کد خبر: ۳۴۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷
ارسال به دوستان
ذخیره
اختصاصی / مدیر اجرایی دفتر اتاق بازرگانی جنوب کرمان مطرح کرد:
مدیر اجرایی دفتر اتاق بازرگانی در جنوب استان در خصوص خسارات ناشی ازسرمازدگی و بارندگی‌های اخیر بر محصولات کشاورزی جنوب می‌گوید: ما نمی‌گوییم که آسیبی ندیده ایم. در بارندگی‌های اخیر بیشتر شهرستان‌های جنوبی آسیب دیده اند، اما استعلام دقیقی نداریم و باید سازمان جهاد کشاورزی اعلام کند که میزان تخریب و آسیب تا چه اندازه بوده است.

گفتارنو/ مرضیه قاضی زاده: هزار و دویست میلیارد خسارت به جا مانده از سیل فروردین ماه به باغات لرستان به اضافه بیش از 600 میلیارد تومانی خسارت سیل به کشاورزی سیستان و بلوچستان.  حال باید این اعداد را در کنار خسارت وارده به کشاورزی استان کرمان گذاشت.

اگر چه هنوز به طور دقیق خسارت ناشی از سیل به  باغات و محصولات جالیزی شهرستان های مختلف من جمله  شهرستان های  جنوبی کرمان منتشر نشده است اما  برخی از کارشناسان با اشاره به پیش بینی های سازمان هواشناسی مبنی بر وقوع بارندگی بیشتر و افزایش اعداد و ارقام خسارات وارد شده به کشاورزی سیستان بلوچستان از احتمال واردات محصولات کشاورزی و یا ممنوعیت های صادراتی جدید خبر داده اند.

مدیر اجرایی دفتر اتاق بازرگانی در جنوب استان در خصوص خسارات ناشی ازسرمازدگی و بارندگی های  اخیر بر محصولات کشاورزی جنوب می گوید: در بحث هواشناسی اتفاق خوبی در کشور افتاده است  وسازمان هواشناسی اطلاعات دقیق تری به کشاورزان داده  و این  امر در فصل برداشت بسیار راه گشا بوده است.

علی محبان در خصوص خسارات احتمالی  محصولات کشاورزی  در اثر سرمازدگی می گوید: در بحث شدت سرما،  بخش زیادی از جالیز ما که حالا تاثیرش بیشتر در سیب زمینی هست از خطر گذاشته است اما در بحث مرکبات جای نگرانی وجود دارد چرا که چه در اثر سرمازدگی و چه افزایش بارندگی این محصولات در معرض خطر قرار می گیرند.

محبان تصحیح می کند:  به محصولات جالیزی  در حوزه جنوب در شهرستان هایی همچون  رودبار، قلعه گنج و کهنوج آسیب های زیادی وارد شده است اما در هر حال هنوز این موارد در دست بررسی است و باید دید که چه کاری می توان انجام داد.

مدیر اجرایی دفتر اتاق بازرگانی در جنوب استان در خصوص خسارات وارده به باغات مرکبات استان کرمان تشریح می کند: با توجه به استعلامی که من از دوستانی که در حوزه مرکبات فعالیت دارند، گرفتم. خوشبختانه آسیبی تا به امروز به باغات مرکبات وارد نشده است اما اگر بحث سرمازدگی و بارندگی های مداوم وجود داشته باشد، مرکبات آسیب خواهند دید .

محبان در خصوص احتمال واردات محصولات کشاورزی می گوید: این مسائل باید بررسی شود و بایستی میزان کشت و بازدهی محصولات کشاورزی گرفته شود و نیاز کشور مشخص شود. اگر ما نتوانیم نیاز کشور ار با توجه میزان تولید خود تامین کینم قطعا مجبور به واردات می شویم اما الان موضوع واردات موضوعیتی ندارد چرا که واردات در آخرین مرحله است.

او با تاکید بر این جمله که اولویت با محصولات تولید داخل است، می گوید: ما نمی گوییم که آسیبی ندیده ایم. در بارندگی های اخیر بیشتر شهرستان های جنوبی آسیب دیده اند اما استعلام دقیقی نداریم و باید سازمان جهاد کشاورزی اعلام کند که میزان تخریب و آسیب تا چه اندازه بوده است.

محبان در ادامه می افزاید:این موضوعات باید در جلسات تنظیم بازار کشور رصد شود  و تولید سایر نقاط کشور همچون بوشهر، هرمزگان، دزفول و .. نیز سنجیده شود و در نهایت این تصمیم گرفته شود که ایا نیاز به واردات هست و یا خیر؟

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)