کد خبر: ۳۴۶۷۶
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷
ارسال به دوستان
ذخیره
استاندار کرمان:
استاندار کرمان گفت: در حال حاضر همه چیز تحت کنترل است و مشکل خاصی نداریم و برخی از کمبودها نیز از طریق شهرستان‌های مجاور در حال تأمین است و فکر می‌کنیم تا انتهای عصر روز چهارشنبه مشکلات ما به طور کامل رفع شود.

استاندار کرمان گفت: در حال حاضر همه چیز تحت کنترل است و مشکل خاصی نداریم و برخی از کمبودها نیز از طریق شهرستان‌های مجاور در حال تأمین است و فکر می‌کنیم تا انتهای عصر روز چهارشنبه مشکلات ما به طور کامل رفع شود.

دکتر محمدجواد فدایی با ارائه گزارشی از وضعیت مناطق سیل‌زده در شهرستان‌های جنوبی استان کرمان و با اعلام خبر تحت کنترل بودن شرایط در مناطق سیل‌زده استان کرمان اظهارداشت: از ۱۹ تا ۲۲ دی ماه برف و بارندگی‌های زیادی در مناطق مختلف استان داشتیم که حدود ۱۱ شهرستان استان دچار مشکل شدند. به عنوان نمونه در شهرستان کهنوج ۱۰۵ میلیمتر، در شهرستان قلعه‌گنج ۱۲۰ میلیمتر، شهرستان رودبار جنوب ۵۵ میلیمتر و شهرستان عنبرآباد ۴۷ میلیمتر بارندگی را داشتیم که سیلاب‌های این منطقه به سمت رودبار جنوب می‌رسند.

وی با اشاره به میزان بارش برف در مناطق مختلف استان ابراز کرد: در شهرستان رابر در ایستگاه هواشناسی این منطقه، ۵۰ سانتیمتر بارش برف ثبت شده که این میزان در دامنه‌های کوهستان به حدود یک متر می‌رسد. همچنین در بخش ساردوئیه ۹ سانتیمتر، در دهبکری ۵ سانتیمتر و در لاله‌زار بردسیر ۱۰ سانتیمتر برف باریده است.

راه ارتباطی ۱۰۴ روستای استان کرمان مسدود است

فدایی با اشاره به مسائل و مشکلات پیش آمده ناشی از بارش نزولات آسمانی افزود: اولین مشکل قطع راه‌های ارتباطی مخصوصاً راه‌های روستایی بوده است که جمعاً ۴۱۲ روستا دچار قطعی راه ارتباطی شدند که تاکنون ارتباط ۳۰۸ روستا برقرار و ارتباط ۱۰۴ روستا هنوز دچار مشکل هستند.

استاندار کرمان با بیان اینکه در حال حاضر شبکه آب آشامیدنی شش روستا قطع است که چهار روستا در منوجان و دو روستا در رودبار جنوب هستند اظهار کرد: ۱۹ روستا شامل ۸ روستا در رابر، ۱۰ روستا در بافت و یک روستا در بافت نیز دچار قطعی برق هستند که دلیل عدم وصل برق این مناطق به قطعی راه‌های ارتباطی مربوط است.

فدایی تصریح کرد: قطعی راه‌های دسترسی به مزارع به دلیل گل و لای ناشی از بارندگی به ویژه در قلعه‌گنج و رودبار جنوب یکی دیگر از مشکلات است و حمل محصولات کشاورزان به نقاط دیگر را با مشکل روبرو کرده و ممکن است کشاورزان دچار خسارت شوند که نیاز به ماشین‌آلات سنگین و شن‌ریزی داریم و از طریق امکانات شهرستان‌های مجاور و استفاده از امکانات پیمانکاران در حال رفع این مشکلات هستیم.

وی اظهار کرد: احتمال دارد در ساعات اولیه به دلیل بالا بودن آب و قطعی دسترسی مسیر امدادرسانی با تأخیر صورت گرفته باشد و تأخیر اولیه برای فروکش کردن سطح آب بوده است البته اکنون عمدتاً در رودبار جنوب و بخش جازموریان و دهستان کوهستان روستاهایی داریم که دسترسی تنها با ماشین‌های سنگین امکان‌پذیر است.

