کد خبر: ۳۴۷۳۵
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۶
ارسال به دوستان
ذخیره
در خطبه‌های نماز جمعه تهران عنوان شد
رهبر انقلاب با اشاره به حضور پرمعنا، پرشور و پرسوز و گداز میلیون‌ها نفر در تشییع حاج قاسم سردار پرافتخار ایرانیان در تهران، کرمان و چند شهر دیگر گفتند: ده‌ها میلیون ایرانی، باطن و معنویات خود را در این حادثه عظیم نشان دادند و ثابت کردند ملت از هر حزب، جناح و مجموعه و از هر قوم و منطقه جغرافیایی، با وحدتی مثال زدنی، طرفدار «انقلاب، حاکمیت اسلامی، ایستادگی در مقابل ظلم و نه گفتن به همه مطامع دولت‌های استکباری» هستند.
رهبر انقلاب با اشاره به حضور پرمعنا، پرشور و پرسوز و گداز میلیون‌ها نفر در تشییع حاج قاسم سردار پرافتخار ایرانیان در تهران، کرمان و چند شهر دیگر گفتند: ده‌ها میلیون ایرانی، باطن و معنویات خود را در این حادثه عظیم نشان دادند و ثابت کردند ملت از هر حزب، جناح و مجموعه و از هر قوم و منطقه جغرافیایی، با وحدتی مثال زدنی، طرفدار «انقلاب، حاکمیت اسلامی، ایستادگی در مقابل ظلم و نه گفتن به همه مطامع دولت‌های استکباری» هستند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در نماز جمعه پرشکوه و به‌یاد ماندنی امروز تهران، حضور معجزه‌گون ملت فهیم در تشییع پیکر مطهر حاج قاسم سلیمانی و یارانش و نیز پاسخ کوبنده سپاه در حمله به پایگاه امریکایی‌ها در عین الاسد را دو یوم‌الله درس‌آموز و تعیین کننده خواندند و افزودند: ملت باطن خود یعنی استقامت در مقابل شیاطین را در این حضور نشان داد و تنها راه ادامه این مسیر عزت آفرین، قوی‌تر شدن ایران در همه زمینه‌ها است.

ایشان در ابتدای خطبه اول نماز با توصیه همگان به رعایت تقوای الهی، جلب نصرت و توفیقات الهی و ایجاد گشایش در مسائل شخصی و اجتماعی را در گرو تقوا دانستند و سپس بحث اصلی خود را با قرائت آیاتی از سوره مبارکه ابراهیم درباره پاسداشت «ایام‌الله» و شکرگزاری در قبال این نعمت‌ها آغاز کردند.

رهبر انقلاب اسلامی دستور خداوند به حضرت موسی (ع) مبنی بر یادآوری ایام‌الله به مردم را نشان‌دهنده اهمیت و کارکرد مهم آن برای هدایت افراد «صبّار و شکور» یعنی اهل صبر و استقامت و شکرگذاری خواندند و افزودند: صبّار یعنی مردمی که یکپارچه اهل صبر و استقامت هستند و با اندک چیزی از میدان خارج نمی‌شوند و شکور یعنی کسانی‌که با شناسایی نعمت‌ها و دیدن ابعاد آشکار و پنهان آن، قدرشناس هستند و در قبال نعمت خدادادی احساس مسئولیت می‌کنند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به نزول آیات شریفه مورد بحث در مکه یعنی در زمان اوج مبارزات مسلمانان و ایستادگی آنان در مقابل جریان کفر، افزودند: این آیات در آن شرایط سخت به مسلمانان بشارت می‌داد که خداوند ایام‌الله را نصیب شما خواهد کرد و با اعمال شاکرانه شما، پیروزی‌های بیشتری در انتظارتان خواهد بود.

یوم‌الله یعنی روز مشاهده دست قدرت خداوند در حوادث
رهبر انقلاب اسلامی در ادامه سخنانشان، دو هفته گذشته را دو هفته‌ای استثنایی و پر از ماجرا‌های تلخ و شیرین و درس‌آموز برای ملت ایران خواندند و با تطبیق مفهوم ایام‌الله به خیزش بی‌نظیر در ایران و عراق در تکریم و تعظیم مجاهدان شهید، گفتند: یوم‌الله یعنی روز مشاهده دست قدرت خداوند در حوادث؛ بنابراین آن هنگامی که ده‌ها میلیون در ایران و صد‌ها هزار نفر در عراق و بعضی کشور‌های دیگر به‌پاس خون فرمانده سپاه قدس به خیابان‌ها آمدند و بزرگ‌ترین بدرقه جهان را شکل دادند، مصداق ایام‌الله است، چرا که این عظمت هیچ عاملی جز دست قدرت خدا ندارد.

