب به دوسال است که مسئولین از مصوباتی حرف می زنند که در صورت وجود آن اقداماتشان را عملیاتی کنند اما  اقدامات به مرحله اجرایی و عملیاتی نمی رسند دلیلش را چه می دانید؟گفت: من هم بحث مصوبه شدن و تاکید بر اجرایی شدن این موضوع را هم شنیدم و هم مصوبه اش را دیدم.

من هم کاملا با جمع آوری بازار پرندگان موافقم

چناریان افزود: هر صنف و بخشی که در زمینه پرندگان و دام فعالیت دارد زیر نظر مسئولین مربوطه اگر قرار است فعالیتی داشته باشند انجام دهند نه اینکه به صورت غیرمجاز در هر مکانی فعالیت کنند.

او با تاکید بر این که در خصوص این پرندگان هم بحث بیماری و آلودگی ها مطرح است و اگر کنترل و ساماندهی نشوند سلامت مردم و جامعه به خطر می افتد، تصریح کرد: شهرداری می تواند با دست فروشان و کودکان کار برخورد کند و بساط آن ها را سد معبر بداند اما موضوع سگ های ولگرد و بازار پرندگان را حواله این دستگاه و آن دستگاه یا انجمن حمایت از حیوانات می کند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آخرین قیمت طلا، سکه و ارز دوشنبه ۲۸ اسفندماه1402

رییس کل محاکم عمومی و انقلاب کرمان هشدار داد: مطالبه مهریه و درخواست طلاق بیشترین پرونده‌های دادگاه خانواده کرمان

اضافه‌وزن؛ معضل اصلی تعطیلات نوروزی/ چاقی مهمترین علت ابتلا به دیابت نوع ۲ است

وقوع باران و طوفان شن طی روزهای آینده در مناطقی از کرمان  

خروجی جشنواره رسانه و عدالت باید پیشگیری از وقوع جرم باشد

تهدید به انتشار تصاویر خصوصی زن جوان با انگیزه اخاذی

خودروهای حادثه‌ساز تا ۷۲ ساعت توقیف می‌شوند

استان کرمان در حوزه میراث ناملموس در صدر قرار دارد

101 مصدوم و  چهارکشته تصادفی طی 24 ساعت در کرمان

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت هوا در کرمان

پربازدید ها

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت هوا در کرمان

وقوع باران و طوفان شن طی روزهای آینده در مناطقی از کرمان  

رییس کل دادگستری استان کرمان: برخورد با صاحبان مراکز کسب و پیشه که اسم خارجی دارند  

پیش بینی هواشناسی کرمان از وضعیت هوا در روزهای پایانی سال

مصوبه کاهش زمان خدمت سربازی تایید شد

دانش آموزان برای امتحانات نهایی فقط کتب درسی را بخوانند

تله کابین کرمان بالاخره مجوز فعالیت را از اداره استاندارد گرفت

رییس کل محاکم عمومی و انقلاب کرمان هشدار داد: مطالبه مهریه و درخواست طلاق بیشترین پرونده‌های دادگاه خانواده کرمان

2308  کلاس درس طی ایام عید در کرمان میزبان مسافران نوروز خواهد بود

اسباب‌کشی در ایام عید فقط با مجوز پلیس امکانپذیر است

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)