اعزام ۲ بالگرد به سیستان و بلوچستان

عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان کرمان دلیل عدم استفاده از بالگرد در برخی از مناطق سیل‌زده استان را فراهم نبودن شرایط برای استفاده از بالگرد و امدادرسانی هوایی عنوان کرد و گفت: ما یک بالگرد را به سیستان و بلوچستان اعزام کردیم و دو بالگرد را نیز امروز اعزام خواهیم کرد. البته در مناطق صعب‌العبور استان کرمان نیز که امکان امدادرسانی هوایی فراهم نیست هم اکنون از طریق ماشین‌های سنگین امدادرسانی شده است و مشکل حادی نداریم که روستا یا روستاهایی به طور خاص در محاصره سیل باشند.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه معمولاً قبل از بارندگی‌ها هشدار سیل را از سازمان هواشناسی دریافت می‌کنیم و حتی آمادگی برای انتقال و تخلیه برخی از روستاها را داشتیم افزود: خوشبختانه به دلیل فراهم بودن امکان کمک‌رسانی، لازم به انجام این کار نشدیم و فقط دو روستا به نقاط امن منتقل شدند و مشکلی برای آن‌ها ایجاد نشد البته آب آشامیدنی روستاهای دچار مشکل نیز از طریق آب‌رسانی سیار فراهم شده است و تنها دچار مشکل قطعی شبکه آب‌رسانی هستیم.

فدایی با اشاره به اقدامات و تمهیدات اندیشیده شده در هنگام دریافت هشدار سیل در استان افزود: گزارش این هشدارها از طریق ستاد مدیریت بحران به فرمانداران ارسال شده است و برخی از فرمانداران تا ساعات بامدادی در مناطق در معرض خطر حضور داشتند و آن‌ها با استفاده از امکانات موجود در منطقه و یا از طریق امکانات شهرستان‌های مجاور و یا پیمانکاران کمک‌رسانی را انجام می‌دهند ولی به دلیل بارندگی‌های مداوم ممکن است راه ارتباطی برخی از روستاها برای یک و یا چند بار وصل شده و با بارندگی‌های بعدی دچار قطعی ارتباط باشد.

وی افزود: در مسیر دسترسی شهرستان رودبار جنوب به سیستان و بلوچستان ۲۴ آبنما و چهار پل و یک پل در حوزه برجک بر اثر سیلاب تخریب شده‌اند که ارتباط به صورت موقت برقرار شده‌ است ولی وقتی شدت آب زیاد است و ما ناچار به ایجاد راه‌های دسترسی موقت می‌شویم ممکن است به تداوم بارش‌ها این راه‌های موقت قطع شوند.

منبع: ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

ضرورت شناسه یکتا برای تمامی فعالان اقتصادی؛ کسب‌وکارهای بدون شناسه یکتا قانونی نیست

قیمت انواع سکه و طلا سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

فردا 5 اردیبهشت آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید

بارش شدید باران برق شهر زرند را قطع کرد / بارندگی سیل‌آسا در زرند

معاون سازمان غذا و دارو: عطاری‌ها حق فروش دارو یا فرآورده دارویی را ندارند

کاهش حقوق کارگران با تعطیلی روز پنجشنبه تخلف است

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

خودروهای دارای چراغ نامناسب و نور خیره کننده توقیف می شوند

آخرین وضعیت آبی سدهای کرمان پس از بارندگی های اخیر

انتقاد از دفع لجن تصفیه خانه فاضلاب در شهر کرمان و بالازدگی فاضلاب در محدوده شهرک الهیه

پربازدید ها

صدور هشدار نارنجی با فعالیت سامانه بارشی در مناطقی از استان کرمان

شهادت یکی دیگر از مجروحان حادثه تروریستی کرمان

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان عنوان کرد: بی‌انگیزگی پزشکان متخصص برای حضور در شهرستان‌ها به دلیل کمبود زیرساخت‌های درمانی

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

بارش شدید باران برق شهر زرند را قطع کرد / بارندگی سیل‌آسا در زرند

کشف جسد دانشجوی دندانپزشکی رفسنجان در ارتفاعات کوه‌های سرچشمه

کمبود شدید تمامی گروه‌های خونی در بم / درخواست از شهروندان برای اهدای خون

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان: برداشت گیاهان دارویی ممنوع و با متخلفان برخورد قضایی می‌شود

تیراندازی با اسلحه در درگیری خانوادگی در منوجان 4 مصدوم بر جای گذاشت

افشای جزئیاتی جدید از حادثه تروریستی کرمان؛ ساچمه‌های جلیقه انفجاری آلوده بودند

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)