ایشان روز درهم‌کوبیدن پایگاه آمریکایی با اصابت موشک‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را نیز یکی دیگر از ایام‌الله برشمردند و افزودند: اینکه ملتی با چنین قدرت و توان روحی به یک قدرت متکبر و زورگوی عالم سیلی بزند، نشان‌دهنده دست قدرت الهی است، پس این روز بزرگ نیز جزو ایام‌الله است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای ایام‌الله را روز‌هایی تاریخ‌ساز و نقاط عطف تاریخی با آثاری ماندگار و جاودانه در زندگی، روحیه و منش ملت‌ها دانستند و در توصیف ملت ایران، گفتند: جامعه ایرانی جامعه‌ای صبّار و شکور است که در طول سال‌های متمادی با استقامتی مثال‌زدنی همواره شکرگزار الطاف الهی بوده است.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر شناخت ابعاد مادی و معنوی پدیده تشییع شهید سلیمانی، این سؤال را مطرح کردند که ۴۱ سال پس از پیروزی انقلاب، کدام عامل و دست قدرتی جز دست قدرت الهی قادر به خلق این معجزه و به میدان آوردن عاشقانه چنین جمعیت بی‌نظیری است؟

ایشان افراد متکی به تحلیل‌های مادی را ناتوان از مشاهده دست قدرت خداوند در حوادث خواندند و گفتند: این تشییع عظیم و این حرکت الهیِ ملت، نشان‌دهنده باطن و معنویات تحسین‌برانگیز مردم و نشانه این واقعیت است که اراده الهی بر پیروزی ملت ایران تعلق گرفته است.

ترور دزدانه و بزدلانه سردار سلیمانی موجب رسوایی و روسیاهی دولت بی‌آبرویِ آمریکا شد
حضرت آیت الله خامنه‌ای پیام دیگر حضور ده‌ها میلیونی مردم در تشییع و تکریم شهید سلیمانی را بیعت با خط امام بزرگوار و زنده بودن امام عظیم‌الشأن در میان ملت دانستند و گفتند: در این حادثه، امپراتوری خبری صهیونیسم و مسئولان تروریست رژیم آمریکا همه تلاششان را کردند که سردار عزیز و بزرگ ما را به تروریسم متهم کنند، اما خداوند متعال چنان صحنه را تغییر داد که نه تنها در ایران بلکه در کشور‌های مختلف به روح آن بزرگوار درود فرستادند و پرچم آمریکا و صهیونیست‌ها را آتش زدند.

رهبر انقلاب اسلامی این حقایق را نشانه دست قدرت و هدایت پروردگار در کشور و جامعه دانستند و افزودند: علاوه بر تشییع آن مجاهدان، اصل شهادت آنان نیز از آیات قدرت الهی است، چراکه ترور سردار سلیمانی یعنی سرشناس‌ترین و قوی‌ترین فرمانده مبارزه با تروریسم در کل منطقه، موجب رسوایی دولت بی‌آبرویِ آمریکا شد.

ایشان با اشاره به نمونه‌ای از حضور شجاعانه شهید سلیمانی در یک موقعیت خطیر و کاملاً در محاصره دشمن و هدایت عملیاتی که منجر به فرار دشمنان شد، گفتند: در ترور این شهید شجاع، آمریکایی‌ها در میدان جنگ با او روبه رو نشدند، بلکه دزدانه و بزدلانه این جنایت را مرتکب شدند که این موجب روسیاهی بیشتر آن‌ها شد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به اینکه این مدل از جنایت یعنی ترور رهبران مقاومت تا پیش از این مخصوص رژیم صهیونیستی بود، افزودند: البته آمریکایی‌ها در عراق و افغانستان جنایات و کشتار زیادی کرده‌اند، اما این بار رئیس‌جمهور آمریکا به زبان خودش اعتراف کرد «ما تروریست هستیم»، که رسوایی‌ای بالاتری از این وجود ندارد.

