کد خبر: ۳۴۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۱
ارسال به دوستان
ذخیره
اختصاصی/ مشروح مذاکرات جلسه فوق العاده شورای اسلامی شهر کرمان؛
رییس شورا با اعلام اینکه جلسه فوق‌العاده امروز شورای اسلامی شهر کرمان برای نامگذاری یک معبر یا مکانی در خور و شایسته ی سردار سلیمانی و هم رزمانش برگزار شده است،خاطرنشان کرد: همه می دانیم ایشان در زمان حیاتشان هیچگاه رضایت نداشتند جایی در هیچ جای ایران و کرمان به نامش نامگذاری شود حتی در جیرفت و کوهبنان نام گذاری های انجام شده بود که ایشان تکلیف ‌کردند نامگذاری ها حذف شود.

گفتارنو/ سمیرا کریمی افشار:

شهید سردار سلیمانی در زمان حیاتشان هیچگاه نمی خواستند مکانی به نامشان شود/ به عنوان نماد قدر شناسی باید جایی به نام ایشان نام گذاری شود/فرودگاه کرمان یا بلوار جمهوری را به نام سردار سلیمانی نامگذاری کنید/سردار راضی به تغییر نام مکان های مرتبط با شهدا یا نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست

15 دیماه 98 شورای شهر کرمان جلسه فوق العاده تشکیل داد. همه اعضاء سیاه پوش شده بودند و عکس سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بر سردر ورودی شورا و همین طور صحن علنی نصب شده بود

رئیس شورای شهر با بیان اینکه ترور حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش ضربه ای ناجوانمردانه بود، گفت: امیدواریم ملت شهید پرور ایران و هم استانی های عزیز رهرو خوبی برای راه این بزرگوار باشند.

محمد فرشاد افزود: شخصی مثل قاسم سلیمانی را به راحتی نمی شود فراموش کرد ایشان پذیرفته شده خدابودند، گرچه ایشان به آرزوی خودشان یعنی شهادت در راه اسلام رسیدند اما جای خالی شان به راحتی پرنمی شود. روحشان شاد و راهشان پر رهرو باد.

 سردار سلیمانی تکلیف ‌کردند نامگذاری ها در جیرفت و کوهبنان حذف شود

به گزارش گفتارنو، رییس شورا با اعلام اینکه جلسه فوق‌العاده امروز برای نامگذاری یک معبر یا مکانی در خور و شایسته ی سردار سلیمانی و هم رزمانش برگزار شده است،خاطرنشان کرد: همه می دانیم ایشان در زمان حیاتشان هیچگاه رضایت نداشتند جایی در هیچ جای ایران و کرمان به نامش نامگذاری شود حتی در جیرفت و کوهبنان نام گذاری های انجام شده بود که ایشان تکلیف ‌کردند نامگذاری ها حذف شود.

فرشاد اضافه کرد: نامگذاری یک شهر برای ایشان کم است اما به عنوان نماد قدر شناسی باید جایی به نام ایشان نام گذاری شود.

آنطور که رییس شورا می گفت: در چند روز اخیر پیشنهادات زیادی درهمین خصوص به شورای شهر ارائه شده بود، بلوار ورودی کرمان از شهرستان بافت،کمربندی غربی بزرگراه آیت الله خامنه ای و همین طور معبر در دست احداث شرقی-غربی کوثر ، تقاطع شهید رجایی تا چهارراه ظفر که بیت الزهرا حسینیه سردار سلیمانی نیز در آن وجوددارد از همین قبیل پیشنهادات بوده است و نظر شورای شهرهم بر این بوده است که جای مناسبی در نظر گرفته شود که حق مطلب ادا شود.

تغییر اسم خیابان های قدیمی که در اذهان مانده است سخت است

شهردار کرمان گفت: نامگذاری شهر یک استان هم به نام این سردار اسلام کم است چه برسد به یک معبر اما به نظر می‌رسد بلوار ۴۵ متری کوثر که در شورای قبلی هم مدنظر بوده اما سردار خود اجازه نمی دادند که در زمان حیات ایشان به نام شان نامگذاری شود در حال حاضر به این نام نامگذاری شود.

سیدمهران عالم زاده اضافه کرد: تغییر اسم خیابان های قدیمی که در اذهان مانده است سخت است و دو اسمه می شود باید طوری نامگذاری شود که شأن سردار حفظ شود.

شهردار کرمان تصریح کرد: شهرداری در سطح ملی فراخوان داده تا تندیس این شهید والامقام به دست بهترین هنرمندان ملی ساخته شود و بعد از آن در جایی در خور شأن ایشان در نزدیکی بیت الزهرا که موقوفه ایشان است نصب شود.

