کد خبر: ۳۴۴۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
مدير كل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان كرمان:
براساس قوانين و مقررات موجود در بخش حمل و نقل هرگونه فعاليت در زمينه حمل و نقل برون شهري كالا منوط به استفاده از اسناد حمل (بارنامه) مي‌باشد.

براساس قوانين و مقررات موجود در بخش حمل و نقل هرگونه فعاليت در زمينه حمل و نقل برون شهري كالا منوط به استفاده از اسناد حمل (بارنامه) مي‌باشد.

مدير كل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان كرمان گفت: سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي به منظور ساماندهي و ايجاد انتظام در نحوه بهره‌برداري و تردد وانت‌بارها در جاده‌هاي برون شهري و ارتقاي سطح ايمني در جاده‌هاي كشور، ابلاغ دستورالعمل‌هاي مربوط به ساماندهي ناوگان وانت‌بار فعال در حمل و نقل برون شهري را با تسهيل شرايط اخذ كارت هوشمند راننده و ناوگان در دستور كار قرار داده است.

سيدعلي حاج سيد عليخاني اظهارداشت: با توجه به اينكه مقرر گرديده است تخصيص سهميه سوخت به وانت بارها بر اساس پيمايش ثبت شده در اسناد حمل صورت پذيرد لذا كليه رانندگان و مالكين وانت بار براي فعاليت در جاده‌هاي برون شهري بايستي اسناد حمل وانت بار (كارت هوشمند راننده، كارت هوشمند وانت‌بار، بارنامه و ....) به همراه داشته باشند. در غير اين صورت با متخلفين برخورد قانوني انجام خواهد شد.

وی افزود: در ماه جاري بنا بر اعلام شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران و حسب تصميمات متخذه در كارگروه مربوطه براي وانت بارهاي كم مصرف 300 ليتر و پرمصرف 400 ليتر به صورت علي‌الحساب تخصيص داده شد.
حاج سید علیخانی تاکید کرد: در ماه آينده در صورتي كه وانت بارهاي بين شهري نسبت به دريافت اسناد حمل (بارنامه) اقدام ننمايند با كاهش سهميه مواجه خواهند شد.

مديركل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان كرمان با اشاره به نحوه ثبت‌نام و دريافت كارت هوشمند گفت: رانندگاني كه تاكنون كارت هوشمند دريافت نكرده‌اند بايستي به مراكز مجاز ثبت‌نام در سراسر كشور مراجعه و نسبت به اخذ آن اقدام نمايند.

وی ادامه داد: متقاضيان جهت اطلاع از نشاني مراكز ثبت‌نام و مدارك مورد نياز مي‌توانند به ادارات كل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان و نمايندگي شهرستان‌ها و همچنين سايت سازمان به نشاني www.rmto.ir مراجعه نمايند.

حاج سید علیخانی تصريح كرد: رانندگان مشمول پس از ثبت‌نام و دريافت رسيد كارت مي‌توانند براي اخذ بارنامه به كليه شركت‌هاي حمل و نقل كالا در سراسر كشور (4400 شركت در حال حاضر فعال و داراي پروانه فعاليت هستند) مراجعه نمايند. البته صدور بارنامه توسط خود راننده و از طريق اپليكيشن و وب‌سايت نيز در دستور كار سازمان قرار دارد كه با اخذ مجوزهاي لازم و پس از اطلاع‌رساني عمومي عملياتي خواهد شد.

مديركل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان كرمان به اهم شرايط و مدارك مورد نياز رانندگان وانت بار فعال در جاده‌ها اشاره نمود و خاطرنشان كرد: داشتن حداقل سن 23 سال، داشتن گواهينامه رانندگي مجاز، دارا بودن مدرك پايان ابتدايي و يا نهضت سوادآموزي، دارا بودن برگ سلامت جسمي و روحي (در اين مرحله اختياري، ارائه گواهي عدم اعتياد (در اين مرحله اختياري)، ارائه گواهي عدم سوء پيشينه (در اين مرحله اختياري)، ارائه اصل و تصوير كليه صفحات شناسنامه، كارت ملي و پايان خدمت (يا معافيت دائم) و 2 قطعه عكس 4*3 از جمله مدارك لازم است.

وي مدارك لازم ناوگان را شامل ارائه كارت وسيله نقليه، ارائه گواهي معاينه فني مجاز و معتبر، ارائه بيمه‌نامه شخص ثالث معتبر، حداكثر سن ناوگان تا 20 سال دانست و افزود: هزينه صدور كارت هوشمند راننده و ناوگان هر كدام مبلغ 20 هزار تومان تعيين شده است.

حاج سيد عليخاني به كليه رانندگان و مالكين وانت بارهاي بين شهري توصيه نمود هرچه سريع‌تر به مراكز مجاز صدور كارت هوشمند در استان محل سكونت خود مراجعه و نسبت به ثبت‌نام اقدام نمايند تا در ماه‌هاي آتي از بابت فعاليت حمل و نقلي و اختصاص سوخت ناوگان خود دچار مشكل نگردند.

منبع: اداره كل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان كرمان

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
پیمان خدایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
0
0
سلام الان بنده وانت بار دارم و داخل شهر تردد میکنم،بار جابجا نمی کنم با ماشینم الان تکلیف چیه؟؟سهمیه من کم میشه؟
محمدرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
0
0
کارت هوشمند گرفتم اما گرفتن بارنامه یک معضل شده
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)