کد خبر: ۳۴۷۸۸
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷
ارسال به دوستان
ذخیره
نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس:
نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس با انتقاد از اینکه در برخی موارد در مورد ساخت و سازهای غیرمجاز سهل‌انگاری و مسامحه می‌شود، گفت: عدم نظارت، کنترل، مدیریت و انجام وظایف محوله توسط دستگاه‌های ذیربط به هر دلیلی باعث دست‌اندازی به طبیعت شده است.

نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس با انتقاد از اینکه در برخی موارد در مورد ساخت و سازهای غیرمجاز سهل‌انگاری و مسامحه می‌شود، گفت: عدم نظارت، کنترل، مدیریت و انجام وظایف محوله توسط دستگاه‌های ذیربط به هر دلیلی باعث دست‌اندازی به طبیعت شده است.

یحیی‌کمالی‌پور از نادیده گرفتن ساخت و سازهای غیرمجاز از سوی برخی دستگاه‌های مسئول انتقاد کرد و با بیان اینکه وضعیت ساخت و سازهای غیرمجاز به هیچ وجه قابل قبول نیست، گفت: دستگاه‌های متولی باید با تشدید نظارت‌ها از ساخت ‌و ‌سازهای غیرمجاز جلوگیری و پیشگیری کنند نه اینکه پس از ساخت با صدور حکم تخریب موجب هدر رفتن میلیاردها تومان بودجه کشور شوند.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه در برخی موارد در مورد ساخت و سازهای غیرمجاز سهل‌انگاری و مسامحه می‌شود، تصریح کرد: پیش از هر اقدامی باید دستگاه‌های متولی را مسئول بدانیم زیرا اگر به وظیفه خود در مورد ساخت و سازهای غیرمجاز عمل کنند دست‌اندازی به منابع طبیعی و جنگل‌ها کاهش می‌یابد.

وی یادآور شد: بناهای غیرمجاز یک شبه ساخته نمی‌شوند و به طور حتم هر گونه تصرف و اقدامات پس از تصرف مشمول مدت زمان معینی است که در این مدت زمان اگر دستگاه‌های متولی نظارت مناسب را داشته باشند با چنین تخلفاتی مواجه نمی‌شویم؛ در این رابطه چرا اقدامات قانونی مناسب پیش از ساخت و سازها انجام نمی‌شود؟ عدم نظارت، کنترل، مدیریت و انجام وظایف محوله توسط دستگاه‌های ذیربط به هر دلیلی باعث دست‌اندازی به طبیعت و منابع طبیعی شده است.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی برخوردهای قضایی مناسب و افزایش مجازات متعدیان به محیط زیست را در جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز موثر دانست اما کافی ندانست و گفت: دستگاه‌های مسئول به هیچ وجه نباید اجازه ساخت و سازها را بدهند زیرا ساخت و ساز تبعات زیادی را به دنبال داشته و از سویی هزینه‌های زیادی را به بیت‌المال وارد می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه متجاوزان و متعدیان به محیط زیست به اندازه کافی دشت‌ها، کوه‌ها، تپه‌ها و حتی رودخانه‌ها را تصرف کردند و دیگر جایی نمانده که از تصرف آنها در امان مانده باشد، تصریح کرد: این بناها پروانه ساختمانی، آب، برق، تلفن و گاز دارند بنابراین دولت در این رابطه بی‌تقصیر نیست به طور قطع اگر قانون در حوزه محیط زیست اجرا شود افراد جرات تعدی به محیط زیست را ندارند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)