کد خبر: ۳۴۶۶۵
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۹
ارسال به دوستان
ذخیره
اختصاصی/ رییس شورای شهر کرمان مطرح کرد:
رییس شورای شهر کرمان گفت: شورای شهر و شهرداری جز وظایفی که ستاد برگزاری بر عهده شهرداری گذاشته بود وظیفه دیگری بر عهده نداشتند. باقی کارها بر عهده خود ستاد برگزاری مراسم بود. این اتفاق ناگوار که رخ داد شاید به این دلیل بود که حضور بالغ بر سه میلیون نفر در شهر کرمان با جمعیت 700 هزار نفری غیرقابل پیش بینی بود. در اتفاق رخ داده شورا و شهرداری هیچ قصوری نداشته اند اما این به این معنی نیست دیگران قصور کردند آنها هم وظایف خود را انجام دادند اما شورا نه تصمیم گیرنده و نه طرف مشورت بوده و شهرداری وظایفش را انجام داده است

گفتارنو/ سمیرا کریمی افشار:

در حادثه ازدحام جمعیت شورا و شهرداری هیچ قصوری نداشته اند/شورا تصمیم گیرنده و طرف مشورت نبود/حضور سه میلیون نفر در شهر کرمان با جمعیت 700 هزار نفری غیرقابل پیش بینی بود

رییس شورای شهر با عرض تسلیت به جان باخته گان وداع در روز تشییع پیکر شهید سردار حاج قاسم سلیمانی و سردار پورجعفری و همین طور شهیدان حادثه سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی سخنان خود را آغاز کرد.

به گزارش گفتارنو، محمد فرشاد افزود: شهرداری به آنچه که ستاد برگزاری مراسم به آن محول کرده بود ( حمل و نقل، نظافت شهر، سیاه پوش کردن و...)عمل کرد.

ریس شورا با اشاره به نام گذاری مکان هایی به نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، سردار شهید پورجعفری و شهید ابومهدی المهندس، گفت: از کمیسیون های  اجتماعی و فرهنگی می خواهم با بنیاد شهید هماهنگی انجام دهند و مکان مناسبی را برای نام گذاری شهدای وداع در نظر بگیرند.

فرشاد در ادامه گفت: شورای شهر و شهرداری جز وظایفی که ستاد برگزاری بر عهده شهرداری گذاشته بود وظیفه دیگری بر عهده نداشت. باقی کارها بر عهده خود ستاد برگزاری مراسم بود. ستاد مسیرها و شعار ها را انتخاب می کند و برنامه ریزی و تقسیم کار به ارگان های مختلف برعهده ستاد برگزاری مراسم بود.

او خاطرنشان کرد: این اتفاق ناگوار که رخ داد شاید به این دلیل بود که حضور بالغ بر سه میلیون نفر در شهر کرمان با جمعیت 700 هزار نفری غیرقابل پیش بینی بود.

رییس شورای شهر با بیان اینکه کسی نمی خواهد به انسانی آسیب برساند، گفت: گاهی در این خصوص قضاوت هایی می شود اما باید با این دید نگاه شود که همه می خواستند مراسم به بهترین نحو انجام شود.

فرشاد تاکید کرد: در اتفاق رخ داده شورا و شهرداری هیچ قصوری نداشته اند اما این به این معنی نیست دیگران قصور کردند آنها هم وظایف خود را انجام دادند اما شورا نه تصمیم گیرنده و نه طرف مشورت بوده و شهرداری وظایفش را انجام داده است.

در ادامه نشست شورا شهردار کرمان به ارائه گزارشی از وظایف شهرداری در مراسم تشییع پیکر شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی پرداخت و گفت: شهرداری به همراه شورای تبلیغات اسلامی وظیفه داشت مناسب سازی و تبلیغات محیطی مراسم را انجام دهد.در همین راستا حدود ۱۴ هزار متر بنر، ۷۰ هزار پوستر و ۵۰۰۰ متر پارچه مشکی در سطح شهر استفاده شد.

سید مهران عالم زاده ادامه داد: در روز مراسم تشییع، سازمان ترافیکی ما ساخت راه بند، نصب بنر، دوربین و تجهیزات ترافیکی در مکان های زیادی را انجام داد که حدود 400 میلیون تومان بار مالی برای شهرداری داشت.

