کد خبر: ۳۴۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
اختصاصی| گزارش گفتارنو از ستاد مدیریت بحران در پی درگذشت 59 نفر از هموطنان در کرمان
مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان گفت: تصمیم به موقعی برای به تعویق انداختن تشییع پیکر شهدا در شورای تامین استان گرفته شد؛ اگر این اتفاقات نمی‌افتاد تلفات بیشتری داشتیم.

گفتارنو/ سمیرا کریمی افشار:

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان: مظروف ما با ظرف ما هیچگونه تناسبی نداشت کاری هم نمی شد بکنیم/یک بحران کامل را پشت سر گذاشتیم/شعای منا اندازه خیابان شریعتی بود در آن سه هزار نفر کشته شد/ بخش کوچکی از انتقام گرفته شد/ از میوه ها توتی رسیده

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان گفت: تصمیم به موقعی برای به تعویق انداختن تشییع پیکر شهدا در شورای تامین استان گرفته شد؛ اگر این اتفاقات نمی‌افتاد تلفات بیشتری داشتیم.
 
به گزارش گفتارنو حمید شمس الدینی در نشست شورای ستاد مدیریت بحران با بیان اینکه دیروز یک مدیریت بحران کاملی را پشت سر گذاشتیم افزود: شعاعی که در منا داشتیم حداکثر مفید آن را بخواهیم در نظر بگیریم اندازه خیابان شریعتی ماست و بیش از این نیست. اما از دویست و سیصد هزار نفری که در سال ۹۴ وارد معبر منا شدند بر اساس آمار رسمی بیش از ۳ هزار نفر کشته را بیرون آوردیم و بر اساس آمار غیررسمی نیز تا ۸ هزار کشته داشتیم. البته دیروز همین رقم جانباختگان هم برای ما خیلی زیاد بود، ولی به هرصورت این اتفاق افتاد.

او تصریح کرد: ما ظرفیتمان همینقدر بود و مظروف ما با ظرف ما هیچگونه تناسبی نداشت؛ کاری هم نمی‌شد بکنیم. اما این اتفاق رخ داد.

شمس الدینی با بیان اینکه دیروز حداقل یک میلیون جمعیت در کرمان حضور داشت، گفت: جنگل قائم ۲۸۰ هکتار بود ببینید چه ظرفیتی فقط در جنگل داشتیم و ما یک بحران را پشت سر گذاشتیم.

او همچنین خاطرنشان کرد: تصمیم به موقعی برای به تعویق انداختن تشییع پیکر شهدا در شورای تامین استان گرفته شد؛ اگر این اتفاقات نمی‌افتاد تلفات بیشتری داشتیم. اما خوشبختانه با همت دوستان اورژانس، بیمارستان، آتش نشانی، شهرداری و نیرو‌های نظامی، انتظامی و سپاه پاسداران بدون حاشیه و مشکل مراسم تدفین شهدا برگزار شد.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان در ادامه ضمن تسلیت شهادت سرداران حاج قاسم سلیمانی وسردار پورجعفری و همینطور جانباختن مشتاقان سردار سلیمانی، گفت: پس از شهادت سپهبد سلیمانی و پس از هشدار‌هایی که به دولت آمریکا داده شده بود درساعت ۱:۲۰ دقیقه بامداد امروز دو پایگاه آمریکایی در عراق مورد هدف قرار گرفت که یکی از آن‌ها پایگاه عین السد که تقریبا چشم آمریکایی‌ها بود و در فاصله ۱۶۰ کیلومتری بغداد قرار داشت مورد هدف قرار گرفت.

شمس الدینی با بیان اینکه این پایگاه از بزرگترین پایگاه‌های آمریکایی در کشور عراق بود که میلیارد‌ها دلار برای آن خرج شده بود، گفت: در حالی که آن‌ها در آمادگی صددرصد بودند همه موشک‌ها اثابت کرده و تلفات بالایی هم داشته است، اما به قول ما کرمانی‌ها هنوز از میوه‌ها توتی رسیده است.

او همچنین افزود: پایگاه اربیل در کنار فرودگاه اربیل هم مورد اصابت قرار گرفته است تا بخش کوچکی از انتقام سختی که در انتظار آمریکایی‌ها است گرفته شود.

