کد خبر: ۳۴۹۱۵
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰
ارسال به دوستان
ذخیره
اختصاصی/گزارش گفتارنو از کارگروه تنظیم بازار:
کارگروه تنطیم بازار استان ضمن واکاوی نحوه قیمت گذاری در این فروشگاه‌ها و ارائه توضیحاتی در خصوص تخلفات برخی از این واحد‌ها درحوزه کم فروشی، گران فروشی، تغییر کیفیت و حتی ماهیت کالا (فروش گوشت گاو به جای گوشت گوسفندی ۷۰ درصد) بر نظارت مستمر بر این واحد‌ها تاکید کردند.
گفتارنو/ گروه اقتصاد:

فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تخفیفات آن‌ها همواره یکی از انتقادات اصلی واحد‌های صنفی و حتی برخی از مصرف کنندگان بوده است. شدت این انتقاد‌ها خصوصاً این روز‌ها و پس از محرز شدن تخلفات برخی از این فروشگاه‌ها بیشتر هم شده است.

 گزارش کارگروه تنظیم بازار استان کرمان که نتیجه بازرسی از ۳۰ فروشگاه زنجیره‌ای در مرکز این استان است؛ نشان می دهد در طی ماه ۵ پرونده تخلف بالای ۴ میلیون ریال از این واحد‌های صنفی تهیه و به تعزیرات معرفی شده است.

این گزارش‌ها حاکی از این مسئله است که عمده تخلفات این واحد‌ها در حوزه گران فروشی بوده است.

شایان ذکر است که دراستان کرمان قریب به ۱۴۳ واحد فروشگاه زنجیره‌ای وجود دارد و این بازرسی به صورت مقطعی و درحوزه ۳۰ واحد فروشگاه زنجیره‌ای شهر کرمان بوده است.

کارگروه تنطیم بازار استان ضمن واکاوی نحوه قیمت گذاری در این فروشگاه‌ها و ارائه توضیحاتی در خصوص تخلفات برخی از این واحد‌ها درحوزه کم فروشی، گران فروشی، تغییر کیفیت و حتی ماهیت کالا (فروش گوشت گاو به جای گوشت گوسفندی ۷۰ درصد) بر نظارت مستمر بر این واحد‌ها تاکید کردند.

برخی از اعضا با اشاره به عرف ۲۲ درصدی سود پوشاک به تخفیفات ۵۰ درصدی برخی از این فروشگاه‌ها اشاره کرده و آن‌ها را خلاف واقع دانستند.

نماینده اداره کل غله نیز در این جلسه با اشاره به تخلف یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای در سطح کشور گفت: این فروشگاه پوشاک تخفیف ۵۰ درصدی ارائه می‌دهد، ولی در طی بررسی‌ها مشخص شد که مدیر مربوطه با صحبت با تولیدی لباس از همان ابتدا قیمت را افزایشی بر روی محصول درج می‌کند.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان در این جلسه ضمن تأیید گفته‌های اعضا گفت: فروشگاه زنجیره‌ای به عنوان یک سیاست کلان در کشور دنبال می‌شود و تعداد این فروشگاه‌های زنجیره‌ای و بزرگ با شیب تندی در حال افزایش است لذا باید برنانه ریزی با همین امر شکل دهیم تا اجحافی برای مصرف کننده ایجاد نشود.

مهدی حسینی نژاد خاطر نشان کرد: در مقابل ۸۰ هزار واحد صنفی تعداد این فروشگاه‌ها به ۲۰۰ واحد هم نمی‌رسد و مدیریت این تعداد راحت‌تر است.

حسینی نژاد اگر چه بر استاندارد نبودن ساختار فروشگاه‌های زنجیره‌ای تاکید کرد، اما در ادامه گفته هایش گفت: درست است که گفته‌ها و شواهدی مبنی بر کاهش وزن و کاهش کیفیت وجود دارد، اما صحت و سقم ان به طور دقیق مشخص نیست.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به سیاستگذاری کلان این سازمان برای نظارت بر ۱۰۰ قلم کالای اساسی خانوار گفت: یکی از ۱۱ محور اصلی ما این است که فروشگاه‌های بزرگ رصد بیشتری شوند؛ ضمن اینکه اتاق اصناف هم می‌تواند در این نظارت‌ها و بازرسی‌ها همکاری داشته باشد.

در این جلسه همچنین بر تامین شکر و برنج برای شب عید تاکید شد و مقرر شد که هزار تن شکر برای نمایشگاه در نظر گرفته شود و ۸۰۰ تن برنج نیز از طریق تعاونی‌ها در این ماه توزیع شود.همچنین اداره غله استان تدابیر لازم رابرای دریافت ۵ هزار تن شکر دیگر برای تأمین بازار شب عید اتخاذ کند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)