عالم زاده اظهار داشت: تمام ۱۵۰ دستگاه اتوبوس شهرداری کرمان به صورت رایگان جهت حمل و نقل شرکت‌کنندگان در این مراسم، تا پاسی از شب خدمت ‌رسانی کردند.

شهردار کرمان ادامه داد: ما از ستاد بحران خواستیم از شهرهای دیگر یا هر ارگان و دستگاهی که اتوبوس دارد در اختیار شهرداری قرار دهد هرچند جابه‌جایی این جمعیت نیاز به ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ دستگاه اتوبوس داشت، اما همین تعدادرا اگر داشتیم شهر را قفل می کرد. اما متاسفانه از سوی هیچ نهاد و دستگاهی اتوبوسی به ما داده نشد که جای تاسف دارد در چنین مراسم ملی با شهرداری در این خصوص همکاری نشد.

وی تصریح کرد: با این حال ما 15 دستگاه اتوبوس شهرداری کرمان را در پایانه آدینه کرمان مستقر کردیم تا مسافران شهرهای دیگر که برای مراسم تشییع وارد کرمان شدند را به مراسم ببرد.

عالم زاده با بیان اینکه حدود ۳۰۰۰ پرچم در نقاط مختلف شهر نصب شد، گفت: دو پارکینگ بزرگ شبانه روزی در نزدیکی پردیسان قائم با همکاری بخش خصوصی( جهاد نصر و شرکت و 115 و اداره کل راهداری) ایجاد و اداره شد.

او ادامه داد: برای آسفتالت، جانمایی سرویس های بهداشتی در جنگل قائم، جمع‌آوری دیوارهای مخروبه در مسیر و پر کردن کانال‌هانیز حدود ۷۰۰ میلیون تومان هزینه شد.در این مراسم، همچنین حدود ۱۴۰ میلیون تومان گل آسیب دیده که باید دوباره کاشته شود.

شهردار با اشاره به اینکه حدود ۱۰۰ نفر که از شهرداری های مختلف به کرمان آمده بودند را خودمان اسکان دادیم، افزود: بیش از ۲ میلیارد تومان در این چند روز توسط شهرداری کرمان هزینه شد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آخرین قیمت طلا، سکه و ارز دوشنبه ۲۸ اسفندماه1402

رییس کل محاکم عمومی و انقلاب کرمان هشدار داد: مطالبه مهریه و درخواست طلاق بیشترین پرونده‌های دادگاه خانواده کرمان

اضافه‌وزن؛ معضل اصلی تعطیلات نوروزی/ چاقی مهمترین علت ابتلا به دیابت نوع ۲ است

وقوع باران و طوفان شن طی روزهای آینده در مناطقی از کرمان  

خروجی جشنواره رسانه و عدالت باید پیشگیری از وقوع جرم باشد

تهدید به انتشار تصاویر خصوصی زن جوان با انگیزه اخاذی

خودروهای حادثه‌ساز تا ۷۲ ساعت توقیف می‌شوند

استان کرمان در حوزه میراث ناملموس در صدر قرار دارد

101 مصدوم و  چهارکشته تصادفی طی 24 ساعت در کرمان

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت هوا در کرمان

پربازدید ها

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت هوا در کرمان

وقوع باران و طوفان شن طی روزهای آینده در مناطقی از کرمان  

پیش بینی هواشناسی کرمان از وضعیت هوا در روزهای پایانی سال

مصوبه کاهش زمان خدمت سربازی تایید شد

دانش آموزان برای امتحانات نهایی فقط کتب درسی را بخوانند

رییس کل محاکم عمومی و انقلاب کرمان هشدار داد: مطالبه مهریه و درخواست طلاق بیشترین پرونده‌های دادگاه خانواده کرمان

تله کابین کرمان بالاخره مجوز فعالیت را از اداره استاندارد گرفت

اسباب‌کشی در ایام عید فقط با مجوز پلیس امکانپذیر است

توصیه‌ های تغذیه‌ای برای روزه‌داران

2308  کلاس درس طی ایام عید در کرمان میزبان مسافران نوروز خواهد بود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)