پاسخ قدرتمندانه سپاه ضربه حیثیتی به هیبت ابرقدرتی امریکا بود
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به یکی دیگر از یوم الله‌های هفته‌های اخیر یعنی پاسخ قدرتمندانه سپاه پاسداران به امریکایی‌ها تأکید کردند: این واکنش قوی، یک ضربه مؤثر نظامی بود، اما مهمتر از این ضربه نظامی، ضربه حیثیتی بود که به هیبت ابرقدرتی امریکا وارد شد.

ایشان ضربه سپاه به ابهت امریکا را موجب بی‌آبرویی آمریکایی‌ها خواندند و افزودند: این ضربه مستحکم حیثیتی با هیچ چیزی جبران نمی‌شود و افزایش تحریم‌ها که این روز‌ها امریکایی‌ها از آن حرف می‌زنند، آبروی از دست رفته آن‌ها را بر نمی‌گرداند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای جلوه گر شدن قدرت الهی در پاسخ کوبنده سپاه را نتیجه مجاهدت‌های مخلصانه دانستند و خاطرنشان کردند: هر جا و در هر کاری اخلاص باشد، خداوند به آن کار برکت و رشد و نموّ می‌دهد، برکاتش را به همه می‌رساند و ماندگار می‌کند.

رهبر انقلاب حضور عاشقانه و اشک و اندوه مردم در تشییع حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش و تازه شدن روحیه انقلابی ملت را نتیجه ملموس اخلاص سردار بزرگ ایرانیان و شهیدان همراهش خواندند.

باید حاج قاسم عزیز و ابومهدی عزیز را یک مدرسه درس آموز دید
ایشان لازمه درک عمیق، ارزش گذاری و قدردانستن ایام الله هفته‌های اخیر را این حقیقت برشمردند که باید به حاج قاسم عزیز و ابومهدی عزیز به چشم یک فرد نگاه نکرد بلکه باید آن‌ها را یک مکتب، یک راه و یک مدرسه درس آموز دید.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به اینکه نباید سپاه قدس را یک سازمان و مجموعه اداری دید، افزودند: سپاه قدس یک نهاد انسانی و دارای انگیزه‌های بزرگ و نجات بخش است و با این نگاه است که تعظیم و تکریم مردم در تشییع با شکوه فرمانده سپاه قدس، معنای حقیقی می‌یابد.

سپاه قدس در جایگاه رزمندگان بدون مرز است
ایشان افزودند: البته همه نیرو‌های مسلح، سپاه، ارتش و بسیج زیربنای فکری متکی بر اهداف الهی دارند ضمن اینکه سپاه قدس در جایگاه رزمندگان بدون مرز، هرجا نیاز باشد برای کمک به ملت‌های منطقه و حفظ کرامت مستضعفان حضور می‌یابد و با همه وجود و توان، خود را بلاگردان مقدسات و حریم‌های مقدس می‌کند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی دور کردن سایه جنگ و ترور و تخریب از سر ایران عزیز را مهمترین کار سپاه قدس خواندند و تأکید کردند: بخش مهمی از امنیت ایران محصول تلاش جوانان مؤمنی است که تحت فرماندهی حاج قاسم عزیز سال‌ها به جهاد و فداکاری مشغول بودند.

ایشان افزودند: این جوانان جان برکف و شجاع البته به کمک فلسطین و دیگر مناطق نیز می‌روند، اما در واقع برای میهن عزیز ایرانیان امنیت ایجاد می‌کنند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای هدف نهایی آمریکا از ایجاد و حمایت از داعش را حمله و ایجاد ناامنی در مرز‌ها و شهر‌های ایران و ایجاد تشویش و نگرانی در خانواده‌های ایرانی برشمردند و افزودند: جوانان جان بر کف ما در کمک به عراق و سوریه، در واقع این توطئه را خنثی کردند.

ایشان با اشاره به کسانی که یک روز شعار «نه غزه نه لبنان» سردادند گفتند: این افراد هرگز جانشان را فدای ایران نکرده اند و حتی از راحتی و منافع خود در راه حفظ امنیت کشور نگذشتند بلکه این سردار سلیمانی و یارانش بودند که جانشان را کف دست گرفتند و به میدان دفاع از ایران شتافتند.

