کد خبر: ۳۵۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷
ارسال به دوستان
ذخیره
استاندار کرمان:
استاندار کرمان گفت: بعضا ما گرفتار این می‌شویم به دلیل اینکه فردی منتسب به گروهی است که قبولش نداریم، اظهارنظرهایی خلاف انصاف و عدالت داشته باشیم. این کار به معنای این است که به قرآن کریم عمل نمی‌کنیم و انقلابی نیستیم و خون شهداء را نادیده می‌گیریم. به ویژه در این روزها که انتخابات را داریم، باید این آیات را مد نظر داشته و در همه بیانات، اظهارنظرها و اقدامات توجه کرده و انصاف را رعایت کنیم.

استاندار کرمان گفت: بعضا ما گرفتار این می‌شویم به دلیل اینکه فردی منتسب به گروهی است که قبولش نداریم، اظهارنظرهایی خلاف انصاف و عدالت داشته باشیم. این کار به معنای این است که به قرآن کریم عمل نمی‌کنیم و انقلابی نیستیم و خون شهداء را نادیده می‌گیریم. به ویژه در این روزها که انتخابات را داریم، باید این آیات را مد نظر داشته و در همه بیانات، اظهارنظرها و اقدامات توجه کرده و انصاف را رعایت کنیم.

دکتر محمدجواد فدائی امروز شنبه در مراسم گرامیداشت ۱۲ بهمن سالروز ورود امام خمینی(ره) به میهن در مصلی امام علی(ع) شهر کرمان اظهار کرد: امروز روزی است که انقلاب اسلامی در سال ۵۷ وارد مرحله تازه و جدیدتری شد و ۱۰ روز بعد به پیروزی رسید؛ انقلاب اسلامی نعمت بسیار بزرگی است که باید همیشه شکرگزار خداوند به جهت این نعمت بزرگ باشیم.

وی با اشاره به این سئوال که هدف از انقلاب و قیام مردم چه بود؟ افزود: هدف امام از انقلاب، اجرای قوانین اسلامی و حاکمیت ارزش‌ها بود و با شعار حاکمیت دین همه را به حمایت از دین فرا خواندند و از نظر امام هدف انقلاب اسلامی حاکمیت اسلام بود.

فدائی تصریح کرد: مقام معظم رهبری نیز در پاسخ به این سئوال که اهداف انقلاب چیست فرمودند در درجه اول حاکمیت اسلام. انقلاب برای این به وجود آمد که اسلام حاکمیت داشته باشد به معنای خاص خود.

استاندار کرمان با اشاره به بیان دیگر رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان کرد: اینکه هدف انقلاب را تحول فرهنگی می‌دانیم که به دنبال آن تحول اجتماعی و اقتصادی می‌آید، جدیدترین حرفی است که این روزها در مقوله توسعه زده می‌شود.

وی افزود: شاخص توسعه کیفیت زندگی مردم است و توسعه اقتصادی را مهم‌ترین بعد آن می‌دانند. برخی توسعه اقتصادی را معادل با رشد اقتصادی می دانند اما کشورهایی که فقط به دنبال توسعه اقتصادی بودند شکست خوردند و امروز می گویند توسعه باید در همه ابعاد و زمینه‌ها باشد و توسعه فرهنگی بر توسعه اقتصادی مقدم است.

فدائی اظهار کرد: در آغاز قرن جدید توسعه دیگر مفهوم اقتصادی ندارد و نگاه‌ها بیشتر به زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی است و به عبارت دیگر فرهنگ و هنر بنیاد جامعه را پی‌ریزی می‌کند.

وی تصریح کرد: عناصر توسعه‌گرا و تحول‌خواه سرمایه‌های فرهنگی هر جامعه هستند که پشتوانه توسعه جامعه محسوب می‌شوند و اعتقاد به توسعه یک موضوع فرهنگی است.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه مظهر حاکمیت اسلام، عمل به قرآن کریم و دستورات ائمه علیهم السلام است، گفت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید درباره آنچه علم نداری سخن مگو. قضاوت‌های نابه جا، نقد شنیده‌های بی‌اساس، تصمیم بدون برهان و ... ناشی از این است که به این آیه قرآن توجه نداریم و عمل نمی‌کنیم و متاسفانه در جامعه ما خیلی افراد دچار این اشتباهات می‌شوند و باید سعی کنیم از این اشتباهات دور باشیم.

وی افزود: حتی اگر گزارش از افراد مورد اعتماد می‌گیریم، باز باید کنترل کنیم زیرا ممکن است او نیز اشتباه کرده باشد.

فدائی بیان کرد: خداوند در آیه دیگری از قرآن کریم می‌فرماید مبادا دشمنی و مخالفت شما با گروهی موجب شود انصاف را کنار بگذارید و خلاف عدالت نظر بدهید.

