کد خبر: ۳۴۹۰۹
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹
ارسال به دوستان
ذخیره
در میزگرد انتخاباتی با حضور فعالان حزبی استان کرمان مطرح شد؛
قائم مقام دبیرکل جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان گفت: مشارکت مردم در اتخابات یکی از پایه های امنیت ملی محسوب می شود و در مشارکت نهادینه همه اندیشه ها و تفکرها دست به انتخاب آگاهانه می زنند.در آستانه انتخابات اگر بخش از جامعه احساس کند که رقابت عادلانه ای وجود ندارد، دلسرد می شود و مشارکت کاهش پیدا می کند.

مشارکت و فعالیت سیاسی جزو حقوق جامعه است/انتخابات بدون حضور احزاب بی معنی است/قانون انتخابات با نگاه به احزاب نوشته شود/احزاب باید مطالبه گر حرف رهبری باشند/حزب باید بین جامعه و حاکمیت پیوند برقرار کند

با توجه به نزدیکی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، اهمیت موضوع و توصیه مسئولان ارشد به مشارکت حداکثری مردم در انتخابات با توجه به شرایط حساس فعلی، میزگردی با حضور تعدادی از نمایندگان و فعالان حزبی استان کرمان در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران(ایرنا) برگزار شد.

قائم مقام دبیرکل جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان در این میزگرد بر فراهم شدن شرایط عادلانه برای تمامی جناح های سیاسی کشور در انتخابات یازدهم مجلس شورای اسلامی و مشارکت حداکثری تاکید کرد.

دبیر جامعه اسلامی مهندسان استان کرمان نیز با اشاره به لزوم افزایش مشارکت سیاسی در انتخابات تصریح کرد: احزاب باید پاسخگوی عملکرد نامزدها و نمایندگان خود باشند.

نایب رییس حزب اتحاد ملت ایران اسلامی نظام جمهوری اسلامی نیز در این میزگرد گفت: نهادهای ذیربط دایره خودی و غیر خودی را تنگ نکنند تا افزایش مشارکت را شاهد باشیم.

دبیر جامعه اسلامی کارگران استان کرمان گفت: احزاب و تشکل های سیاسی از رسانه ها و تریبون های خود جهت افزایش مشارکت مردم در انتخابات بهره ببرند.

مشارکت و فعالیت سیاسی جزو حقوق جامعه است/انتخابات بدون حضور احزاب بی معنی است/قانون انتخابات با نگاه به احزاب نوشته شود/احزاب باید مطالبه گر حرف رهبری باشند/حزب باید بین جامعه و حاکمیت پیوند برقرار کند

مشارکت مردم در اتخابات یکی از پایه های امنیت ملی محسوب می شود

قائم مقام دبیرکل جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان گفت: مشارکت مردم در اتخابات یکی از پایه های امنیت ملی محسوب می شود و در مشارکت نهادینه همه اندیشه ها و تفکرها دست به انتخاب آگاهانه می زنند.

محمد رضا نژاد حیدری با بیان اینکه باید بسترهای مشارکت برای مردم در انتخابات فراهم شود افزود: اعتماد به نفس عمومی در جامعه زمانی ظاهر می شود که افراد بتوانند در تحولاتی مانند انتخابات تاثیر گذار باشند.

وی تصریح کرد: اگر مردم بدانند که رای آنها کارسازی لازم را ندارد و به آن اهمیت لازم داده نمی شود، نا امیدی در جامعه به وجود می آید و همه جناح های سیاسی اعم از اصلاح طلبان، اصولگراها و معتدلین باید به این نتیجه برسیم که مشارکت و فعالیت سیاسی جزو حقوق جامعه است .

قائم مقام دبیرکل جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان تاکید کرد: احزاب نقش زیادی در افزایش مشارکت در زمان انتخابات دارند و نیمی از کارکرد اصلی گروه ها و تشکل های سیاسی به مشارکت عمومی مربوط می شود، هرچند بخشی از مشارکت به عهده دیگر نهادها نیز است.

وی با اشاره به ایحاد فرصت عادلانه برای تمامی گروه ها و احزاب در انتخابات تصریح کرد: در آستانه انتخابات اگر بخش از جامعه احساس کند که رقابت عادلانه ای وجود ندارد، دلسرد می شود و مشارکت کاهش پیدا می کند.

نژاد حیدری اظهار داشت: مشارکت سیاسی و رقابت سیاسی رایطه معنا داری دارند و هر چه گروه های سیاسی احساس کنند که رقابت سیاسی عادلانه باشد، مشارکت خود را بیشتر می دهند و ما اگر بخواهیم مردم انتخاب دقیق و خردمندانه و آگاهانه داشته باشند، نقش حزب را باید جدی بگیریم و اصولا انتخابات بدون حضور احزاب بی معنی است.