ملت ایران طرفدار «انقلاب، حاکمیت اسلامی، ایستادگی در مقابل ظلم است
رهبر انقلاب با اشاره به حضور پرمعنا، پرشور و پرسوز و گداز میلیون‌ها نفر در تشییع سردار پرافتخار ایرانیان در تهران، کرمان و چند شهر دیگر، عزاداری و اجتماعات انبوه مردم در شهر‌های دیگر و سوگواری کسانی که از دور در هجران حاج قاسم اشک ریختند، گفتند: ده‌ها میلیون ایرانی، باطن و معنویات خود را در این حادثه عظیم نشان دادند و ثابت کردند ملت از هر حزب، جناح و مجموعه و از هر قوم و منطقه جغرافیایی، با وحدتی مثال زدنی، طرفدار «انقلاب، حاکمیت اسلامی، ایستادگی در مقابل ظلم و نه گفتن به همه مطامع دولت‌های استکباری» هستند.

سرنوشت روشن منطقه نجات از سلطه استکباری آمریکا است
رهبر انقلاب اسلامی توانایی ایران در مقاومت بلندمدت در برابر خباثت‌های آمریکا را در فضای منطقه و روحیه ملت‌ها مؤثر خواندند و تأکید کردند: سرنوشت روشن منطقه نجات از سلطه استکباری آمریکا و رهایی فلسطین از حاکمیت بیگانگان صهیونیست است که با همت ملت‌ها باید زمان رسیدن به این هدف نزدیک‌تر شود.

حضرت آیت الله خامنه‌ای کنار زدن عوامل تفرقه از جهان اسلام را لازم دانستند و بر مواردی از جمله: «وحدت علمای دین برای کشف راه‌حل‌های اسلامی در سبک زندگی نوین اسلامی»، «همکاری دانشگاه‌های اسلامی برای ارتقاء علم و فناوری و ساخت زیربنا‌های تمدن جدید»، «هماهنگی رسانه‌های اسلامی برای اصلاح ریشه‌ای فرهنگ عمومی»، «ارتباط نیرو‌های مسلح اسلامی برای دور کردن جنگ و تجاوز از منطقه»، «ارتباط بازار‌های اسلامی برای خارج کردن اقتصاد این کشور‌ها از سلطه کمپانی‌های غارتگر»، «رفت‌وآمد وسفر‌های مردم برای افزایش همزبانی، همدلی، وحدت و دوستی» به‌عنوان راهکار‌های افزایش وحدت و دور شدن از تفرقه تأکید کردند.

ایشان با تأکید بر اینکه دشمنان ایران و اسلام می‌خواهند اقتصاد خود را با منابع کشور‌های ما، عزتشان را با ذلت ملت‌های ما و صدرنشینی خود را با تفرقه ما تأمین، و ما و شما را به دست خودمان نابود کنند، افزودند: آمریکا، «فلسطین را بی‌دفاع در برابر صهیونیست‌های جنایتکار»، «سوریه و لبنان را در تصرف دولت‌های وابسته و مزدور خود»، «عراق و ثروت نفتی آن را کاملاً متعلق به خود» می‌خواهد و برای این هدف شوم، به بزرگ‌ترین ظلم‌ها و شرارت‌ها مانند آزمون سخت چند ساله سوریه، فتنه‌های پی در پی در لبنان و تحریکات و خرابکاری مستمر در عراق دست زده‌اند.

تنها راه نجات ملتها، تدبیر و استقامت و نترسیدن از دشمن است
حضرت آیت الله خامنه‌ای ترور آشکار شهید ابومهدی فرمانده شجاع حشدالشعبی و سردار بزرگ سپاه شهید سلیمانی را نمونه کم‌نظیر دیگری از فتنه‌انگیزی آمریکایی‌ها در عراق خواندند و گفتند: آن‌ها برای تأمین هدف پلید خود در عراق به‌دنبال ایجاد فتنه، جنگ داخلی و سرانجام تجزیه عراق و حذف نیرو‌های مؤمن، مبارز، مجاهد و میهن‌دوست هستند.

رهبر انقلاب اسلامی اظهارات وقیحانه آمریکایی‌ها در مقابل حکم پارلمان عراق به اخراج آنان را نمونه دیگری از این فتنه‌انگیزی‌ها خواندند و افزودند: آن‌ها که خود را حامی دموکراسی وانمود می‌کردند تعارف را کنار گذاشته و می‌گویند ما برای ماندن در عراق آمده‌ایم و بیرون نمی‌رویم.