وی اظهار کرد: بعضا ما گرفتار این می‌شویم به دلیل اینکه فردی منتسب به گروهی است که قبولش نداریم، اظهارنظرهایی خلاف انصاف و عدالت داشته باشیم. این کار به معنای این است که به قرآن کریم عمل نمی‌کنیم و انقلابی نیستیم و خون شهداء را نادیده می‌گیریم. به ویژه در این روزها که انتخابات را داریم، باید این آیات را مد نظر داشته و در همه بیانات، اظهارنظرها و اقدامات توجه کرده و انصاف را رعایت کنیم.

استاندار کرمان اظهار کرد: متاسفانه در سیستم اداری نیز گاهی اوقات همکاران ما به قرآن کریم توجه نداشته و کار مراجعه کننده را به خوبی انجام نمی‌دهند که این مسئله خلاف قرآن، اسلام و وظیفه اداری است.

وی افزود: امروز شاخص توسعه کیفیت زندگی مردم است و همه ما باید با هم همکاری داشته باشیم. جامعه نیاز به مشارکت در سرمایه‌گذاری، حل مسائل و مشکلات مردم دارد و عمل به آیات قرآن کریم در این زمینه از وظایف ماست و یکی از نشانه‌هایی است که انقلابی بودن و انقلابی ماندن را نشان می‌دهد.

فدائی اظهار کرد: یکی از مصادیق مشارکت، انتخابات پیش‌رو است که یکی از مصادیق تعاونوا علی البر و التقوی است و وظیفه انقلابی، اسلامی، سیاسی و اجتماعی همه ما و مردم است و باید به آن توجه کرد.

وی با اشاره به این آیه قرآن کریم که هیچ دستاوردی برای انسان متصور نیست مگر به اندازه تلاشش، عنوان کرد: برای حل مشکلات مردم نیاز است خیلی بیش از تصور کار و فعالیت کرد و امروز زمانی نیست که فرصت‌ها را از دست بدهیم و این سنت الهی است که هر کس تلاش کند، نتیجه آن را می بینید.

فدائی تصریح کرد: در محیط اداری نیز اینگونه است و باید به ساعات مفید کار توجه کنیم که علاوه بر وظیفه اسلامی، عمل انقلابی است.

استاندار کرمان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اقدامات صورت گرفته در استان کرمان گفت: در حوزه معدن و صنایع معدنی موفقیت‌های خیلی خوبی داشته‌ایم و پروژه‌های خوبی آغاز شده و در دست اجراست که به معنای تولید، درآمد و اشتغال بیشتر است.

وی افزود: ۹۸۱ پروژه با سرمایه‌گذاری ۱۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در سفر آبان ماه رییس جمهور به استان کرمان افتتاح شد که این پروژه‌ها ۲۵۰۰ شغل مستقیم داشت.

فدائی اظهار کرد: ۱۰ هزار میلیارد تومان پروژه بخش خصوصی با اشتغال مستقیم ۴۶۳۲ نفر و ۷۹۸ میلیارد تومان در بخش دولتی آماده افتتاح است.

وی تصریح کرد: مهم ترین اقدام استان کرمان در سال‌های اخیر تکمیل زنجیره فولاد بود و در همه بخش‌های این زنجیره توسعه خوبی صورت گرفته است.

استاندار کرمان بیان کرد: تولید ۵.۲ میلیون تن آهن اسفنجی و دو و نیم میلیون تن شمش فولاد سالانه در استان کرمان نتیجه تکمیل زنجیره تولید فولاد در مناطق مختلف استان کرمان است و پروژه‌های دیگری برای افزایش ظرفیت‌ها در دست اجراست.

وی افزود: در تولید مس استان کرمان موفقیت‌های خوبی داشته و با ۳۶ درصد افزایش به تولید ۳۴۰ هزار تن در سال رسیده است.

فدائی با اشاره به افتتاح بزرگ‌ترین دیتاسنتر خاورمیانه در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان اظهار کرد: ۱۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ در سال جاری سهمیه استان کرمان است که متاسفانه استقبال خوبی صورت نگرفته است.

وی با اشاره به اقدامات استان برای جذب سرمایه‌گذاری بیان کرد: برای تسریع در سرمایه‌گذاری، مطالعات را انجام و زمین اخصاص می‌دهیم که فقط پروژه برای شروع عملیات اجرایی آماده باشد که امیدواریم تا پایان سال امکان‌سنجی ۶۰ طرح صورت بگیرد.

استاندار کرمان گفت: متناسب با وضعیت شهرستان‌ها نیز پروژه‌هایی در نظر گرفته شده و در مناطق کمتر توسعه‌یافته استان مانند جنوب بهره‌برداری از معادن و ایجاد صنایع معدنی برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفته و در رمشک (دور افتاده‌ترین نقطه استان) سرمایه‌گذاری فرآوری مس دنبال می‌شود.

