کد خبر: ۳۴۸۰۷
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۱
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان خبر داد:
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان گفت: این استان ۲۵ درصد از آب‌های نیمه عمیق اضافه برداشت دارد لذا بهره‌برداری از آب‌های ژرف، ضمن رفع مشکل کم آبی، تعادلی در مصرف آب کرمان ایجاد می‌کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان گفت: این استان ۲۵ درصد از آب‌های نیمه عمیق اضافه برداشت دارد لذا بهره‌برداری از آب‌های ژرف، ضمن رفع مشکل کم آبی، تعادلی در مصرف آب کرمان ایجاد می‌کند.

محمدعلی دهقان افزود: طرح استفاده از آب‌های ژرف تهیه و توسط وزارت نیرو تایید شده که برای اجرا نیاز به پنج هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری دارد.

وی با بیان اینکه کشاورزان به علت ارزان بودن قیمت آب، قدر آن را نمی‌دانند که می‌طلبد این مهم مدیریت شود اظهارداشت: خط نخست انتقال آب از دریای عمان به سیرجان با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی تا ۲ ماه آینده و خردادماه سال آینده به معدن مس سرچشمه خواهد رسید و پس از آن به استان یزد وارد می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان ادامه داد: پروژه انتقال آب از دریای عمان سه خط انتقال دارد که هر خط ۱۵۰ میلیون متر مکعب در سال آب را منتقل می‌کند.

وی ادامه داد: گلخانه هیدروپونیک برای بهره‌ور کردن آب مورد توجه قرار دارد که می‌تواند با تسهیلات دولت ضمن جلوگیری از برداشت بی‌رویه آب، علاوه بر محصول بیشتر، سرانه اشتغالزایی را افزایش دهد.

دهقان با اشاره به استان چهار فصل کرمان گفت: این استان با تولید ۱۴۰ هزار تن از ۲۰۰ هزار تن کشور رتبه نخست کشور در تولید پسته را دارد و رتبه دوم تولید خرما و مرکبات و رتبه نخست کشور را در تولید گوجه فرنگی با ۵۰۰ هزار تن در سال دارا است.

وی تصریح کرد: ۲۵ درصد باغات کشور در استان پهناور کرمان قرار دارد و پسته به علت مقاوم بودن سطح زیر کشت بسیاری از باغات این استان را به خود اختصاص داده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان گفت: ۲۶ شهر در شمال استان کرمان از جمله شهرهای کرمان، رفسنجان، سیرجان، زرند و راور محیطی مناسب برای کشت پسته هستند و محصولات کویری به علت تابش نور خورشید کیفیت بالایی دارند.

وی با بیان اینکه به خاطر کیفیت گوجه فرنگی بازار روسیه را تصاحب کردیم عنوان کرد: یک میلیارد دلار از مجموع ۲.۲ میلیارد دلار صادرات استان کرمان مربوط به پسته است در حالی که ۴۵ میلیارد دلار صادرات نفتی داریم.

دهقان با بیان اینکه بزرگترین معدن مس روباز جهان در استان کرمان قرار دارد گفت: حمایت از خرما نیز می‌تواند این کالای استان کرمان را در بازارهای جهانی به شهرت بیشتری برساند.

کرمان در میزان آثار ثبت جهانی در رتبه نخست کشور قرار دارد

معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار کرمان نیز گفت: هفت اثر از مجموع ۲۲ آثار ثبت شده کشور در فهرست یونسکو مربوط به کرمان است که این استان را در رتبه نخست کشور قرار داده است.

محمد جهانشاهی افزود: ارگ بم، میمند، قنات‌های بروات، باغ شاهزاده ماهان، بیابان لوت کرمان در فهرست آثار جهانی ثبت شده است.

وی اضافه کرد: ۱۱ درصد عشایر کشور در استان کرمان زندگی می‌کنند که این عشایر در سایه معادن گم شده‌اند و دیده نمی‌شوند.

منبع: ایرنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)