وی تاکید کرد: کار حزبی باید جدی گرفته شود، اینکه یک حزب و یا جناح سیاسی تا شب انتخابات دنبال تایید کاندیدای خود باشد این رویه در هیچ کجای دنیا سابقه ندارد. و بهتر است نهادهای نظارتی در این رابطه با سعه صدر عمل کنند.

قائم مقام دبیرکل جمعیت توسعه و آزادی استان با بیان اینکه قانون اساسی فعالیت احزاب را به رسمیت شناخته افزود: قانون احزاب در ایران بیشتر به نحوه تاسیس حزب می پردازد و نقش احزاب گم است و رابطه بین انتخابات و نهادهای قانون گذاری مشخص نیست.

وی گفت: لازم است قانون انتخابات با نگاه به احزاب نوشته شود وکار حزبی جدی گرفته شود و باور کنیم مشارکت سیاسی حق جامعه است و نه امتیاز دولت ها و نهادها، و اگر مردم به این باور برسند که با مشارکت سیاسی به حقوق خود می رسند، حتما فعالانه در انتخابات و دیگر عرصه های سیاسی شرکت می کنند.

نژاد حیدری ادامه داد: احزاب و جریانات سیاسی، مدیران کشور و مردم هر کدام سهم خاص خود را در افزایش مشارکت دارند و به یکدیگر مرتبط هستند و نباید با اقدامات تخریبی اگر بخش های انتخابی را تضعیف کنیم، مردم دلسرد می شوند و اعتماد خود را به صندوق رای از است می دهند و به انتخاب مردم باید رسمت دهیم و به آن احترام بگذاریم.

وی تاکید کرد: در حال حاضر قانون گذاری در مجلس تا حدی ضعیف شده و انتظارات مردم در اموری است که ربطی به وظیفه نمایندگی ندارد، ما به نمایندگان حزبی خود توصیه کردیم که از رفتارهای دور از شان نمایندگی خود داری کنند تا در داوری عمومی مردم نمره قبولی کسب کنند.

قائم مقام دبیرکل جمعیت توسعه و آزادی استان اظهار داشت: من معتقدم دستگاه نظارتی باید دایره صلاحیت ها را گسترده بگیرد و گاهی میبینیم در خانواده نظام و انقلاب و نیروهای ارزشی با حجم شدیدی از رد صلاحیت ها را شاهد هستیم و این مساله در میزان مشارکت مردم تاثیر منفی دارد و دستگاه های نظارتی با درک شرایط کشور، فضای مناسبی برای افزایش مشارکت فراهم کنند.

وی گفت: ما در کشور ۱۱۶ حزب ثبت شده داریم که اغلب هیچ فعالیت مشخصی ندارند و بهتر است پنج یا ۶ حزب قوی در کشور داشته باشیم که درون آنها فراکسیون های قوی وجود داشته باشد و احزاب فراگیر بهتر و بیشتر توان اثر گذاری دارند.

نژاد حیدری بیان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری تاکید بر حضور و مشارکت حداکثری مردم در صحنه انتخابات و رفتن پای صندوق رای دارند، باید احزاب مردم را با ابزار و روش های خود به سمت مشارکت سوق بدهند.

وی با بیان اینکه سیاست ما نیازمند سازمان های بزرگ، توانا و پاسخگو است تاکید کرد: باید گفتگوهای انتقادی ملی بین احزاب مطرح شوند و در انتخابات بر اساس منافع ملی حرکت کنیم و امیدها را به صندوق رای برگدانده تا شور انتخاباتی افزایش پیدا کند.

مشارکت و فعالیت سیاسی جزو حقوق جامعه است/انتخابات بدون حضور احزاب بی معنی است/قانون انتخابات با نگاه به احزاب نوشته شود/احزاب باید مطالبه گر حرف رهبری باشند/حزب باید بین جامعه و حاکمیت پیوند برقرار کند

باید تحزب به کل جامعه سرایت داده شود

دبیر جامعه اسلامی مهندسان استان کرمان گفت: باید در مردم را در موقعیت های حساس به مردم امید بدهیم و مردم را ترغیب به حضور در صحنه کنیم که یکی از صحنه ها انتخابات است.

غلامرضا نعمت اللهی افزود: باید احزاب و گروه های سیاسی با ابزار و راهبردهای مناسب مشارکت حداکثری را تبلیغ کنند و از حامیان و طرفدارانشان بخواهند که در انتخابات شرکت کنند.

