کد خبر: ۳۴۸۶۳
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۸
ارسال به دوستان
ذخیره
احمد توکلی:
یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این که مصوبه‌ای به مجمع تشخیص می‌آید به دلیل اختلاف بین مجلس و شورای نگهبان نیست بلکه با دو زاویه نگاه کرده و کار را انجام می‌دهند. شورای نگهبان می‌گوید مصوبه‌تان باید با شرع و قانون اساسی منطبق شود و مجلس می‌گوید در اینجا مصلحت مهم‌تر است.

حرف مجلس پذیرفته نمی‌شود/ شورای نگهبان می گوید cft مشکل دارد/ مجلس مصلحت اندیشی می کندیک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این که مصوبه‌ای به مجمع تشخیص می‌آید به دلیل اختلاف بین مجلس و شورای نگهبان نیست بلکه با دو زاویه نگاه کرده و کار را انجام می‌دهند. شورای نگهبان می‌گوید مصوبه‌تان باید با شرع و قانون اساسی منطبق شود و مجلس می‌گوید در اینجا مصلحت مهم‌تر است.

احمد توکلی در پاسخ به این سوال که آیا بررسی CFT در مجمع تشخیص و کمیته مشترک این مجمع مختومه اعلام شده است؟ گفت: وقتی یک طرح یا لایحه‌ در مجلس تصویب می‌شود اگر با شرع مقدس یا قانون اساسی مغایرت داشته باشد آن را (پس از ایراد شورای نگهبان) اصلاح می‌کنند. اما بعضی وقت‌ها مجلس می‌داند که دارد بر خلاف قانون اساسی یا شرع مقدس تصمیم می‌گیرد اما چون آن را مصلحت کشور می‌داند می‌گوید من اصرار دارم که این طرح یا لایحه اینگونه مصوب شود. درنتیجه آن مصوبه به شورای نگهبان می‌رود و این شورا ایراد می‌گیرد و به مجلس بازگشته و مجلس نیز آن را اصلاح نمی‌کند و در نهایت به مجمع تشخیص می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: این‌جا مجمع تشخیص باید ببیند که آیا واقعا آن مصلحتی که مجلس بابت آن اصرار داشت اینقدر اهمیت دارد که ما شرع مقدس یا قانون اساسی را بابت آن کنار بگذاریم یا نه. این که مصوبه‌ای به مجمع تشخیص می‌آید به دلیل اختلاف بین مجلس و شورای نگهبان نیست بلکه با دو زاویه نگاه کرده و کار را انجام می‌دهند. شورای نگهبان می‌گوید مصوبه‌تان باید با شرع و قانون اساسی منطبق شود و مجلس می‌گوید در اینجا مصلحت مهم‌تر است.

توکلی گفت: همین که می‌رسد به مجمع تشخیص، این مجمع می‌گوید که آیا این مصلحت آنقدر بزرگ هست که بابت آن برخی اصول قانون اساسی یا شرع مقدس را کنار بگذاریم یا نه. حال اگر این فرایند بیش از یک سال طول بکشد از دستور مجمع خارج می‌شود و اگر خارج شد به این معناست که باید اصل بر قانون اساسی باشد.

این عضو مجمع تشخیص در پاسخ به این سوال که الان وضعیت این مصوبه در مجمع چگونه است؟ گفت: الان باید قانون اساسی اجرا شود و حرف مجلس پذیرفته نمی‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که این به این معناست که الان دیگر حرف مجلس پذیرفته نشده است؟ گفت: الان بیش از یک سال شده و مجمع هیچ حرفی نمی‌تواند بزند. کسی که این تصمیم را گرفته که این مصوبه اشکال دارد شورای نگهبان است.

توکلی در واکنش به اینکه برخی اخبار موید این است که این لایحه با اینکه یک سال از ورودش به مجمع گذشته همچنان در مجمع تشخیص در حال بررسی است، گفت: بنده از چنین چیزی خبر ندارم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

ضرورت شناسه یکتا برای تمامی فعالان اقتصادی؛ کسب‌وکارهای بدون شناسه یکتا قانونی نیست

قیمت انواع سکه و طلا سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

فردا 5 اردیبهشت آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید

بارش شدید باران برق شهر زرند را قطع کرد / بارندگی سیل‌آسا در زرند

معاون سازمان غذا و دارو: عطاری‌ها حق فروش دارو یا فرآورده دارویی را ندارند

کاهش حقوق کارگران با تعطیلی روز پنجشنبه تخلف است

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

خودروهای دارای چراغ نامناسب و نور خیره کننده توقیف می شوند

آخرین وضعیت آبی سدهای کرمان پس از بارندگی های اخیر

انتقاد از دفع لجن تصفیه خانه فاضلاب در شهر کرمان و بالازدگی فاضلاب در محدوده شهرک الهیه

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)