کد خبر: ۳۴۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۸
ارسال به دوستان
ذخیره
یادداشت استاندار کرمان درباره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی
محمدجواد فدایی گفت: حاج قاسم سلیمانی در انجام مسئولیت خود به خوبی مهارت داشت و این کمک کرد که موفقیت‌های بسیاری کسب کند. فردی بی‌حاشیه بود، به لحاظ سیاسی، اخلاقی و مالی، نمی‌شد خدشه‌ای به شخصیت ایشان وارد کرد. این ویژگی‌ها باعث شده بود که مورد قبول و احترام همه گروه‌ها و اقشار سیاسی باشد و همه احترام ویژه‌ای برایشان قائل بودند.

*محمد جواد فدایی*

زادگاه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از دیروز در شوک و سوگ از دست دادن مالک اشتر ولایت است. سرداری که جایگاهی بین‌المللی داشت و نقطه امید آزادیخواهان و مسلمانان جهان بود. کرمانی‌ها به‌دلیل اینکه سردار، کرمانی بود و سال‌های دفاع مقدس فرمانده لشکر پیروز ثارالله، فرمانده شهیدان و رزمندگان‌شان بودند به او افتخار می‌کردند و او را مانند قهرمانی بزرگ دوست داشتند.

حاج قاسم سلیمانی مورد قبول و احترام همه گروه‌ها و اقشار سیاسی بود

سردارحاج قاسم سلیمانی در بین مردم کرمان، محبوبیت بسیار زیادی داشت. این علاقه و احترام در بین خانواده معزز شهدا و ایثارگران بی‌نظیر بود. ایشان از ابتدای پیروزی انقلاب در فعالیت‌های مربوط به سپاه حضور داشت و از این جهت بین مردم شناخته شده بود.

به‌دلیل اخلاص و ویژگی‌های مردمی که داشت، مردم استان و بخصوص زادگاهشان رابر و نیز منطقه بافت خیلی به ایشان علاقه داشتند و سردار را دوست می‌داشتند. سردار علاوه بر وظایفی که در حوزه سپاه داشت سعی می‌کرد تا آنجا که می‌توانست به مردم و محرومان کمک کند.

هرچند اینجانب از ابتدای انقلاب در جهادسازندگی فعالیت داشتم دورادور با ایشان آشنا بودم و همکاری داشتیم ولی بعد از آنکه مسئولیت استانداری برعهده‌ام واگذار شد این همکاری بیشتر و نزدیک‌تر شد و جلساتی با هم در رابطه با مسائل استان داشتیم و باهم موضوعات را بررسی می‌کردیم و از نظرات ایشان استفاده می‌کردم.

آخرین بار ایشان را هشتم مهرماه امسال طی جلسه‌ای با حضور تعدادی از مسئولانی استانی و ملی دیدم که در مورد مباحث فرهنگی بحث شد و به طور مشخص موضوع جلسه تشکیل قرارگاه فرهنگی استان بود. پایان جلسه فرصتی دست داد و به طور خصوصی با هم صحبت کردیم.

درمورد مسائل استان با ایشان مشورت کردم و نظر ایشان را خواستم و برای حل برخی مسائل از ایشان کمک خواستم که قول همکاری دادند و انگشتری را به من هدیه دادند که برایم بسیار ارزشمند است. دغدغه ایشان به طور عام به مسائل نظام و انقلاب و اسلام و به‌طور خاص خانواده شهدا بسیار مربوط می‌شد. ایشان چندین ویژگی بارز داشت. یکی اینکه ایشان خیلی مخلص بود و سعی داشت تمام کارها و فعالیت‌هایش برای رضای خدا، برای ارتقای اسلام و خدمت به مردم باشد. ویژگی دیگر اینکه انسانی شجاع، باهوش، مقتدر و توانمند بود.

در انجام مسئولیت خود به خوبی مهارت داشت و این کمک کرد که موفقیت‌های بسیاری کسب کند. نکته سوم اینکه فردی بی‌حاشیه بود، به لحاظ سیاسی، اخلاقی و مالی، نمی‌شد خدشه‌ای به شخصیت ایشان وارد کرد.این ویژگی‌ها باعث شده بود که مورد قبول و احترام همه گروه‌ها و اقشار سیاسی باشد و همه احترام ویژه‌ای برایشان قائل بودند.

خبر شهادت سردار سلیمانی یک شوک عظیم برای استان کرمان و مردم سراسر استان بود و مخصوصاً کرمان و رابر را غم و اندوه فرا گرفت.

نماز جمعه این هفته کم سابقه بود. مردم همه شرکت کرده بودند و بعد از نماز هم در راهپیمایی که با هدف محکومیت اقدام تروریستی شهادت سردار سلیمانی و اعلام ادامه راه ایشان بود، شرکت کردند.

مردم کاملاً خودجوش و از جهت علاقه و ارادتی که به سردار داشتند در راهپیمایی شرکت کردند و فکر می‌کنم یکی از پرشورترین راهپیمایی‌هایی بود که تاکنون در استان کرمان برگزار شده است. 

منبع: ایران
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

تصمیمات مدیران نباید عرضه سوخت را برای مردم سخت کند / کمبود و شلوغی جایگاه‌های عرضه سوخت گاز به هیچ وجه قابل قبول نیست

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

مدیر شبکه بهداشت رودبار جنوب: اجرای طرح واکسیناسیون نوبت صفر الزامی است

توصیه خیرخواهانه همتی به دولت سیزدهم: فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید؛ وگرنه با خروج سنگین سرمایه روبرو می‌شوید

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

اعضای باند جعل مدارک تحصیلی در کرمان دستگیر شدند

مدارس شهرستان زرند در روز چهارشنبه تعطیل شد / نیروهای شهرداری در آماده‌باش

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)