وی با اشاره به نقش بسیار تاثیر گذار احزاب در انتخابات تصریح کرد: احزاب و تشکل های سیاسی باید فعالیت خود را محدود به اقشار و مناطق خاص نکنند و تحزب به کل جامعه سرایت داده شود.

دبیر جامعه اسلامی مهندسان استان کرمان تاکید کرد: احزاب زمانی که گستره فعالیت خود را در درون جامعه افزایش دهند و با مردم در ارتباط باشند، می توانند مردم را به سمت رای دادن و شرکت در انتخابات ببرند.

وی بیان کرد: احزاب باید مطالبه گر حرف رهبری باشند، نمایندگان اگر در حوزه قانونگذاری و نظارت موفق کنند، دیگر دغدغه مشارکت افراد در انتخابات را نداریم و رضایت مردم از عملکرد احزاب و نامزدهای آنها مهمترین پشتوانه حضور در پای صندوق های رای هست.

نعمت اللهی تصریح کرد: اما در کشور ما احزاب سیاسی فعالیت زیادی ندارند و اغلب فصلی و در موعد انتخابات خود را نشان می دهند و این باعث می شود که ارتباط ضعیفی با بدنه جامعه برقرار کنند.

وی تاکید کرد: وقتی حزبی در انتخابات نامزدهایش پیروز می شود و مسئولیت را قبول می کند باید به وعده های خودش عمل کند و اگر این کار را انجام ندهد، مردم از رای دادن نا امید می شوند.

دبیر جامعه اسلامی مهندسان استان کرمان با بیان اینکه راه اندازی خانه احزاب در استان کرمان باید راه اندازی شود گفت: احزاب باید شناسنامه دار باشند ومسئولیت معرفی فرد را بپذیرند و عملکرد خود را قبول کنند و در برابر ملت پاسخگو باشند.

وی تصریح کرد: جلسات باید فعالیت خود را به روز کنند، مسائل و نیازهای و مشکلات جامعه را بشناسند و فعالانه و منتقدانه با حفظ اصول راهکارهای برون رفت از مسائل بزرگ را ارائه دهند تا مردم اطمینان به کار تحزب پیدا کنند.

نعمت اللهی با اشاره به اینکه احزاب باید اصالت خود را حفظ کنند تاکید کرد: احزاب و تشکل های سیاسی نباید روبروی نظام بایستند و معرفی شخص و کاندیدا نیز بر اساس اصول نظام باشد.

وی با اشاره به لزوم مشارکت حداکثری مردم در انتخابات افزود: مطالبه گری در دستور کار گروه ها و احزاب سیاسی قرار گیرد و زمانی که نامزدها هم به نمایندگی انتخاب شوند قانون را اجرا کنند.

دبیر جامعه اسلامی مهندسان استان کرمان گفت: مردم زمانی که به عملکرد احزاب در زمان فعالیت و نمایندگانشان خوش بین شوند، مشارکت بیشتری در انتخابات خواهند داشت و تشکل ها و جناح های سیاسی راهبردهای خود را در جهت افزایش مشارکت برنامه ریزی و اجرا کنند.

حزب باید بین جامعه و حاکمیت پیوند برقرار کند

نایب رییس حزب اتحاد ملت ایران اسلامی گفت: نظام جمهوری اسلامی در قانون اساسی و تاییدات امام (ره) و مسئولان نظام بر اساس جامعه مدنی شکل گرفته است، که احزاب، تشکل ها و سازمان های مردم نهاد در آن قرار دارند.

محمد مهدی عرب نژاد افزود: احزاب با انتقال دانش سیاسی و کادرسازی نیروهای سیاسی جامعه را تربیت می کنند و حزب باید بین جامعه و حاکمیت پیوند برقرار کند اما احزاب در جامعه ما بیشتر به نبرد با یک دیگر مشغول هستند تا رقابت سیاسی که نتیجه آن حذف نیروها و نخبگان سیاسی از عرصه مدیریت است.

وی با بیان اینکه احزاب بهترین محرک در افزایش مشارکت سیاسی جامعه هستند تاکید کرد: کارکرد و جایگاه احزاب در مقطع کنونی ضعیف شده و باید برای شور و نشاط انتخاباتی احزاب و تشکل های سیاسی به جایگاه خود برگردند.

نایب رییس حزب اتحاد ملت ایران اسلامی تصریح کرد: دستاوردهای سیاسی و حزبی در ایران ملموس نیست و مردم در انتخابات و پس از رای دادن نتایج را باید مشاهده و لمس کنند تا در انتخابات مشارکت کنند.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری گفت: در این بیانیه تصریح شده که همه بخش های انقلاب اسلامی باید بررسی و باز تعریف شود و حاکمیت جایگاه حزب و میزان تاثیر گذاری اش و همچنین نگاه حزب به خود بازنگری و بازتعریف شود.

