کد خبر: ۳۴۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲
ارسال به دوستان
ذخیره
اختصاصی/ در ستاد مدیریت بحران مطرح شد:
«دیروز در حد توان و در سریعترین زمان خدمات خود را انجام دادیم وعلی رغم اینکه شما {ستاد مدیریت بحران} نگران بودید ما از هیچ شهر دیگری کمک نگرفتیم.» این را رییس اورژانس کرمان در جلسه فوق العاده ستاد مدیریت بحران استانداری گفت و در ادامه افزود: 200 نفر مجروح حادثه دیروز در کمتر از یک ساعت به بیمارستان منتقل شدند.
گفتارنو/ سمیرا کریمی افشار: 

«دیروز در حد توان و در سریعترین زمان خدمات خود را انجام دادیم وعلی رغم اینکه ستاد مدیریت بحران نگران بود ما از هیچ شهر دیگری کمک نگرفتیم.» این را رییس اورژانس کرمان در جلسه فوق العاده ستاد مدیریت بحران استانداری گفت و در ادامه افزود: ۲۰۰ نفر مجروح حادثه دیروز در کمتر از یک ساعت به بیمارستان منتقل شدند.

به گزارش گفتارنو، محمد صابری اعلام کرد: تا این لحظه آمار کشته شدگان حادثه دیروز ۵۹ نفر و تعداد مصدومین ۲۱۲ نفر بوده که از این تعداد ۳۲ نفر بستری هستند که ۱۰ نفرشان در مراقبت‌های ویژه و ۴ نفرشان بدحال هستند.

صابری خطاب به آیت الهی موسوی گفت: با توجه به اینکه تعدادی از کشته‌شدگان اهل شهر‌های دیگر هستند ما نمی‌توانیم در انتقال اجساد شهرستان‌های دیگر کاری بکنیم لذا درخواست داریم هماهنگی‌های لازم را انجام دهید.

معاونت عمرانی استاندار با بیان اینکه با هماهنگی‌هایی که با شهرداری‌های کرمان انجام دادیم تا کنون ۲۵ نفر از جانباختگان انتقال یافتند، گفت: در ادامه از شهرداری‌های اطراف نیز کمک می‌گیریم تا تعداد باقی مانده نیز انتقال یابند. همین جا از هلال احمر هم می‌خواهیم اگر می‌توانند کمک کنند.

آمار خودرو‌هایی که دیروز وارد کرمان شدند
در ادامه جلسه فوق العاده ستاد مدیریت بحران مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اعلام کرد: برای مراسم دیروز صد هزار خودرو از ۳۱ استان کشور وارد کرمان شده است که بیشترین آن مربوط به شیراز است با ۶۱۰۰ دستگاه، ۵۳۰۰ دستگاه از تهران و ۲۱۰۰ دستگاه از آذربایجان شرقی وهمینطور ۵۴۰۰ دستگاه از هرمزگان آمده بود.

سیدعلی حاج‌سیدعلیخانی افزود: بیش از ۷۸ درصد این خودرو‌ها از استان خارج شدند و به جز یک مورد واژگونی در جاده که خسارت جانی نداشت تصادف دیگری نداشتیم.

وقتی راه‌های اصلی ما دچار مشکل می‌شوند نمی‌توانیم به دکل‌ها برسیم
مدیرکل مدیریت بحران استانداری گفت: آیا در زمان بارندگی رسیدگی به دکل صداوسیما و مخابرات در تعهدات شما هست یا خیر؟

مدیر کل راهداری اعلام کرد: وقتی راه‌های اصلی ما دچار مشکل می‌شوند نمی‌توانیم به دکل‌ها برسیم و این مورد به صورت رسمی در شرح وظایف ما نیست، اما ما حاضریم کمک کنیم.

در بخش دیگری از جلسه ناصر فرشید، جانشین انتظامی استان کرمان ضمن تسلیت به مناسبت شهادت سرداران حاج قاسم سلیمانی و حسین پورجعفری و همین طور جانباختگان حادثه دیروز، گفت: با توجه به حادثه دیروز من در میدان آزادی حضور داشتم بنابراین وظیفه خودم می‌دانم از اورژانس و هلال احمر تشکر کنم که با سرعت به کمک مردم می‌آمدند. ازشهرداری نیز تشکر می‌کنیم چرا که در بحث‌های مختلفی که نیاز داشتیم همکاری می‌کرد و تمام مسیر‌ها پاکسازی شده بود.

در مراسم دیروز چند خودرو و نیروی امدادگر حضور داشتند
مدیرعامل هلال احمر نیز در این جلسه از آماده باش پایگاه‌های هلال احمر خبر داد و گفت: ۳۰۰ نفر از امدادگران قم، البرز و تهران در سقوط هواپیمای اوکراینی در حال امداد هستند.

رضا فلاح به تجارب گذشته و همینطور تجارب سایر استان‌های میزبان پیکر مطهرسردار سلیمانی، اشاره کرد و گفت: ما نیز از نیرو‌های پیاده که حدود ۷۰۰ نفر بود استفاده کردیم. این امدادگران با کیف‌های کمک‌های اولیه در طول مسیر حضور داشتند چراکه در اهواز و تهران می‌دیدیم ماشین‌های امداد بین جمعیت می‌ماندند.

فلاح خاطرنشان کرد: در مراسم دیروز ۵۰ دستگاه خودرو و ۱۸۰ نفر نیروی امدادگر حضور داشتند و ۳۵ هزار نفر از خدمات هلال احمر استفاده کردند.

او همچنین اعلام کردند: ۱۵۰۰ نفر هم از بیمارستان‌های سریع الاستقرار خدمات گرفتند و هزار نفر از نیرو‌های امدادی نیز در مسجد صاحب الزمان حضور داشتند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)