کد خبر: ۳۵۰۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون پارلمانی رییس جمهور در آئین نواختن زنگ انقلاب در زرند:
معاون پارلمانی رییس جمهور با بیان اینکه در انتخابات مجلس حضور گسترده مردم دشمنان را ناامید خواهد کرد، تاکید کرد: آینده این کشور دست دانش‌آموزان است و ما نسبت به شهدا همچون شهید سلیمانی تعهد داریم و باید با تلاش و کوشش استقلال سیاسی کشور را حفظ و تقویت کنیم.

معاون پارلمانی رییس جمهور با بیان اینکه در انتخابات مجلس حضور گسترده مردم دشمنان را ناامید خواهد کرد، تاکید کرد: آینده این کشور دست دانش‌آموزان است و ما نسبت به شهدا همچون شهید سلیمانی تعهد داریم و باید با تلاش و کوشش استقلال سیاسی کشور را حفظ و تقویت کنیم.

حسینعلی امیری امروز ۱۲ بهمن‌ماه در آئین نواختن زنگ انقلاب در دبیرستان پسرانه شاهد در شهرستان زرند گفت: شهرستان زرند یکی از شهرستان‌های کهن ایران است که دارای مردمانی مهمان‌نواز و شریف و فرهیخته بوده و این افتخار و توفیقی برای بنده است که در روز اول دهه فجر در میان مردم این خطه از کشور حضور یافتم.

وی خطاب به دانش‌آموزان گفت: امروز روز ورود امام راحل به کشور است و این روز آغاز تحولی عظیم در تاریخ ایران و جهان بود. اما این سوال برای شما دانش‌آموزان مطرح است که چرا مردم ایران انقلاب کردند و شهدای بسیاری را تقدیم نظام و انقلاب کردند؟ یا قبل از انقلاب شرایط کشور چگونه بود؟ باید بدانید که یکی از مهمترین مشکلات قبل از انقلاب این بود که کشور استقلال سیاسی نداشت و سرنوشت ما به دست دیگران رقم می‌خورد و مردم نقش اساسی در سرنوشت خود نداشته و برای شاه، آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها تعیین تکلیف می‌کردند.

معاون پارلمانی رییس جمهور افزود: انتخابات در قبل از انقلاب صرفا نمایشی بود و قبل از انتخابات، تمامی نماینده‌ها از سوی دربار مشخص شده بودند و آن کسی از صندوق رای‌ها بیرون می‌آمد که رژیم شاهنشاهی مشخص کرده بود و اساسا جرقه انقلاب در سال ۴۲ (با تصویب قانون کاپیتالاسیون توسط رژیم) روشن شد و از سال ۴۲ تا پیروزی انقلاب رشادت‌های زیادی صورت گرفت تا انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

وی با بیان این مطلب که انقلاب مسیر تکاملی خود را در این سال‌ها طی کرد، تصریح کرد: امام راحل حکیمانه انقلاب را اداره کردند و انقلاب را از گردنه‌های سخت همچون جنگ تحمیلی عبور دادند و هم اکنون نیز شاهد هستیم مقام معظم رهبری این انقلاب را با درایت اداره می‌کنند.

امیری پیشرفت علم و دانش را یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران دانست و بیان کرد: پیشرفت علم و دانش باعث کاهش وابستگی‌های ما به کشورهای دیگر شده و همچنین یکی از پایه‌های اساسی برای حفظ استقلال سیاسی کشور خواهد بود.

معاون پارلمانی رییس جمهور با بیان این که در انتخابات مجلس حضور گسترده مردم دشمنان را ناامید خواهد کرد، تاکید کرد: آینده این کشور دست دانش‌آموزان است و ما نسبت به شهدا همچون شهید سلیمانی تعهد داریم و باید با تلاش و کوشش استقلال سیاسی کشور را حفظ و تقویت کنیم ضمن آنکه بار دیگر تاکید می‌کنیم که استقلال سیاسی کشور در گرو پیشرفت‌های علم و دانش است.

زرند؛ کشور کوچکی است

فرماندار شهرستان زرند نیز در این آئین گفت: با همه مسایل و مشکلات و فراز و نشیب‌ها امروز چهل و یکمین سال پیروزی انقلاب اسلامی را جشن می‌گیریم.

علی صادق‌زاده با بیان اینکه امروز در عرصه اقتصادی گام‌های بلندی برداشته‌ایم تصریح کرد: امروز ۱۲۶ طرح و پروژه با اعتباری بالغ بر ۷۰۴ میلیارد تومان در شهرستان زرند افتتاح خواهیم کرد که نسبت به دهه فجر سال گذشته این میزان پروژه‌ها ۴ برابر شده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌ها و امکانات شهرستان زرند، در ادامه زرند را یک کشور کوچک دانست و اظهار کرد: انصافا در شهرستان زرند در سنوات گذشته در عرصه‌های علمی و صنعتی و معدنی پیشرفت‌های زیادی را شاهد بودیم که تنها نمونه کوچک آن را می‌توان به تولید شمش فولادی تا پایان سال جاری در این شهرستان عنوان کرد.

۳۰ درصد مدارس زرند فرسوده‌اند

کاظمی مدیر آموزش و پرورش شهرستان زرند نیز در این آئین گفت: آغاز جشن انقلاب هر ساله با نواختن زنگ انقلاب آغاز می‌شود و باید مدنظر داشت که دانش‌آموزان و فرهنگیان در همه صحنه‌های انقلاب حضور پررنگ داشتند.

وی ادامه داد: شهرستان زرند ۳۲ هزار دانش‌آموز دارد که این دانش‌آموزان در ۵۰ مدرسه غیردولتی و ۲۳۲ مدرسه دولتی مشغول به تحصیل هستند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان زرند از کمبود سرانه فضای آموزشی در این شهرستان سخن به میان آورد و بیان کرد: ۳۰ درصد مدارس این شهرستان قدمت بالای ۳۰ سال دارند ضمن آنکه آموزش و پرورش این شهرستان با کمبود نیروی انسانی نیز مواجه است.

منبع: ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)