از پل دانش تا جاده جوپار به نام سردار سلیمانی نامگذاری شود

علی خدادادی رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر نیز سخنانش را با این جمله که برای سردار چیزی جزء شهادت متصور نبودیم و سردار سلیمانی دین بزرگی به گردن ایرانی ها و به خصوص کرمانی ها دارد. شروع کرد وگفت: پیشنهاد من این است از پل دانش تا جاده جوپار را به نام سردار سلیمانی نامگذاری کنند. چراکه معبر ۴۵ متری کوثر به این سادگی ها آزاد نمی‌شود و شاید در ۱۵ سال آینده هم به جایی نرسد ما باید پرتردد ترین مسیر را انتخاب کنیم و در حال حاضر ما نقد را می‌خواهیم.

حسین چناریان دیگر عضو شورای شهر نیر گفت: سردار سلیمانی مرد استثنایی و قطعاً تکرارنشدنی است که زنده بودنش نعمت بودو شهادتش برکتی در در جهت وحدت و انسجام مسلمانان است. امیدواریم با شهادت و خون شهید سلیمانی ریشه ظلم از منطقه کنده شود.

او اعلام کرد: اگر قرار است محور ۴۵ متری را نامگذاری کنیم بخشی از نامگذاری ها با نصب تابلو انجام شود بقیه آنرا هم در آینده انجام دهیم اما پیشنهاد من این است رینگ دور تا دور شهر کرمان برای نامگذاری به اسم ایشان انجام شود. اعتقاد دارم کل بزرگ راه دور تا دور شهر را نامگذاری کنیم که ارزش داشته باشد چرا که محور ۴۵ متری جدید است و بخش عمده آن در شهر قرار دارد و امکان دارد نتوانیم کامل آن را احداث کنیم.

چناریان همچنین پیشنهادداد: میدان بیرم آباد به سمت گلباف به نام سردار پورجعفری نامگذاری شود.

فرودگاه کرمان یا بلوار جمهوری را به نام سردار سلیمانی نامگذاری کنید

پیشنهاد زهرا لری اما این بود فرودگاه کرمان به نام ایشان نامگذاری شود و تندیس در میدان آزادی باشد.

منصور ایرامنش هم پیشنهاد داد: با هفت باغ علوی صحبت کنیم چراکه تا کیلومتر ۷ هفت باغ در حوزه شهر کرمان است این برای نام گذاری مناسب است.اعتقاد دارم ۴۵ متری کوثر هنوز تکمیل نشده اما قطعاً در آینده تکمیل می شود.

کامیاب اما صحبت‌هایش را با بغض فرو خفته شروع کرد و برای لحظاتی همه را در اندوه از دست دادن سردار شهید قاسم سلیمانی فرو برد.

او سپس پیشنهاد داد: بلوار جمهوری از فرودگاه تا میدان آزادی محل رفت و آمد مقامات و مسئولین نیز هست به نام ایشان نامگذاری شود به دنبال یک سری مسیر پرت نرویم.

کامیاب همچنین از شهرداری درخواست کرد تابلوهای تبلیغاتی شهر را مشکی پوش کند.

۴۵ متری شرقی- غربی بهترین گزینه است

احمد حسن زاده دیگر عضو شورا هم پیشنهادداد: از میدان آزادی تا میدان شهدا و سپس به سمت گلزار شهدا به نام ایشان نامگذاری شود و بعد از آن خیابان هزار و یک شب به نام خیابان شهید دکترشریعتی و شفا به نام شهید بهشتی تغییر پیدا کند که البته با لبخند اعضای شورای شهر و حاضرین در جلسه همراه بود.

پس از آن نوبت به سید محمدرضا میرحسینی رسید تا پیشنهادش را مطرح کند. او گفت: همان ۴۵ متری شرقی- غربی بهترین گزینه است البته درست است بخشی از آن آزاد نشده اما در آینده حتما آزاد خواهد شد وپر تردد ترین مسیر خواهد بود

او همچنین اعلام کرد: با پیشنهاد کامیاب موافقم چراکه سردار جانش را برای جمهوری اسلامی گذاشته و فرزند جمهوری اسلامی است اگر بلوارجمهوری نامگذاری شود کارخوبی است.

میرحسینی گفت: برخی دوستان اسامی مانند بزرگراه آیت الله خامنه ای، بزرگراه امام و امام رضا را مطرح کردند که باید بگویم حتی سردارسلیمانی هم راضی نیست این اسامی عوض شود.

شورای مشاورین جوان شورای شهر  پیشنهاداتش را مطرح کرد

مسئول شورای مشاورین جوان شورای شهر نیز پیشنهاداتی را در شورا مطرح کرد.

