کد خبر: ۳۴۷۱۱
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸
ارسال به دوستان
ذخیره
امام جمعه کرمان:
نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: بعضی‌ها عنوان کردند که این مسئولین‌ مگر نمی‌دانستند این تعداد در مراسم تشییع پیکر شهید شرکت می‌کنند، اما خوش‌بین‌ترین آدم‌ها برآوردی از تشییع پیکر سردار سلیمانی می‌کردند که حداقل ۷۰ درصد بیشتر از پیش‌بینی‌ها مردم شرکت کردند.

حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی صبح امروز در مراسم یادبود شهدای مقاومت و دانش‌آموزان و معلمان جان باخته در مراسم تشیع شهدای مقاومت در کرمان اظهار داشت: در جهان‌بینی اسلامی و دینی، اسلام برای شناخت انسان‌های برتر با مقیاس‌ها و معیارهایی که عمدتا مادی هستند معیارهای آن همخوانی چندانی ندارد اما در نگاه دینی برای اینکه تشخیص دهیم که چه کسی جلوتر و بالاتر از دیگران و در نگاه خدا عزیزتر است معیارهایی وجود دارد.

امام جمعه کرمان عنوان کرد: اولین مقیاس در جهان‌بینی اسلامی، علم است کسانی که می‌دانند، می‌فهمند و علم بیشتری دارند با کسانی که علم کمتری دارند در نگاه قرآنی با یکدیگر تفاوت دارند و در قرآن امده است، «هر کسی در میدان علم و دانش از دیگران پیشه می‌گیرند در نگاه دینی انسان بالاتری است».

وی اشاره به اینکه معیار دوم جهاد در راه خدا است، گفت: کسانی که در روزهای سخت به دنیا پشت و به خدا روی می‌کنند و با نیت خالص در میدان سخت جهاد حضور پیدا می‌کنند و و کسانی که حرکت نمی‌کنند و در روزهای سخت وارد کار و جهاد نمی‌شوند از نظر قران مساوی نیستند.

علیدادی‌سلیمانی معیار سوم را میدان سخت مبارزه با نفس و هوا و هوس‌ها دانست و افزود: این سه معیار قرآنی را در مورد شهید سلیمانی مرور می‌کنیم که معیار اول فهم است و شهید سلیمانی انسانی فوق‌العاده خوش فهم، اهل علم و درک بود و توانست به پیروزی‌های زیادی دست یابد.

وی با اشاره به اینکه یکی از کارهای شهید سلیمانی نزدیک کردن و در کنارهم قراردادن جبهه مقاومت با طراحی دقیق و حساب شده بود، بیان داشت: در آخرین سفرها حتی برنامه چندساله مقاومت را تدوین کرد و در اختیار جبهه مقاومت قرار داده بود.

علیدادی‌سلیمانی عنوان کرد: بخش دوم جهاد است و اصلا در زندگی سردار سلیمانی از دوران نوجوانی و جوانی که همه‌اش را در میدان جنگ تا روز شهادتش می‌گذرد و روزی را بدون جبهه، جنگ و شهادت نمی‌بینید کمتر فرماندهی به این طولانی در تاریخ می‌بینید که ۴۰ سال لباس رزم را از تن بیرون نیاورد و همیشه از جبهه به جبهه دیگر و از سنگری به سنگر دیگر و میدانی به میدان دیگر برود.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه پس از شنیدن وصیتنامه شهید حاج قاسم سلیمانی متوجه افکار بلند و دغدغه جدی ایشان خواهید شد، خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی تقوا در حد اعلاء و برتر داشت و آن هم از مواظبت و مراقبت جدی که داشت به وجود آمده بود.

وی بیان کرد: من در برخی از جلسات که برنامه‌ریزی برای تشییع پیکر شهید برگزار می‌شد شرکت می‌کردم که متاسفانه این حادثه ناگوار رخ داد و تعدادی از هم‌استانی‌ها و هم‌وطنان ما جان باختند، بعضی‌ها عنوان کردند که این مسئولین‌ مگر نمی‌دانستند این تعداد در این مراسم شرکت می‌کنند بینی و بین‌الله، خوش‌بین‌ترین آدم‌ها برآوردی از تشییع پیکر سردار سلیمانی می‌کردند که حداقل ۷۰ درصد بیشتر از پیش‌بینی‌ها مردم شرکت کردند .

علیدادی‌سلیماتی تصریح کرد: زمانی که خداوند تبارک و تعالی خواست کسی را عزیز کند دل‌ها را به سمتش می‌کشاند و این شهید فوق‌العاده در دل‌ها رسوخ پیدا کرد و برای همیشه در دل‌ها ماندگار شد و قطعا خونش از حیاتش اثرش بیشتر خواهد داشت.

منبع: فارس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)