رهبر انقلاب اسلامی در پایان سخنانشان در خطبه دوم نماز پر شکوه جمعه خطاب به همه ملت‌های مسلمان منطقه تأکید کردند: دنیای اسلام باید صفحه جدیدی بگشاید و وجدان‌های بیدار و دل‌های مؤمن، اعتماد به‌نفس را در ملت‌ها بیدار کنند و همه بدانند که تنها راه نجات ملتها، تدبیر و استقامت و نترسیدن از دشمن است.

مراقب باشیم مبادا دشمن انتخابات را کمرنگ و بی رونق کند
رهبر انقلاب اسلامی بخش اصلی خطبه دوم را به زبان عربی بیان کردند، اما قبل از آن با اشاره به اهمیت حضور ملت در انتخابات گفتند: در زمینه انتخابات ان‌شاءالله نکاتی هست که بعداً بیان خواهم کرد، اما نکته مهم این است که انتخابات از مهمترین عوامل اقتدار کشور است و کشور را بیمه و دشمن را مأیوس خواهد کرد.

ایشان با اشاره به تلاش دشمنان برای بی انگیزه کردن مردم از حضور در انتخابات گفتند: باید همه مراقب باشیم که مبادا دشمن این خواسته را محقق و انتخابات را کمرنگ و بی رونق کند.

ملت‌های منطقه بیدار شده‌اند
رهبر انقلاب اسلامی در ادامه خطبه دوم نماز جمعه با توجه به این برهه حساس از تاریخ منطقه، سخنان مهمی را به زبان عربی خطاب به برادران عرب بیان کردند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به جنایت بزدلانه آمریکایی‌ها در ترور یک سردار بزرگ و شجاع ایرانی و یک مجاهد فداکار و با اخلاص عراقی به دستور رییس‌جمهوری تروریست آمریکا، گفتند: سردار شهید سلیمانی با حضور شجاعانه در صفوف مقدم و خطرناک یکی از مؤثرترین عوامل در شکست عناصر تروریستی مانند داعش و امثال آن در سوریه و عراق بود، اما آمریکایی‌ها بدون اینکه جرأت کنند با او در نبرد روبرو شوند، بزدلانه به او که به دعوت دولت عراق در فرودگاه عراق بود حمله کردند و خون مطهر او و همراهانش را بر زمین ریختند تا برای چندمین بار خون فرزندان ایران و عراق در راه خدا بر زمین ریخته و با یکدیگر مخلوط شود.

ایشان ضربه متقابل و علی‌العجالة سپاه پاسداران ایران و در هم‌کوبیدن موشکی پایگاه آمریکایی‌ها را موجب لگدمال شدن ابهت و آبروی دولت ظالم و متکبر آمریکا دانستند و تأکید کردند: تنیبه اصلی آن‌ها اخراج از منطقه است.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به بدرقه بی‌نظیر شهید سلیمانی و شهیدابومهدی با اجتماع ده‌ها میلیونی مردم ایران و همچنین تشییع همراه با تکریم و احترام این دو مجاهد بزرگ در شهر‌های مختلف عراق، و ابراز همدردی مردم در چندین کشور دیگر با حضور در اجتماعات پرشور، خاطرنشان کردند: دشمنان تلاش‌های فراوانی کردند با خرج کردن پول‌های فراوان، به‌کارگرفتن انسان‌های بی‌مسئولیت و تبلیغات شیطنت‌آمیز، دو ملت ایران و عراق را به هم بدبین کنند، اما این شهادت بزرگ همه تلاش‌های شیطانی و وسوسه‌های اهریمنی آن‌ها را باطل کرد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای قدرت اسلامیِ ملت‌های منطقه را عامل فائق آمدن بر قدرت‌های فاسد مادی خواندند و با اشاره به تسلط غربی‌ها بر کشور‌های منطقه با پشتوانه علم و فناوری، سلاح نظامی، تبلیغات دروغین و سیاست‌های مکارانه، افزودند: آن‌ها هر گاه به‌واسطه نهضت‌های مردمی ناچار به خروج از کشوری شدند، تا حد توان دست از توطئه و نفوذ اطلاعاتی و سلطه سیاسی و اقتصادی برنداشتند و غده بدخیم رژیم صهیونیستی را به‌عنوان تهدیدی دائم برای کشور‌های غرب آسیا در قلب این منطقه جاسازی کردند.

