کد خبر: ۳۴۳۸۶
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳
ارسال به دوستان
ذخیره
یک عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه عده‌ای وقیحانه به دنبال ترویج چندهمسری هستند، گفت: افرادی با ادعای نویسندگی، بدون معرفی هویت اصلی به دنبال آسیب زدن به مفاهیم ارزشی در حوزه خانواده و مملکت هستند.

کلیپی در فضای مجازی درباره زندگی مردی با چهار همسر منتشر شد که علنی تبلیغ چند همسری می‌کرد. انتشار این کلیپ با واکنش‌های بسیاری از سوی کاربران شبکه‌های مجازی روبه رو شد و علاوه بر آن نیز بسیاری از نمایندگان مجلس و مسئولان از این رویه انتقاد کردند.

یک عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عده‌ای وقیحانه به دنبال ترویج چندهمسری هستند، گفت: افرادی با ادعای نویسندگی، بدون معرفی هویت اصلی به دنبال آسیب زدن به مفاهیم ارزشی در حوزه خانواده و مملکت هستند.

پروانه سلحشوی در واکنش به انتشار کلیپی در فضای مجازی درباره زندگی مردی با چهار همسر گفت: به نظرم نباید زیاد درباره این موضوعات واکنش نشان داد، چون خواسته مروجان چندهمسری بزرگنمایی و ترویج این پدیده است.

وی با ایجاد ابهاماتی درباره پشتیبانی مالی این فرد برای ساخت چنین کلیپی گفت: این که این فرد با کدام پشتیبانی مالی توانسته چنین کلیپی بسازد، ابهام برانگیز است! به راستی منابع مالی و پشت پرده این جریان چه نهاد‌ها و افرادی هستند؛ این نمونه نشان از پشتیبانی مالی این افراد دارد.

سلحشوری با اشاره به سخنان این فرد که خود را متولد سال ۱۳۶۹ و دارای بیست عنوان جلد کتاب معرفی می‌کند، اظهار کرد: چطور کسی با ۲۹ سال سن، توانسته بیست جلد کتاب بنویسد؟ یعنی این فرد از ده سالگی شروع به نوشتن کرده، یا اینکه با سرهم کردن مطالبی آن را در قالب کتاب منتشر کرده است. البته که قبل از این کلیپ، کسی این فرد را نمی‌شناخت و الان هم بیشتر به چهره‌ای منفور شباهت دارد که زنان را استثمار می‌کند. کاش ایشان دو کتاب از نوشته‌هایشان را معرفی می‌کردند تا اینکه انسان را تابع غرایز معرفی کنند.

وی پشت پرده را جریانی مشکوک خواند و افزود: این فرد با ادعای سواد، به نام دین، به دنبال آسیب زدن به مفهوم خانواده و ایجاد فاصله بیشتر بین حاکمیت و مردم است. این آقایی که ظاهرا روحانی است، از کجا پول آورده که چهار خانواده را اداره می‌کند، حال آن که اکنون جوانان ما قدرت ازدواج ندارند؟

خانم سلحشوری در ادامه یادآور شد: این حس بی‌اعتمادی و بدبینی را دامن می‌زند. شعار داده می‌شود که گرسنگی و بدبختی امتحان الهی است، ولی خودشان چهار تا چهار تا زن می‌گیرند. این یعنی جریانی عامدانه به راه افتاده که اعتماد عمومی را بیش از پیش نابود کند. به نظرم حتی نمی‌توان آن‌ها را منتسب به جریان اصولگرایی دانست، چون برخی اصولگرایان نیز در واکنش گفته‌اند ریشه این افراد معلوم نیست و آن‌ها به دنبال تخریب افکارعمومی هستند.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین اظهار کرد: در شرایطی که جوانان زیادی واجد شرایط برای ازدواج در کشورمان هستند، چطور فردی می‌تواند چهار همسر داشته باشد؟ کسی که عکس او ملبس به لباس روحانیت منتشر شده، یا اینکه کلیپی در فضای مجازی از صحبت‌های دو نوجوان چهارده و شانزده ساله درباره ازدواجشان منتشر می‌شود؛ این اتفاقات تنها ابهامات مردم را زیاد می‌کند که این افراد از چه حمایت‌های مالی برخوردارند که توانسته‌اند بدون مشکل ازدواج کنند و از آن طرف فردی با مدرک دکترا و داشتن یک حرفه، نمی‌تواند ازدواج کند و از حداقل‌های زندگی برخوردار باشد!

سلحشوری این افراد را طبقه نوساخته‌ای خواند که از راه‌های مختلف پشتیبانی می‌شوند؛ افرادی که شاید نماینده حاکمیت نباشند، اما به تعبیر مردم نماینده حاکمیت هستند و هدفشان هم موجه سازی چند همسری است؛ حال اینکه از گذشته شاهد این قبیل اتفاقات از سوی افراد مشهور در جریان اصلاح‌طلب و اصولگرا بودیم که با اقداماتشان، نه تنها نتوانستند به عادی سازی چندهمسری کمک کنند، بلکه آسیب‌های ناشی از آن به وضوح دیده شد؛ مثل ازدواج آقای نجفی. این کار‌ها تنها باعث ایجاد بی‌اعتمادی و تنفر اجتماعی، جریحه‌دار شدن احساسات عمومی، تقلیل زنان به بردگان هوسرانی مردان است. در کشور ما در بسیاری از مناطق عرف نیست و اتفاقا کار قبیحی هست.

این عضو فراکسیون زنان مجلس، این پدیده را باعث انسجام جامعه زنان دانست و گفت: از آن جا که زنان اصلاح‌طلب و اصولگرا موافق چندهمسری نیستند، برای مقابله با ترویج این پدیده همراه می‌شوند، چون از گذشته طرح این مباحث در جامعه قبیح بوده و امروز افرادی قبیحانه به خود جرات طرح آن را می‌دهند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه ترویج چندهمسری هشدار جدی برای متولیان امر فرهنگ است، اظهار کرد: باید شورای عالی انقلاب فرهنگی و یا شورای اجتماعی زنان موضع‌گیری کرده و توضیح دهند، آیا موافق این پدیده‌ها هستند و آن را آسیب زننده می‌دانند؟ آیا انتشار ترویج این موضوع باعث شکاف بیشتر جامعه و حاکمیت نمی‌شود؟

اخیرا کلیپی در فضای مجازی در شش قسمت از زندگی مشترک یک مرد با چهار زن از نقاط مختلف کشور در یک خانه مشترک منتشر شده که وی در آن خود را نویسنده بیست جلد کتاب معرفی می کند؛ کلیپی که واکنش‌های بسیار و عمدتا منفی به دنبال داشته است.

منبع: تابناک

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)