عرب نژاد تاکید کرد: احزاب باید در درون جامعه ریشه داشته باشند و منابع ملی حزب در داخل جامعه باشد و مدیران احزاب به افراد و جامعه خود پاسخ بدهند.

وی افزود: امروز نگاه های اصولگرایی و اصلاح طلبی در مقابل یکدیگر نیستند، بلکه در نظام سیاسی ما تکمیل کننده همدیگر هستند، اغلب به جایگاه احزاب با پیش فرض های خود عمل می کنند که به جایگاه و تحزب ضربه می زند.

نایب رییس حزب اتحاد ملت ایران اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر بحث خستگی مردم از احزاب مطرح است ادامه داد: فرهنگ کلی جامعه ما نیز هنوز به سمت کارکرد حزبی نرفته و نتوانسته ایم در فعالیت های گروهی موفق باشیم که در جای خود بررسی باید شود.

وی تاکید کرد: تنگ کردن دایره خودی و غیر خودی نیز به اعتماد و مشارکت عمومی جامعه در صحنه هایی مانند انتخابات ضربه می زند و هر چه افراد بیشتری در دایره خودی قرار داشته باشند رغبت به فعلیت و مشارکت سیاسی افزایش پیدا می کند.

عرب نژاد بیان کرد: حاکمیت کمتر به خواسته های جریانات سیاسی و احزاب توجه دارد و کارکردهای حزبی مانند نظارت از بین می رود و رویکردهای احزاب نیز به سمت نفی جریان رقیب رفته است و این در حالی است که باید نقد بین احزاب حاکم باشد.

وی تصریح کرد: ما جریان های سیاسی باید با برگزاری سمینارها و کنفرانس ها دستاوردهای جریانات و نحله های فکری و سیاسی را به مردم نشان دهیم و امروز رهبری نیز بر دستاوردهای احزاب و مشارکت تاکید دارند.

فعالیت احزاب در گذر زمان در کشور ما کمرنگ شده است

دبیر جامعه اسلامی کارگران استان کرمان گفت: فعالیت احزاب در گذر زمان در کشور ما کمرنگ شده است و مشکلات بر سر راه آنها اجازه فعالیت گسترده نمی دهد و همچنین به دلیل مسائل اقتصادی و اختلاف های درون سازمانی احزاب نقش فعالانه ای در عرصه سیاسی کشور ندارند.

امان الله سرابندی افزود: جامعه ما اخیر اتفاقات زیادی پشت سر گذاشته و باید اعتماد سازی در میان مردم تقویت شود، لازمه مشارکت سیاسی و شرکت در انتخابات هم افزایش اعتماد به نظام سیاسی و اجرایی کشور است.

وی اظهار داشت: احزاب یک رابط بین مردم و حاکمیت قرار دارند که می توانند مسائل و مشکلات کشور از زبان و کانال آنها بیان و در حل آنها کمک شود و افراد باید پشت سر تشکل ها و احزاب مورد نظر خود در افزایش حضور در انتخابات حرکت کنند.

دبیر جامعه اسلامی کارگران استان کرمان بیان کرد: احزاب برای افزایش مشارکت سیاسی در انتخابات باید به ابزارهایی مانند رسانه ها تکیه کنند و با گفتگو ها و ابراز آرا و نظرات انتقادی به داغ شدن تنور انتخابات کمک کنند.

وی تاکید کرد: هر چه تعداد احزاب بیشتر باشد دیدگاه های آنها پراکنده تر و چالش بیشتر می شود، احزاب اگر تعدادشان کمتر باشد، دیدگاه های نزدیک تری به همدیگر پیدا می کنند و اجماع برای حل مشکلات بهتر انجام می شود.

سرابندی با بیان اینکه مردم امروز عملکرد ما را به راحتی می بینند تصریح کرد: شفاف سازی در فعالیت های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و غیره نیز باید در دستور کار احزاب و تشکل های سیاسی ما قرار داشته باشد تا مردم به سمت تحزب کشیده شوند.

وی افزود: خواسته ها و انتظارت و مسائل در جامعه توسط نیروهای سیاسی حزبی نقد شود و توقعات و صدای مردم توسط حزب شنیده شود تا مردم به صندوق رای برای اصلاح و پیشبرد امور داشته باشیم.

دبیر جامعه اسلامی کارگران استان کرمان تصریح کرد: احزاب با رسانه ها و تریبون های خود مردم را ترغیب به مشارکت در انتخابات کنند و کارشناسان و صاحب نظران سیاسی نیز با فعالیت و سخنرانی اهمیت مشارکت مردم در سرنوشت خویش را به آنها یادآوری کنند.

منبع: ایرنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)