در ادامه جلسه معاونت عمرانی استانداری، گفت: همانطور که در مراسم دیروز وعده داده شده بود انتقام خواسته شده امروز صبح انجام شد و این بخشی از انتقام بود.

آیت الهی موسوی ادامه داد: متعاقب آن لازم بود جلسه فوق العاده مدیریت بحران تشکیل شود تا پیش بینی‌های لازم را داشته باشیم که اگر اتفاقی رخ داد آمادگی کامل داشته باشیم و به هر دلیلی مشکل خاصی برای ما ایجاد نشود.

او اعلام کرد: از همه اعضای ستاد بحران و همه‌ی کسانیکه در مراسم دیروز همت کردند و زحمت کشیدند ازعزیزان مجموعه امدادی، علوم پزشکی، اورژانس، هلال احمر، شهرداری و پلیس تشکر می‌کنیم در حد توان کمک کردند مراسمی با این باشکوهی با این حجم از جمعیت که در کرمان تکرار نشدنی بود برگزار شد.

لازم به ذکر است جلسه فوق العاده مدیریت بحران استانداری با حضور مدیرکل ستاد بحران استانداری معاون عمرانی استانداری، مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری، رئیس سازمان مدیریت برنامه و برنامه ریزی استان، معاون خدمات شهری شهرداری، رئیس مرکز اورژانس کرمان، رئیس هلال احمر و جمعی دیگر از مسئولین صبح امروز در سالن پیامبر اعظم استانداری برگزار شد. هرچند این جلسه پزشکی قانونی حضور نداشت.
 
 
این خبر در ساعت 14:15 دقیقه مورد ویرایش قرار گرفت.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نرگس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
0
0
متاسفم که بی تدبیری خودتون رو به گردن کوچه می اندازید ای کاش مادر خواهر برادر و یا بچه خودتان در جمع حادثه دیدگان بود باز هم همین حرف رو میزدید؟ ای کاش شما هم سه تا بچه یک ساله سه سال و هشت ساله داشتید و دیروز این اتفاق براتون می افتاد کی یک عمر باید جواب این بچه های یتیم رو بده ؟؟؟ شما قبول مسوولیت نمیکردید شاید خیلی بهتر هم میشد مدیریت کرد از استانهای دیگه واز تجربیات اونها استفاده میکردید ای کاش حتی یک نفر هم فوت نکرده بود آخه به چه گناهی؟؟؟؟ بلند گوی واحد برای کل مسیر تعبیه میکردید اصلا بلندگویی در مسیر که صدای رسایی داشته باشد نبود یکی دو تا یی هم که بودقطع و وصل میشدند اگر سخنرانی رو همه میشنیدند نیاز ی به تجمع این سیل جمعیت در میدان آزادی نمیبود تجمع در میدان رو با کمک افراد ی (مثل خدام حرم امام رضا)کنترل میکردید از ارگانها کمک میگرفتید ازدحام جمعیت رو با کمک از(حتی نیروهای مردمی اگر خودتون نیرو کم داشتید داوطلب هم فراوون بود و بااستفاده از بیسیم یا....رصد میکردید) میبایست مسیر رو برای مهمانان با تابلو هایی یا کمک گرفتن از افراد مشخص میکردید مسافران راه رو بلد نبودند و جهت خلاف حرکت میکردند ما به افرادی که میگفتیم برگردید برمیگشتند مردم راه را بلد نبودند تلاقی دو موج هم باعث این اتفاق بود شهدا هم راضی به این فضاحت نبودند بی تدبیری شما دل مردم رو به درد آورد و غمشان را دوچندان کرد نگویید نمیشد کاری کرد و با منا مقایسه نکنید خجالت بکشید عذر خواهی کنید و یا استعفا بدهید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

حکم قطعی محکومان پرونده پروژه الماس مال کرمان صادر شد

کسب یک طلا و برنز در مسابقات قهرمانی کشور توسط کاراته‌کاهای کرمانی

استاندار کرمان: پیگیری امور اقتصادی در هیچ شرایطی نباید تعطیل شود

نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها

هر گونه تغییر قیمت در کالاهای اساسی تخلف محسوب می شود

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)