وی با اشاره به تولید سالانه ۶ و نیم میلیون تن محصول کشاورزی در استان کرمان افزود: این تولیدات ۲۷ هزار میلیارد تومان ارزش دارد که اگر فقط پنج درصد این عدد در بخش کشاورزی سرمایه‌گذاری شود، می‌توانیم سالانه ۱۳۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری داشته باشیم و می‌توانیم گام‌های بهتر برداریم.

فدائی با اشاره به رتبه اول تا سوم استان کرمان در تولید محصولات کشاورزی بیان کرد: ۳۰ درصد سطح گلخانه‌های کشور و ۲۲ درصد تولید کشور را در استان کرمان داریم.

وی تصریح کرد: ۱۳۰ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ در استان داریم که برای سرمایه‌گذاری در بخش کشاوری اقتصادی است و تاکنون ۶۲ درصد استفاده شده است.

استاندار کرمان اظهار کرد: یکی از مشکلات، برنامه‌ریزی و مدیریت بهره‌برداری از تولیدات جنوب استان است که باید بازار داخلی و خارجی تنظیم شود و بتوانیم به تولیدکننده کمک کنیم. ضمن اینکه برای ایجاد دهکده خرما در شرق استان کرمان برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: در بخش کشاورزی مهم‌ترین برنامه‌ها توسعه کشت گلخانه‌ای، تغییر سیستم‌های آبیاری، برنامه‌ریزی بهینه برای کشت و ... است.

فدائی در ادامه سخنانش اظهار کرد: مسکن روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر به عهده بنیاد مسکن است که در یک سال گذشته ۹۲۱۳ واحد مسکونی ساخته است و ۶۵۰۰ واحد در دست احداث دارد و اقدام خیلی خوب سال قبل، مصوبه ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی در سفر رییس سازمان برنامه و بودجه برای اقشار کم درآمد بود که از ۵۰۰۰ واحد مسکن محرومان ۳۵۰۰ واحد ساخته شده است.

وی بیان کرد: در طرح بازآفرینی در بافت فرسوده شهرها نیز ۷۰۰ واحد سهمیه داشته‌ایم که تاکنون ۴۲۰ مورد تعیین تکلیف شده و نیاز است افراد مراجعه کنند.

استاندار کرمان با اشاره به مسئله آب استان کرمان عنوان کرد: تامین آب موضوع مهمی است که تامین آب شرب جمعیت بهره‌مند روستاها هشت درصد افزایش پیدا کرده اما ۱۳ شهر استان مشکل آب شرب دارد که طرح‌هایی برای حل مشکل در دست اجراست.

وی افزود: کرمان از شهرهای مشکل‌دار است که طرح‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت در نظر گرفته شده که امیدواریم با اجرای آن مشکل آب حل شود.

فدائی اظهار کرد: برای تامین آب صنعت، ابَرپروژه انتقال آب از خلیج فارس در حال اجراست که فاز نخست آن ۱۲ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز داشت و ۸ هزار نفر در این پروژه مشغول به کار هستند و با برنامه‌ریزی صورت گرفته، تا پایان امسال این آب به گل‌گهر می‌رسد، تا پایان تیر ۹۹ سرچشمه و مهرماه ۹۹ چادرملو یزد می‌تواند از این آب استفاده کند.

وی تصریح کرد: در آب کشاورزی خیلی مشکل داریم و برداشت بی‌رویه از منابع زیرزمینی استان صورت گرفته و از ۳۴ هزار حلقه چاه آب استان ۱۱ هزار مورد غیرمجاز است و ۱.۱ میلیارد مترمکعب اضافه برداشت داریم.

استاندار کرمان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تلاش استان برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی گفت: بازدید تعدادی از سفرای کشورهای خارجی از شهرستان‌های استان کرمان را در ماه‌های اخیر داشته‌ایم که پیگیری‌هایی صورت می‌گیرد تا بتوانیم سرمایه‌گذاری خارجی به ویژه ایرانیان مقیم خارج را داشته باشیم.

عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان کرمان افزود: صادرات را دنبال می‌کنیم زیرا تولیدات مازاد بر نیاز استان اگر صادر نشود، تولیدکننده متضرر می‌شود و باید صادرات برنامه‌ریزی شود.

فدائی تصریح کرد: گردشگری یکی از زمینه‌های سرمایه‌گذاری است و ظرفیت‌های خوبی در این بخش و اشتغال زودبازده در این حوزه داریم.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: برای برگزاری انتخابات قانونمند و مشارکت حداکثری تلاش می‌کنیم که همه باید در این زمینه یاری کنند که انتخابات خوب و مطلوب برگزار و مجلس خوب و مفید برای کشور ایجاد کنیم.

استاندار کرمان درباره جانباختگان حادثه مراسم تشییع شهید سلیمانی نیز گفت: گروه‌هایی در سطح ملی از سوی دولت و مجلس تعیین و جلساتی برگزار و بازرسی صورت گرفته که منتظر گزارشات هستیم و به محض دریافت به اطلاع مردم می‌رسانیم و اقدامات لازم انجام خواهد شد.

منبع: ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)