موسی مومنایی اعلام کرد: بلوار ۲۲ بهمن به دلیل اینکه اکثر مانورها و رژه ها در اینجا صورت می گیرد، خیابان شهدا از میدان شهدا تا مسجد صاحب الزمان و خیابان سرباز به دلیل اینکه طبق وصیت سردار سلیمانی ایشان می خواستند روی سنگ قبرشان واژه سرباز نوشته شود. بزرگراه شاهد از پل ایثار تا بزرگراه آیت الله رفسنجانی نیز از دیگر پیشنهادات شورای جوانان بود.

رامین ارجمند کرمانی نایب رییس شورای اسلامی شهر نیز با بیان اینکه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به هیچ جناح و گروهی تعلق نداشت و با همه مانوس بود،پیشنهادداد، پروژه ۴۵ متری کوثر گزینه مناسبی است.

سردار راضی به تغییر نام مکان های مرتبط با شهدا یا نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست

رییس شورا ادامه داد: باتوجه به خصلت پسندیده ای که از سردار سلیمانی سراغ داریم ایشان احترام خاصی برای شهدا و همرزمانش قائل بوده است عوض کردن خیابان ها یا مکان هایی که به نام شهید یا شهیدان (بلوارشهید عباسپور) رضایت ندارند.همینطور اماکن و معابری که به نام نهادهای نظام مقدس جمهوری اسلامی یا بزرگراه هایی که به نام آیت‌الله خامنه‌ای، بزرگراه امام و امام رضا است شاید سردار راضی نباشند و مردم هم این را بر نتابند.

نظر شخصی من این است که تغییر اسامی و شهید دکترشریعتی و شهید بهشتی به مصلحت نیست چرا که هم اسناد به نام اینهاست هم در گوگل ثبت شده است.

فرشاد در ادامه گفت: معبر 45 متری کوثر و میدان شهدا تا گلزار شهدا را به رای می گذاریم و خطاب به اصحاب رسانه افزود: شما هم اگرپیشنهاد یا نظری دارید مطرح کنید.

همه خبرنگاران حاضربا پیشنهاد معبر شرقی- غربی کوثر موافق بودند و یکی از خبرنگاران اعلام کرد میدان شهدا به دلیل اینکه به میدان مشتاق نیز مشهوراست سه اسمه می شود و این درست نیست.

مصوبات نهایی شورای شهر

در پایان پیشنهاد معبر ۴۵ متری شرقی - غربی (از پل شهید بهشتی –سیدی- تا میدان پرواز –فرودگاه-) به اتفاق آرا مصوب شد تابه نام سردار شهیدقاسم سلیمانی نام گذاری شود.

لازم به ذکر است بخش زیادی از این محور احداث شده و مابقی در ادامه کار در دستور کار شورا و شهرداری قرار دارد.

همچنین مصوب شد میدان پرواز نیز که در ورودی فرودگاه کرمان قرار دارد به نام سردار شهید سلیمانی نامگذاری شود و ورودی میدان بیرم آباد تا تقاطع گنبد جبلیه نیزبه نام سردارشهیدغلامحسین پورجعفری نامگذاری شد.

بنابر مصوبه شورای شهر کرمان از پل ایثار تا پل شهید بادپا که اکنون به نام بلوار شاهد مشهور است، به نام ابومهدی المهندس نامگذاری شد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

عدم توجه به جلو علت 53 درصد از تصادفات برون شهری

افزایش خطر ابتلا به سرطان با تغذیه بد

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

تصمیمات مدیران نباید عرضه سوخت را برای مردم سخت کند / کمبود و شلوغی جایگاه‌های عرضه سوخت گاز به هیچ وجه قابل قبول نیست

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

مدیر شبکه بهداشت رودبار جنوب: اجرای طرح واکسیناسیون نوبت صفر الزامی است

توصیه خیرخواهانه همتی به دولت سیزدهم: فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید؛ وگرنه با خروج سنگین سرمایه روبرو می‌شوید

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

پربازدید ها

کشف جسد دانشجوی دندانپزشکی رفسنجان در ارتفاعات کوه‌های سرچشمه

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

بارش شدید باران برق شهر زرند را قطع کرد / بارندگی سیل‌آسا در زرند

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان: برداشت گیاهان دارویی ممنوع و با متخلفان برخورد قضایی می‌شود

افشای جزئیاتی جدید از حادثه تروریستی کرمان؛ ساچمه‌های جلیقه انفجاری آلوده بودند

نجات یک خانم از دست زورگیر خیابانی چاقو به دست در سیرجان

بارش‌ها در کشور 16 درصد کاهش داشته است؛ بیشترین افت بارش‌ها در کرمان

پیش ثبت‌نام در مدارس غیردولتی با شهریه سال گذشته

آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌ها در مناطقی از کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)