ایشان پیروزی انقلاب اسلامی را موجب وارد آمدن ضربه‌های سیاسی و نظامی سخت بر رژیم غاصب صهیونیستی و به‌دنبال آن زنجیره شکست‌های استکبار و در رأس آن آمریکا از عراق و سوریه تا غزه و لبنان و از یمن تا افغانستان دانستند و افزودند: رسانه‌های دشمن، ایران را به جنگ‌های نیابتی متهم می‌کنند، در حالی‌که این دروغی بزرگ است و ملت‌های منطقه بیدار شده‌اند.

ایشان افزودند: ملت ایران بار دیگر در ابعادی بی نظیر نشان داد شجاعانه از خط مجاهدت دفاع می‌کند، اهل تسلیم نیست و به نماد‌های مقاومت عشق می‌ورزد و کسانی که سعی می‌کنند تصویر دیگری از این ملت در داخل و خارج تبلیغ و ترسیم کنند، با صدق و صفا با ملت رفتار نمی‌کنند.

آمریکایی‌ها می‌خواهند خنجر زهرآلود خود را به سینه ملت فرو کنند
رهبر انقلاب با اشاره به دلقک‌های آمریکایی که این روز‌ها در کمال رذالت ادعا می‌کنند در کنار مردم ایران هستند، افزودند: آیا آن تعدادی که به عکس سردار مهربان و پرافتخار ملت اهانت کردند مردم ایرانند، اما این جمعیت بی‌شمار و عظیم که در خیابان‌ها به تعظیم و ارادت حاج قاسم پرداختند مردم ایران نیستند؟

حضرت آیت الله خامنه‌ای تأکید کردند: مریکایی‌ها هرگز کنار ملت ایران نبوده اند و به صراحت دروغ می‌گویند، اما اگر باشند هم، برای فرو کردن خنجر زهرآلود خود به سینه ملت است البته تا به‌حال نتوانسته اند و بعد از این هم هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

ایشان حضور عظیم ملت در مراسم تشییع را نشان دهنده زیربنای فکری و جلوه احساسات صادقانه ملت دانستند و در نکته‌ای ظریف افزودند: این فریاد انتقام که در سراسر ایران به‌گوش می‌رسد، در واقع سوخت حقیقی موشک‌هایی بود که پایگاه امریکا را زیر و رو کرد.

رهبر انقلاب با اشاره به اظهارات برخی که سعی می‌کنند ایام الله تعیین کننده هفته‌های اخیر را به‌دست فراموشی بسپارند و مسائل دیگر را مطرح کنند، افزودند: هیچ مسئله‌ای نباید آن روز‌های به‌یادماندنی را تحت الشعاع قرار دهد.

یوم الله «تشییع حاج قاسم و درهم کوبیده شدن پایگاه آمریکا» از یاد نمی‌رود
رهبر انقلاب با ابراز تأسف عمیق از حادثه سقوط هواپیما گفتند: این حادثه بسیار تلخ دل ما را به معنای حقیقی کلمه سوزاند و به درد آورد، اما عده‌ای به تبع رسانه‌های مریکایی و انگلیسی سعی می‌کنند این حادثه غم‌بار را زمینه ساز فراموشی آن تشییع پرشکوه و آن پاسخ کوبنده سپاه قرار دهند، البته عده‌ای جوان و احساساتی هستند، اما کسان دیگری هم هستند که حاضر نیستند منافع ملی را درک کنند و پای آن بایستند.

ایشان افزودند: به همان اندازه‌ای که ما و ملت از این حادثه غم و غصه خوردیم، دشمنان شاد شدند چرا که مستمسکی به دست آوردند تا سپاه، نیرو‌های مسلح و نظام را زیر سؤال ببرند، اما این مکر آن‌ها در مقابل دست قدرت خدا تأثیری ندارد و یوم الله تشییع و یوم اللهِ در هم کوبیده شدن پایگاه امریکایی‌ها از یاد نمی‌رود و به فضل الهی روز به روز زنده‌تر می‌شود.

رهبر انقلاب با تسلیت و عرض همدردی صمیمانه با خانواده‌های این مصیبت افزودند: از صاحبان عزا و پدران و مادرانی که با قلب‌های پردرد در مقابل وسوسه و توطئه دشمنان ایستادند و بر خلاف میل آن‌ها حرف زدند، تشکر و در مقابل آن‌ها تعظیم و تکریم می‌کنیم.

رهبر انقلاب با توجه به ابهاماتی که در این حادثه وجود دارد و با تشکر از سخنان فرماندهان سپاه در این زمینه، بر پیگیری جدی برای پیشگیری کامل از بروز این گونه حوادث تأکید کردند و افزودند: پیشگیری مهمتر از پیگیری است تا حوادث مشابه رخ ندهد.

