کد خبر: ۳۴۷۴۳
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷
ارسال به دوستان
ذخیره
بیانیه دبیر مجمع حزب الله و پویندگان طریق ولایت، پیرامون عدم احراز صلاحیت کاندیداهای انتخابات مجلس؛
محمد علی عرب‌نژاد دبیر مجمع حزب الله و پویندگان طریق ولایت شهرستان های زرندو کوهبنان بیانیه ای منتشر کرده که در آن از عدم احراز صلاحیت کاندیداهای ثبت نام شده در انتخابات آتی انتقاد کرده و گفته در سخنرانی اخیر ولی امر مسلمین جهان شاهدبودیم در زمینه انتخابات به مشارکت گسترده توده های مردمی تأکیدداشتند و سؤال از آقایان این است که چگونه می شودانتظار داشت با رویکردی که در پیش گرفتند در نحوه احراز صلاحیت هاو جلوگیری از ورود طیف‌های مختلف سیاسی و ایجاد فضای رقابتی و تنوع فکری وسیاسی بر فرمایشات مقام معظم رهبری صحه گذاشت، قطعاً درصورت عدم مشارکت حداکثری عواقب آن متوجه حضراتی خواهد شد که رویکردی قهرآلود در پیش گرفته اند.

تاکید مقام معظم رهبری بر مشارکت گسترده توده های مردمی است/ عواقب عدم مشارکت حداکثری متوجه کسانی است که رویکردی قهرآلود در پیش گرفته اند/ردصلاحیت گسترده اصلاحطلبان نوعی مهندسی انتخابات است

دبیر مجمع حزب الله و پویندگان طریق ولایت شهرستان های زرندو کوهبنان بیانیه ای منتشر کرده که در آن از عدم احراز صلاحیت کاندیداهای ثبت نام شده در انتخابات آتی انتقاد کرده و گفته در سخنرانی اخیر ولی امر مسلمین جهان شاهدبودیم در زمینه انتخابات به مشارکت گسترده توده های مردمی تأکیدداشتند، سؤال از آقایان این است که چگونه می شودانتظار داشت با رویکردی که در نحوه احراز صلاحیت هاو جلوگیری از ورود طیف‌های مختلف سیاسی و ایجاد فضای رقابتی و تنوع فکری وسیاسی در پیش گرفته اند بر فرمایشات مقام معظم رهبری صحه گذاشت، قطعاً درصورت عدم مشارکت حداکثری عواقب آن متوجه حضراتی خواهد شد که رویکردی قهرآلود در پیش گرفته اند.

به گزارش گفتارنو، در بخشی از این بیانیه به آیه {وَإِذَا حَكَمْتُمْ بَيْنَ النَّاسِ أَنْ تَحْكُمُوا بِالْعَدْلِ} «چون میان مردم داوری میکنیدبه عدالت داوری کنید»اشاره و گفته شده است انتخابات مهم ترین نماد دموکراسی خواهی و به رسمیت شناخته شدن مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خود است.
و این اصلی ترین و ممکن ترین ظرفیت قانون اساسی جمهوری اسلامی است که نه تنها دو وجه جمهوریت و اسلامیت نظام را تضمین و تأمین می کند، بلکه مهم ترین امکان موجود برای حفظ و مشروعیت بخشی به نظام اسلامی بحساب می آید.

در این بیانیه همچنین به حماسه کم نظیر مراسم تشییع پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی که به برکت خون آن شهیر بزرگوار خلق شد اشاره شده و آن را تداعی کننده روزهای اول انقلاب شکوهمند اسلامی خوانده اند .

دبیر مجمع حزب الله و پویندگان طریق ولایت در این بیانیه اظهار داشته است: انتظار می‌رفت به دور از تنگ نظری ها ، جهت‌گیری های سیاسی، حزبی و فکری ، با ترجیح منافع ملی بر منافع حزبی و سرلوحه قرار دادن منش اعتدالی بر پایه منافع ملی این شهیدوالا مقام ازاین پتانسیل کم نظیروسرمایه عظیم انسانی در ترغیب ومشارکت حداکثری جهت انتخابات پیش رو بهره برده شود.

در این بیانیه همچنین آمده است: مشارکت پرشور در انتخابات قطعاً، ضامن امنیت ، تمامیت ارضی است و بهترین پشتوانه برای مقابله با تهدیدهای خارجی و مشکلات فزاینده داخلی خواهد بود و مهر تأییدی است بر مشروعیت سیاسی و اجتماعی نظام اسلامی و‌جوابی دندان شکن برای جنایتکارانی که گستاخانه دستشان به خون پاک مالک اشتر زمان آلوده شد.

در این بیانیه تاکید شده است اصلاح طلبان زرندوکوهبنان همچون گذشته وبنا به تکلیف شرعی و سیاسی خود از بین افراد واجدالشرایط و دارای سابقه مدیریتی درخشان و پاکدست وفاقد هرگونه سوء سابقه که عمومأ از طیف ایثارگران دوران دفاع مقدس و افراد ولایتمدار و معتقد به اصل نظام و همسو باجریان اصلاح طلبی بودند جهت شرکت در انتخابات به عنوان نامزد مجمع حزب‌الله دعوت بعمل آورد و این عزیزان ثبت نام کردند.

دبیر مجمع حزب الله و پویندگان طریق ولایت به سخنان اخیر ولی امر مسلمین جهان اشاره کرده و گفته: ایشان در زمینه انتخابات به مشارکت گسترده توده های مردمی تأکیدداشتند و سؤال از آقایان این است که چگونه میشودانتظار داشت با رویکردی که در نحوه احراز صلاحیت هاو جلوگیری از ورود طیف‌های مختلف سیاسی و ایجاد فضای رقابتی و تنوع فکری وسیاسی در پیش گرفته اند بر فرمایشات مقام معظم رهبری صحه گذاشت؟ قطعاً درصورت عدم مشارکت حداکثری عواقب آن متوجه حضراتی خواهد شد که رویکردی قهرآلود در پیش گرفته اند.

در این بیانیه خاطرنشان شده است: تفکر انحصار طلب بدون توجه به ذائقه مردم وبا بهانه های بی پایه و اساس و غیر مستند و کم سابقه تمامی نامزدهای یک جریان را فاقد صلاحیت معرفی میکند و این نوع نگاه تنگ نظرانه در اساس با گفتمان اصیل انقلاب و اندیشه های ناب امام راحل و خط و مشی مقام معظم رهبری درتضاد است و ما بشدت به این موضوع اعتراض داریم و این مسئله را نوعی مهندسی انتخابات محسوب میدانیم و پیگیر مطالبات بحق مردم تا حصول نتیجه از طریق مراجع قانونی تا بالاترین رده خواهیم بود.

در این بیانیه دبیر مجمع حزب الله و پویندگان طریق ولایت تاکید کرده است: مجمع حزب الله به رغم همه این ناملایمات، اما همچنان صندوق رای را مهم ترین و کم هزینه ترین راه تغییر و اصلاح در کشور می داند وبه گفتمان اصیل اصلاحات در چهار چوب قانون اساسی و اصل ولایت فقیه بر تقویت دو وجه جمهوریت و اسلامیت نظام اسلامی تأکید می‌ورزد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

حکم قطعی محکومان پرونده پروژه الماس مال کرمان صادر شد

کسب یک طلا و برنز در مسابقات قهرمانی کشور توسط کاراته‌کاهای کرمانی

استاندار کرمان: پیگیری امور اقتصادی در هیچ شرایطی نباید تعطیل شود

نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها

هر گونه تغییر قیمت در کالاهای اساسی تخلف محسوب می شود

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)