کد خبر: ۳۵۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱
ارسال به دوستان
ذخیره
یدالله موحد، در نشست هم اندیشی پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی در حوزه رسانه ها مطرح کرد:
 رییس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه منابع مالی داوطلبان باید رصد شود، اظهار کرد: باید از ورود پول های کثیف به انتخابات جلوگیری شود و نهادهای نظارتی و اطلاعاتی وضعیت را رصد می کنند که از ورود پول های نامشروع به انتخابات جلوگیری شود و مسئله مهم این است که نباید از امکانات عمومی به نفع یا ضرر نامزدهای انتخایات استفاده شود که جرم است.

رییس کل دادگستری استان کرمان صبح امروز یکشنبه ۱۳ بهمن ماه در نشست هم اندیشی پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی در حوزه رسانه ها در دادگستری کرمان اظهار کرد: رسانه ها یکی از ساختارهای تاثیرگذار در انتخابات هستند که لازم بود در چارچوب فعالیت های ستاد پیشگیری از جرائم و فعالیت های انتخاباتی این نشست هم اندیشی برگزار شود.

یدالله موحد افزود: شرکت در انتخابات یک وظیفه شرعی، سیاسی و اجتماعی همگانی است و عمل به این وظیفه برای اصحاب رسانه ابعاد مختلفی دارد که یک بعد آن ایجاد شور، شعور و نشاط انتخاباتی در بین اقشار مختلف مردم است.

موحد تصریح کرد: همه اذعان دارند حضور همگانی و گسترده مردم در انتخابات جز از طریق مشارکت مسوولانه و با نشاط رسانه های جمعی امکانپذیر نیست و مسوولان و داوطلبان بدون کمک رسانه ها نمی توانند زمینه بسیج عمومی برای مشارکت مردم در انتخابات را فراهم کنند.

رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به بُعد دیگر وظیفه رسانه ها در انتخابات بیان کرد: همه می دانیم دشمنان ملت ایران به ویژه در این مقطع تاریخی حداکثر توان و رسانه خود را به کار گرفته اند که با انتشار اخبار و اطلاعات جعلی و ساختگی، تخریب و بداخلاقی های سیاسی، افکار عمومی مردم را به اغتشاش بکشانند و موجبات سردرگمی مردم در فضای انتخابات را فراهم کرده و از این طریق اعتماد عمومی را به نظام سیاسی و اقتدار نظام کاهش بدهند.

وی افزود: در مقابل این توطئه ها رسانه های داخلی باید برکات و نتایج حضور مردم در انتخابات ۴۰ سال گذشته را به وضوح ترسیم کنند تا مردم بدانند شرکت در انتخابات تاثیر عمده ای در سرنوشت خودشان و کشور داشته و خواهد داشت.

موحد اظهار کرد: رسانه ها باید به این مسئله توجه کنند که محور فعالیت های خود در عرصه انتخابات را قانون قرار داده و با قانون مداری به سلامت انتخابات و پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی کمک کنند.

وی تصریح کرد: رسانه ها باید با آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به موقع از باید ها و نبایدهای عرصه انتخابات مجلس شورای اسلامی در سطح عمومی از جرائم انتخاباتی پیشگیری کنند.

این مقام قضائی اظهار کرد: رسانه ها براساس بیانات امام(ره) و مقام معظم رهبری شاخص های یک انتخاب مناسب و نماینده کارآمد را برای مردم روشن سازند تا مردم با بصیرت کامل، اصلح را از میان داوطلبان برگزینند و از این طریق مجلسی حافظ انقلاب اسلامی، پاسدار خون شهداء و منافع ملت شکل بگیرد.

وی افزود: رسانه ها باید آیینه تمام نمای مطالبات مردم باشند و خواسته های عمومی در عرصه های مختلف از جمله انتخابات را آشکارا و بدون واهمه انعکاس بدهند.

