کد خبر: ۳۴۶۷۷
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
ارسال به دوستان
ذخیره
اختصاصی/ در صحن علنی شورای اسلامی شهر کرمان مطرح شد:
رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر گفت: با توجه به نامگذاری معبر ۴۵ متری کوثر به نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ضرورت دارد آزادسازی این معبر به عنوان کارنامه شورای پنجم مدنظر قرارگیرد و اولین خواسته ما در بودجه سال آینده این است که شهرداری همت کند و این مسیر را کامل بازگشایی کند.
در نشست علنی شورای اسلامی شهر کرمان که شامگاه دوشنبه برگزار شد رییس کمیسیون خدمات شهری شورا گفت: ۲۵۳ قبر به صورت دو طبقه (۵۰۶ قبر یک طبقه) در میدان دومی بهشت زهرا آماده شده است که هر طبقه به قیمت ۱۰ میلیون تومان کارشناسی و قیمت گذاری شده است.

فروش قبر با ارائه کارت ملی

علی خدادادی اظهار داشت: نظر شهرداری این بود همه قبر‌ها را بفروشد، اما در کمیسیون خدمات شهری شورا مصوب شد ۸۰ قبر دو طبقه (۱۶۰ قبر یک طبقه) به فروش برسد.

آنطور که در این نشست عنوان شد برای جلوگیری از سوء استفاده و دلالی، هر نفر تنها می‌تواند دو قبر بخرد و هرکس هم خواست بفروشد فقط به اعضای درجه یک آن هم با ارائه کارت ملی می‌تواند بفروشد.

خدادادی همچنین توضیحاتی درباره احیاء و به روز رسانی کارخانه بازیافت زباله که در جلسات اخیر شورا درباره آن بحث و مقرر شده بود با دانشگاه صنعتی اصفهان قرارداد ببندند توضیحاتی ارائه کرد. آنطور که خدادادی عنوان کرد دانشگاه صنعتی اصفهان به دلیل این که دانشگاه است نمی‌تواند با شهرداری قرارداد ببندد به همین دلیل موافقت شد با همان شرایط قبلی که قرار بود با دانشگاه صنعتی اصفهان قرارداد بسته شود با مدیریت پسماند اصفهان قرارداد بسته شود و دانشگاه به عنوان مشاور عمل کند.
 
خدادادی در ادامه به راه‌اندازی پنج‌شنبه بازار قلعه‌محمود اشاره کرد و گفت: با توجه به استقبالی که از این پنج شنبه بازار صورت گرفته و با تاکید شورای شهر بر تداوم آن، بایستی در راه‌اندازی چند چشمه سرویس‌بهداشتی در حاشیه‌ی این بازارچه اقدام شود. 

آزادسازی معبر ۴۵ متری کوثر (معبر شهید سلیمانی) به عنوان کارنامه شورای پنجم مدنظر قرارگیرد

در بخش دیگری ازنشست علنی شورا رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر سیاست‌های کمیسیون عمران را که لازم است شهرداری درخصوص آن‌ها در بودجه سال آینده تصمیماتی اتخاذ کند را اعلام کرد.

محمد جواد کامیاب اعلام کرد: با توجه به نامگذاری معبر ۴۵ متری کوثر به نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ضرورت دارد آزادسازی این معبر به عنوان کارنامه شورای پنجم مدنظر قرارگیرد و اولین خواسته ما در بودجه سال آینده این است که شهرداری همت کند و این مسیر را کامل بازگشایی کند.

رییس شورا در خصوص شبهاتی که ایجاد شده بود مبنی بر اینکه چرا میدان پرواز را به نام سردار سلیمانی نام گذاری کردید، گفت: میدان پرواز و معبر ۴۵ متری کوثر به هم وصل هستند در واقع بلوار ۱۶ کیلومتری از میدان پروازشروع می‌شود.

سیاست دوم کمیسیون عمران که کامیاب به آن اشاره داشت؛ موضوع اب‌های سطحی بود. او تاکید کرد: نمی‌شود از شبکه فاضلاب برای آب‌های سطحی استفاده کرد چرا که در اهواز این اتفاق رخ داد و آب فاضلاب بالا آمد بنابراین لازم است در بودجه سال آینده این موضوع حتما دیده شود.

سومین سیاست کمیسیون عمران و حمل نقل تکمیل رینگ دور شهر بود. کامیاب گفت: ما نباید ترافیک را به داخل شهر بیاوریم برای همین لازم است رینگ دور شهر تکمیل شود، اما این‌ها به این مفهوم نیست که پروژه‌های کوچک را رها کنیم.

شهردار به خنده گفت: با این حساب کمیسیون‌های دیگر پیشنهادی نیاورند. فقط آسفالت معابر هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان پول می‌خواهد.

برخی دیگر از اعضا گفتند: باید واقع بینانه به بودجه سال آینده نگاه کرد.

کامیاب نیز با خنده پاسخ داد: من می‌گویم شهردار از کجا پول بیاورد.

موضوع دیگر آسفالت معابر سطح شهر بود که رییس کمیسیون بودجه شورا به آن اشاره کرد و گفت: برای حمل و نقل هم باید فکری شود اینکه هر سال بگوییم کاری نمی‌شود کرد صحیح نیست. حداقل مطالعاتش را آغاز کنیم.

کامیاب پاسخ داد: شهرداری قبلا روی این مسئله کار کرده الان هم در دستور کار شهرداری است.

لازم به ذکر است مقرر شد سایر کمیسیون‌ها تا هفته آینده پیشنهادات خود در حوزه بودجه را به شهرداری اعلام کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)