مذاکره اروپایی‌ها آمیخته به دغل و فریبکاری است
حضرت آیت الله خامنه‌ای یکی از تلاش‌ها برای تحت الشعاع قرار دادن ایام الله هفته‌های اخیر را اقدام سه دولت خبیث اروپایی در تهدید ایران برای بردن مسئله هسته‌ای به شورای امنیت خواندند.

ایشان افزودند: البته مسئولان کشور جواب محکمی به آن‌ها دادند و ملت هم به یاد دارد که این سه کشور چگونه در هشت سال جنگ تحمیلی در خدمت صدام و جنایت‌های او بودند.

ایشان افزودند: از اول هم بنده گفتم که اعتمادی به حرف‌های اروپایی‌ها بعد از برجام نداریم و آن‌ها کاری نمی‌کنند و در خدمت آمریکا هستند، الان هم معلوم شد که این‌ها به معنای حقیقی کلمه حقیر و پادوی امریکا هستند و در خیال به زانو درآوردن ملت ایران به سر می‌برند که البته ارباب و بزرگترِ آن‌ها یعنی امریکا هم قادر به اینکار نشد چه برسد به اینها!

رهبر انقلاب مذاکره اروپایی‌ها را نیز آمیخته به دغل و فریبکاری دانستند و گفتند: آن جنتلمن‌هایی که پشت میز مذاکره هستند، در حقیقت تروریست‌های فرودگاه بغداد هستند که لباس عوض کرده اند.

رهبر انقلاب در جمع بندی خطبه اول، همت ملی برای قوی‌تر شدن ایران را تنها راه ادامه مسیر عزت ایرانیان خواندند و افزودند: ما از مذاکره البته بجز با آمریکایی‌ها ابایی نداریم، اما از موضع قدرت و قوت.

ایشان تأکید کردند: این ملت عزیز و این کشور عزیز به فضل الهی قوی‌تر نیز می‌شوند، نه تنها در بعد نظامی بلکه در ابعاد اقتصادی و جهش علمی و فناوری که پشتوانه تحقق این هدف، حضور و صبر و استقامت ملت در صحنه و تلاش و کوشش بی وقفه مسئولان و مردم است.

آیت الله خامنه‌ای افزودند: به فضل الهی این ملت و کشور در آینده‌ای نه چندان دور به نقطه‌ای می‌رسد که دشمنان حتی جرأت تهدید او را هم پیدا نکنند.
فایل صوتی خطبه اول مقام معظم رهبری 
فایل صوتی خطبه دوم مقام معظم رهبری 
آخرین اخبار

آخرین قیمت طلا، سکه و ارز دوشنبه ۲۸ اسفندماه1402

رییس کل محاکم عمومی و انقلاب کرمان هشدار داد: مطالبه مهریه و درخواست طلاق بیشترین پرونده‌های دادگاه خانواده کرمان

اضافه‌وزن؛ معضل اصلی تعطیلات نوروزی/ چاقی مهمترین علت ابتلا به دیابت نوع ۲ است

وقوع باران و طوفان شن طی روزهای آینده در مناطقی از کرمان  

خروجی جشنواره رسانه و عدالت باید پیشگیری از وقوع جرم باشد

تهدید به انتشار تصاویر خصوصی زن جوان با انگیزه اخاذی

خودروهای حادثه‌ساز تا ۷۲ ساعت توقیف می‌شوند

استان کرمان در حوزه میراث ناملموس در صدر قرار دارد

101 مصدوم و  چهارکشته تصادفی طی 24 ساعت در کرمان

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت هوا در کرمان

پربازدید ها

جزییات نامه جدید حسن روحانی به شورای نگهبان: ادعاهای پنج‌گانه شورای نگهبان شامل انتسابات کلی است/ مستندات ردصلاحیت کامل و مکتوب ارائه شود

مرعشی: «آراء باطله» یعنی مردم رنجیده‌اند و از سیاست فاصله گرفته‌اند / باید مردم را قانع کنیم

هشدار روحانی اصلاح طلب به مدیران حوزه های علمیه: به افراد معمم آداب معاشرت بیاموزید/ جامعه ایران روی بشکه باروت قرار گرفته است

مسکن و سرمایه‌گذاری مهمترین اقدامات استان در سال آینده است

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)