کد خبر: ۳۴۴۲۶
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴
ارسال به دوستان
ذخیره
در بیانیه شخصیت‌های استان کرمان آمده است: شهادت حاج قاسم سلیمانی داغی بزرگ نه فقط برای مردم عزیز ایران اسلامی بلکه برای همه آزادگان و مجاهدان و مظلومان گیتی است که او را دست انتقام خداوند از ظالمان و مستکبران و دشمنان امت اسلام و حامی خود در برابر اشرار و داعشی‌ها می‌دانستند.

دو سال پیش بود که روستای کوچک، کوهستانی و عشایری «قنات ملک» جمعیتی را به خود دید که تا آن روز در تاریخ روستا سابقه نداشت. از مردم کرمان گرفته تا مقام‌ها و مسئولان نام آشنای سیاسی و نظامی و فرهنگی و اقتصادی ایران و شخصیت هایی از لبنان، سوریه، عراق، یمن و... همه آمده بودند زادگاه حاج قاسم برای تعزیت فوت پدرش حاج حسن سلیمانی؛ در سرمای پاییزی و کوهستانی قنات ملک میهمانان نام آشنای حاج قاسم از ایران و خارج از کشور بهت زده به خانه پدر سردار سلیمانی می‌نگریستند که ساده بود و قدیمی، نیاز به تعمیر داشت و برای ورود به حیاط خانه باید سرت را خم می‌کردی؛ به یکدیگر نگاه می‌کردند و می‌گفتند سرداری چنین نام آشنا و صاحب نفوذ، فردی چنین محبوب، چگونه پدرش در همان محرومیتی زندگی می‌کند که همه مردم عادی روستا با آن زندگی می‌کنند...

بامداد دیروز جمعه خواب مردم روستا، مانند مردم شهر کوچک رابر، مانند مردم کرمان، مثل همه جای ایران، آشفته شد از خبری که در لحظه‌ها و دقیقه‌های اول، در حد شایعه بود اما گفته‌ها و شنیده‌ها پس از لحظاتی تبدیل به اطلاعیه رسمی شد و انالله و اناالیه راجعون؛ سرداری که سال‌ها در میدان‌های نبرد 8 سال دفاع مقدس، در جنگ با داعش و تروریست‌ها و در دفاع از حریم حرم، مشتاقانه در جست‌و‌جوی شهادت بود، به آرزویش رسید. و حالا قنات ملک و رابر به سوگ سرداری نشسته است که دراین خاک به دنیا آمد و بالید و از همان دوران جوانی برای دفاع از خاک و مرزی وسیع‌تربه گستره ایران به وسعت قلمرو اسلام با زادگاه خود وداع کرد.

مردم استان کرمان از دیروز پس از انتشار خبر شهادت و ترور حاج قاسم سلیمانی از روستای «قنات ملک» رابر، زادگاه سردار شهید تا جای جای این استان پهناور با سیاه پوش کردن شهر و دیار خود در سوگ از دست دادن سردار دل‌ها عزاداری کردند. دسته‌های عزاداری از همه محلات شهرکرمان از صبح جمعه و پیش از آغاز نماز جمعه با نوحه سرایی به طرف منزل شهید حاج قاسم سلیمانی در ابتدای خیابان شهید رجایی (خورشید سابق) شهر کرمان راه افتادند. کرمانی‌ها در این سال‌ها برای شخصیت‌های نام آور زیادی در این استان به سوگ نشسته‌اند و عزاداری کرده‌اند.

میزان جمعیتی که دیروز مقابل منزل سردار سلیمانی جمع شده بودند تا کنون در کرمان سابقه نداشته است. جمعیت دهها هزار نفری در مقابل منزل سردار شهید یکصدا با مداح دم گرفته بودند و سوگوارانه ترجیع: «علم افتاده است و نیست دگر یار حسین» را تکرار می‌کردند.

دیروز پس از اقامه نماز جمعه مراسم تجمع و راهپیمایی نیز در محل حسینیه ثارالله شهر کرمان و روستای «قنات ملک» شهر رابر برگزار شد.

بیانیه‌های شخصیت‌های استان کرمان
در همین حال، حجت‌الاسلام «حسن علیدادی سلیمانی» نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان، محمدجواد فدایی استاندار کرمان و حسین امیری خامکانی رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی در پی شهادت سردار رشید اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی پیام مشترکی صادر کردند.