موحد گفت: رسانه ها باید توجه داشته باشند که رسانه ای مورد وثوق و مرجع مردم است که در انعکاس اخبار و اطلاعات صداقت و درستی را مبنای کار خود قرار می دهد و از افراط و تفریط پرهیز می کند و رسانه های اخلاق محور یک سرمایه ارزشمند بری مردم محسوب می شوند.

رییس کل دادگستری استان کرمان در ادامه خطاب به اصحاب رسانه توصیه کرد: احترام به قوانین و مقررات انتخاباتی، اهتمام به آموزش، رشد و آگاهی عمومی در زمینه انتخابات، ترویج فرهنگ، اصول و ارزش های انتخابات و ... باید مورد توجه رسانه ها باشد.

موحد با تاکید بر اینکه انتظار است اصحاب رسانه مانند دوره های انتخاباتی گذشته ادبیات صادقانه، وحدت بخش، امیدوارکننده و نشاط آور در عرصه انتخابات را جزو اصول کاری خود در این مقطع تاریخی قرار دهند اظهار کرد: فراهم کردن زمینه بدون تبعیض برای تبلیغات همه نامزدها و جریان های انتخاباتی در حدی که قانون اجازه می دهد مسئله مهمی است که باید از سوی اصحاب رسانه مورد توجه قرار بگیرد.

وی با تاکید بر احترام به ارزش ها و دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی و پرهیز از انتشار مطالب موهن درباره افراد حقیقی و حقوقی، پرهیز از فریب افکار عمومی، تصریح کرد: اصحاب رسانه باید دقت کنند که در دام داوطلبانی که فقط با تخریب رقیب و دادن وعده های غیرقابل اجرا و واهی می خواهند آراء عمومی را جلب کنند، گرفتار نشوند که کمک به این داوطلبان جفا در حق ملت، نظام و آرمان شهداست.

رییس کل دادگستری استان کرمان با تاکید بر پرهیز از تشدید یا تقویت اختلافات قومی، قبیله ای و تحریک تعصبات مذهبی، صنفی، گروهی یا محلی در ایام انتخابات گفت: رسانه ها باید به این مسئله توجه ویژه داشته باشند.

وی افزود: بیگانگان تلاش می کنند مردم را نا امید و ذهن آنها و فضا را مشوش کنند که رسانه ها باید مردم را امیدوار و به مشارکت در انتخابات تشویق کنند تا برگ زرین دیگری به تاریخ نظام اسلامی اضافه کنند.

موحد با بیان اینکه رسانه ها اخبار را فقط از منابع رسمی دریافت و منتشر کنند، گفت: اصحاب رسانه اینقدر درک صحیحی از واقعیت های جامعه دارند که به موقع و درست به وظیفه دینی، ملی و اجتماعی خود عمل می کنند.

عالی ترین مقام قضایی استان کرمان تصریح کرد: روز سکوت و ممنوعیت تبلیغات ۲۴ ساعت قبل از آغاز انتخابات است که باید جدی گرفته شود.

رییس کل دادگستری استان کرمان با تاکید بر حفظ حرمت اشخاص، حیثیت و کرامت داوطلبان و بستگان آنها در ایام انتخابات افزود: باید حرمت و حیثیت این افراد باید این مصون بماند و آنچه باید مورد نقد و ارزیابی قرار بگیرد عملکرد و توانمندی و نقاط ضعف و قوت عملکردی نامزدهای انتخابات است که باید منصفانه مورد بحث و گفت و گو قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه منابع مالی داوطلبان باید رصد شود، اظهار کرد: باید از ورود پول های کثیف به انتخابات جلوگیری شود و نهادهای نظارتی و اطلاعاتی وضعیت را رصد می کنند که از ورود پول های نامشروع به انتخابات جلوگیری شود و مسئله مهم این است که نباید از امکانات عمومی به نفع یا ضرر نامزدهای انتخایات استفاده شود که جرم است

منبع: ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)