کد خبر: ۳۴۸۲۳
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷
ارسال به دوستان
ذخیره
اختصاصی/ جزئیات لوایح درآمدی شهرداری؛
رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر، گفت: در سیاست‌های کمیسیون عمران و حمل و نقل مقرر شد کلیه تعرفه‌هایی که مربوط به شهروندان است در همه تعرفه‌ها بین ۱۵ تا ۲۵ درصد بیشتر افزایش پیدا نکند. معمولا تورم سالیانه بانک مرکزی که تورم رسمی است در رنج ۲۲.۵ تا ۲۵ درصد است، اما تورم غیر رسمی که در جامعه وجود دارد بالای ۴۵ درصد است؛ بنابراین ما تعرفه‌ها را طوری لحاظ کردیم که به مردم فشار وارد نشود.

سهم خودیاری شهروندان برای آسفالت 25 درصد اعلام شد/تعرفه ها را طوری لحاظ کردیم که به مردم فشار وارد نشود/ نرخ شاخص بانک مرکزی در خصوص تورم در حد شعار است/ مردم انتظارات خود از شهرداری را متناسب با آنچه در کشور رخ می دهد قرار دهند

گفتارنو/ سمیرا کریمی افشار: 

در نشست علنی شورای اسلامی شهر که شامگاه دوشنبه برگزار شد تعرفه لوایح عوارضی مربوط به کمیسیون عمران و حمل و نقل بررسی  و با 9 رای موافق و 2 رای مخالف تصویب شد.

 رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر گفت: در سیاست های کمیسیون عمران و حمل و نقل مقرر شد کلیه تعرفه هایی که مربوط به شهروندان است بین 15 تا 25 درصد افزایش پیدا کند.

محمد جواد کامیاب افزود: معمولا تورم سالیانه بانک مرکزی که تورم رسمی است در رنج 22.5 تا 25 درصد است اما تورم غیر رسمی که در جامعه وجود دارد بالای 45 درصد است. بنابراین ما تعرفه ها را طوری لحاظ کردیم که به مردم فشار وارد نشود. 

کامیاب همچنین درخصوص تعرفه هایی که مربوط به دستگاه های دولتی، سازمان ها و پیمانکاران است گفت: در این حوزه حداکثر افزایش 35 درصد است .

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل درخصوص خودیاری آسفالت نیز گفت: در بخش مربوط به شهروندان نسبت به سال گذشته حداکثر 25 درصد افزایش داشتیم که در زیرسازی 20 درصد و در آسفالت 25 درصد. این ضریب ها تا پایان سال 99 ثابت هستند.

آن طور که رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل مطرح کرد: در حوزه حمل و نقل از 471 مورد ،تعرفه اخذ خواهد شد. در حوزه حمل و نقل بار مسافر در حریم شهر 12 مورد تعرفه، حمل و نقل بار مسافر در محدوده شهر در یک بخش 74 مورد و دربخش دیگرکه حمل و نقل بار مسافر در محدوده شهر است 264 مورد تعرفه اخذ خواهد شد.

همچنین سازمان مدیریت مهندسین شبکه 73 مورد و حمل و نقل امور زیربنایی و آسفالت 5 مورد تعرفه و حمل و نقل امور زیربنایی و پایانه مسافربری نیز 43 مورد تعرفه خواهند داشت.

کامیاب با بیان اینکه اگر این موارد اعمال شود در زمینه های مختلف با میانگین رشد همراه هستیم، گفت: میانگین رشد در زمینه حمل و نقل 27 درصد، در زمینه بار مسافر 21 درصد، در زمینه بار مسافر در محدوده شهری 26 درصد، سازمان مدیریت مهندسین شبکه 27 درصد و حمل و نقل امور زیربنایی تقریبا 25 درصد رشد خواهد بود.

او اظهار داشت: سعی کردیم جز همین 471 مورد در هیچ جای دیگر افزایش تعرفه نداشته باشیم و متناسب با تورم باشد. اما کار دیگر این بود که ما هیچگونه افزایشی نداشته باشیم اما در سال های بعدی به جایی می رسیدیم که مجبور می شدیم افزایش انفجاری مثل همین افزایش قیمت بنزین داشته باشیم.

در ادامه جلسه چناریان در دفاع از لوایح درآمدی کمیسیون عمران و حمل و نقل گفت: جمع بندی لوایح درآمدی در حوزه حمل و نقل و امور زیربنایی منطقی بود و به صلاح مردم و شهرداری است.

فتح الله مویدی، عضو شورای شهر اما با بیان اینکه من یا 25 درصد افزایش مخالف هستم، این پرسش را مطرح کرد: این تعرفه ها به نسبت سال 97 تا چه میزان افزایش داشته اند؟

کامیاب پاسخ داد: اگر در سایر تعرفه ها به سال 96 و 97 برگردیم تعرفه ها به روز شده است بنابراین دلیلی ندارد به سال های قبل بازگردیم مبنای ما سال گذشته است نه دو سال قبل.

در ادامه شهردار عنوان کرد: نرخ شاخص بانک مرکزی در خصوص تورم در حد شعار است. اگر می خواهیم واقع بینانه نگاه کنیم باید واقعیت کشور را ببینیم. شهرداری بی پول باشد کمتر آسفالت می کند و پروژه ها دیرتر تکمیل می شوند.

سید مهران عالم زاده تصریح کرد: مردم بایستی انتظارات خود از شهرداری را متناسب با آنچه در کشور رخ می دهد قرار دهند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)