در این پیام با اشاره به این‌که در فراق مجاهد عاشورایی و مالک اشتر ولایت، سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی اشک امان نمی‌دهد و داغی سنگین بر دل سنگینی می‌کند، آمده است: شهادت حاج قاسم سلیمانی داغی بزرگ نه فقط برای مردم عزیز ایران اسلامی بلکه برای همه آزادگان و مجاهدان و مظلومان گیتی است که او را دست انتقام خداوند از ظالمان و مستکبران و دشمنان امت اسلام و حامی خود در برابر اشرار و داعشی‌ها می‌دانستند. اما این مصیبت برای مردم شریف استان کرمان، بسی سنگین‌تر است چرا که برادری رشید و دلسوز و همراه و همقدمی مخلص و فداکار را که الهام بخش و تربیت بخش حماسه و ایثار و افتخاری بزرگ برای استان کرمان بود از دست داده‌اند.

از کدام سردار بگویم؟
دیروز همرزمان کرمانی شهید سلیمانی در لشکر ثارالله همراه با سایر عزاداران در مقبل منزل آن شهید حاضر بودند. علیرضا حجتی همرزم شهید حاج قاسم سلیمانی به ایسنا گفت: باید از کدوم حاجی بگویم. از حاج قاسم سلیمانی دهه اول انقلاب؟ از حاج قاسم سلیمانی دوران دفاع مقدس؟ از حاج قاسم سلیمانی در حفاظت از مرزهای شرقی کشور؟ از حاج قاسم سلیمانی مدافع حرم؟ حاج قاسم سلیمانی، یک امت بود. وی با اشاره به بیان حرف‌هایی از شهید بادپا گفت: شهید بادپا به بنده خصوصی یکبار گفت: قسم می‌خورم که امام زمان در نمازهای شبش حاج قاسم سلیمانی را دعا می‌کند. این همرزم حاج قاسم سلیمانی با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی فرمانده مقتدر و مظلوم انقلاب اسلامی بود، افزود: در فرماندهی، ایشان زبانزد بود.

هر چیزی می‌گفت جرأت نمی‌کردیم روی حرف حاجی حرفی بزنیم. حجتی با بیان اینکه امنیت استان‌های سیستان وبلوچستان، جنوب شرق کشور و جنوب استان کرمان از برکات حضور ایشان بود، افزود: ایشان هشت سال در دوران دفاع مقدس در رکاب امام راحل و در سخت‌ترین شرایط در کنار امام بود. وی با تشریح شخصیت حاج قاسم سلیمانی گفت: ایشان نترس، مبارز و همیشه به‌ دنبال شهادت بود و در کنارش بشدت خاکی. همه دوستان را به اسم کوچک صدا می‌زد. در روستایشان به هیچ عنوان اجازه نمی‌داد نیروهای محافظ‌شان همشهریانشان را بازرسی بدنی کنند.

محکوم کردن تروریسم و عزاداری برای سردار در مصلاهای جمعه
دیروز بعد از برپایی نماز جمعه در شهرهای سراسر کشور، نمازگزاران با حضور در تظاهرات ضد امریکایی - صهیونیستی، یاد و خاطره آن فرمانده بی‌نظیر و محبوب دل‌ها، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را گرامی داشته و از مسئولان کشور و دلبستگان جبهه مقاومت خواستند تا انتقام سختی از جلادان امریکایی - صهیونیستی بگیرند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

دو دختر نوجوان مفقودی در سیلاب عنبرآباد پیدا شدند

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش: امنیت در سرتاسر مرزها برقرار است

تمامی راه‌های اصلی و روستایی شمال استان کرمان باز هستند

راه ارتباطی 50 روستای کوهستانی در شرق کرمان مسدود شد

مفقود شدن ۳ دختر نوجوان در سیلاب عنبرآباد

خبر خوش برای دانش‌آموزان؛ امکان استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی

راهداری جنوب کرمان مسدودی چند محور و مسیرهای جایگزین را اعلام کرد

کشف لاشه چهار رأس جبیر و سه قبضه سلاح از شکارچیان غیرمجاز در راور

گزارش هواشناسی از میزان بارش‌ها تاکنون در کرمان / هشدار برای کاهش دما و سرمازدگی محصولات کشاورزی

پربازدید ها

آماده باش ارتش در مرزها /عملیات وعده صادق، پاسخ قطعی ایران نبود /نیاز باشد پاسخی کوبنده و قطعی خواهیم داد

عملیات شجاعانه فرزندان غیور ایران اسلامی موجب افتخار است/ این حمله یک تصمیم استراتژیک برای نمایش اقتدار، امنیت و غرور ملی بود/ باید به قدرت ملی خود ببالیم

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش: امنیت در سرتاسر مرزها برقرار است

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)