کد خبر: ۳۴۸۲۲
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷
ارسال به دوستان
ذخیره
اختصاصی/ جزییات لوایح درآمدی شهرداری :
رییس کمیسیون برنامه و بودجه درخصوص ضرایب مربوط به حوزه مراکز صنفی گفت:برای سال 99 20 درصد افزایش عوارض در حوزه مراکز صنفی خواهیم داشت.درخصوص مراکز مشمول قانون نظام غیر صنفی( تولیدی و مراکز پزشکی و ..) تا سقف 22 درصد افزایش خواهیم داشت.

در سال 99 عوارض صنفی 20 درصد و عوارض غیر صنفی 22 درصد افزایش خواهد داشت/ مجوز نصب سایه بان در بهشت زهرا  لغو شد/خدمات کفن و دفن افراد تحت پوشش بهزیستی، کمیته امداد و بیماری های خاص 50 درصد افزایش یافت

گفتارنو/ سمیرا کریمی افشار: در نشست علنی شورای اسلامی شهر که شامگاه دوشنبه برگزار شد لوایح عوارضی حوزه خدمات شهری، اصناف،فرهنگی، اجتماعی ، ورزش و جوانان و همین طور گردشگری مطرح و به رأی گذاشته شد که همه لوایح به اتفاق آرا تصویب شدند.

لوایح عوارضی خدمات شهری
رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهردر خصوص لوایح عوارضی حوزه خدمات شهری گفت: در حوزه ساماندهی مشاغل شهری و فراورده های کشاورزی(سازمان میادین پیشین) تمامی تعرفه ها در سال 98 با 20 درصد افزایش اعمال شد. یک تبصره به آن اضافه شد که نهاد های حمایتی در صورت تاییدیه از نهادهای مرکزی مربوطه( بهزیستی و کمیته امداد) از خیلی از عوارض معاف خواهند شد.

علی خدادادی افزود: در حوزه مدیریت اجراییات، تمامی واحد ها 20 درصد افزایش داشته اند. پارکینگ موتور سیکلت و سواری 20 درصد افزایش و مابقی خدمات 25 درصد افزایش داشته اند.

آن طور که خدادادی مطرح کرد: در بحث بهشت زهرا نیز  نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش داشتیم. ضمن آنکه مجوز نصب سایه بان در بهشت زهرا نیز لغو شد.

همچنین خدمات کفن و دفن افراد تحت پوشش بهزیستی، کمیته امداد و بیماری های خاص که تا قبل از این 30 درصد بوده است اکنون 50 درصد افزایش یافته است.

خدادادی اضافه کرد: در خصوص خدمات کفن و دفن، جانبازان بیش از 50 درصد 25 درصد پرداخت کنند. برادر و خواهر شهید و همسر و فرزندان جانبازان تا 25 درصد، 30 درصد پرداخت کنند و از 25 درصد به بالا بر اساس بخش نامه بنیاد شهید و ایثارگران به آنها خدمات ارائه می شود.

او ادامه داد: در حوزه مدیریت پسماند هم همه موارد نسبت به سال قبل تا ده درصد افزایش داشتیم. در خصوص فضای سبز شهری نیز با ده درصد افزایش نسبت به سال 98 مواجه بودیم.

بنا به گفته های خدادادی لوایح عوارض تبلیغات محیطی برای مراکز قرآنی، تئاتر و نگارخانه رایگان خواهد بود. عوارض مربوط به کشتارگاه نیز تا 15 درصد افزایش داشته است.

لوایح عوارضی مراکز صنفی و غیر صنفی
در بخش دیگری از نشست علنی شورای شهر رییس کمیسیون برنامه و بودجه لوایح عوارض مربوط به مراکز صنفی و غیر صنفی را  ارائه داد که بر طبق آن رسته های ویژه تجاری که 68 مورد بودند به 22 مورد کاهش یافت و مقرر شد ضرایب افزایشی به آنها تعلق گیرد و بقیه از ضرایب معاف شوند.

چناریان درخصوص ضرایب مربوط به حوزه مراکز صنفی نیز گفت: سال گذشته با توجه به افزایش قابل ملاحضه ای که در حوزه اصناف داشتیم وتعرفه های سال 98 نسبت به سال 97، صد درصد افزایش یافته بود برای سال 99، 20 درصد افزایش خواهیم داشت.

او افزود: درخصوص مراکز مشمول قانون نظام غیر صنفی( تولیدی و مراکز پزشکی و ..) تا سقف 22 درصد افزایش داشتیم.

آن طور که چناریان مطرح کرد: هزینه های آماده سازی سند مالکیت و مدیریت املاک و مستقلات برای اراضی فروخته شده 30 درصد افزایش، اراضی تجاری 30 درصد افزایش و هزینه های نقشه برداری نیزبا کاهش 50 درصدی نسبت به سال قبل انجام شد.

لوایح عوارضی فرهنگی و اجتماعی
در لوایح و تعرفه های عوارضی مربوط به کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان و همین طور کمیسیون اجتماعی، ورزش و جوانان نیز این طور آمده است.

تعرفه های معاونت فرهنگی و اجتماعی نسبت به سال گذشته 25 درصد افزایش داشته اما این نرخ در ارتباط با شهریه آموزشگاه های آزاد بایستی 30 درصد پایین تر باشد.

همین طور در حوزه گردشگری سیاست کلی این حوزه احیا بافت تاریخی بود و در راستای توسعه صنایع دستی مقرر شد احیا راسته فرش در دستور کارشهرداری قرار گیرد.

آن طور که چناریان رییس کمیسیون برنامه و بودجه گفت: در حوزه تعرفه های عوارضی فرهنگی و اجتماعی در سال 99 نسبت به سال گذشته 25 درصد افزایش رخ داده است و در حوزه ورزش نیز نسبت به سال قبل تعرفه ها 29 درصد افزایش اما نسبت به مراکز آزاد 30 درصد پایین تر خواهد بود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

گزارش هواشناسی از میزان بارش‌ها تاکنون در کرمان / هشدار برای کاهش دما و سرمازدگی محصولات کشاورزی

بارش باران  ۱۰ راه روستایی در جنوب کرمان را مسدود کرد / اوج بارش‌ها از عصر امروز

اعلام محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در کرمان

خبر خوش برای دانش‌آموزان؛ امکان استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی

راه ارتباطی 50 روستای کوهستانی در شرق کرمان مسدود شد

کشف لاشه چهار رأس جبیر و سه قبضه سلاح از شکارچیان غیرمجاز در راور

هشدار رئیس پلیس راه کرمان به رانندگان؛ با توجه به شرایط جوی هوا از سفرهای غیرضرور خودداری کنید

پیرو هشدار وقوع سیلاب؛ بیمارستان صحرایی در کرمان برپا شد

601  مددجوی کرمانی مشمول عفو رهبری شدند / صدور 7 هزار و 552 رای جایگزین حبس

مفقود شدن ۳ دختر نوجوان در سیلاب عنبرآباد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)