کد خبر: ۳۵۰۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸
ارسال به دوستان
ذخیره
پنجمین بسته خبرهای انتخاباتی گفتارنو؛
عبدالله ناصری فعال سیاسی اصلاح طلب، می گوید: به نظر من اصلاح طلبان در این دوره نباید لیست ارائه کنند، زیرا این شورا تمام کسانی که در این چهار سال از تریبون مجلس به نفع مردم استفاده کرده بودند، رد صلاحیت شده و یک سری نماینده منفعل و یا نسبتا خنثی تایید صلاحیت دشه اند. در این شرایط لیست دادن شورای سیاست گذاری از تهران به معنای همراهی با شورای نگهبان است.»

لیست دادن اصلاح طلبان در این دوره حتما معنادار است/ موضع جدی نیروهای انقلاب با جریان انحرافی احمدی نژاد/ پایداری ها لیست نامزدهای خود را اعلام کردند/ درجه‌بندی اصلاح‌طلبی را هم باید رقبای ما تعیین کنند

به گزارش گفتارنو و به نقل از خبرگزاری ها، 18 روز مانده به انتخابات هنوز موضوع انتخابات و رد صلاحیت ها همچنان در صدرسخنان فعالین سیاسی قرار دارد. عبدالله ناصری فعال سیاسی اصلاح طلب، می گوید: به نظر من اصلاح طلبان در این دوره نباید لیست ارائه کنند، زیرا این شورا تمام کسانی که در این چهار سال از تریبون مجلس به نفع مردم استفاده کرده بودند، رد صلاحیت شده و یک سری نماینده منفعل و یا نسبتا خنثی تایید صلاحیت دشه اند. در این شرایط لیست دادن شورای سیاست گذاری از تهران به معنای همراهی با شورای نگهبان است.»

نام شخصیت ها و احزاب  سمت  در اظهاراتشان چه گفتند
عباسعلی کدخدایی  سخنگوی شورای نگهبان سامانه اینترنتی شورای نگهبان با عنوان "مردم ناظر" برای دریافت گزارش و اسناد تخلفات انتخاباتی به نشانی mardomnazer.shora-gc.ir راه اندازی شد.

عبدالله ناصری 

فعال سیاسی اصلاح طلب

«شورای نگهبان مثل ادوار قبلی عمل کرد، اما تفاوت این دفعه با دفعات قبل این است که با توجه به شرایط جامعه، عملا یک نوع دهن کجی به مردم و جریان اصلاحات شده است.با این وصف حتما لیست دادن اصلاح طلبان مخصوصا در تهران بسیار معنا دار است و حتما همه جوانب باید درنظر گرفته شود.»

«به نظر من اصلاح طلبان در این دوره نباید لیست ارائه کنند، زیرا این شورا تمام کسانی که در این چهار سال از تریبون مجلس به نفع مردم استفاده کرده بودند، رد صلاحیت شده و یک سری نماینده منفعل و یا نسبتا خنثی تایید صلاحیت دشه اند. در این شرایط لیست دادن شورای سیاست گذاری از تهران به معنای همراهی با شورای نگهبان است.»

مهدی وکیل پور

عضو جوان شورای ائتلاف  حضور احمدی‌نژاد در افطاری آقای باهنر عادی بود، ولی آن زمان یک دیداری را با آقای قالیباف داشت و پس از جمع‌بندی که انجام داد، پیغام روشنش این بود که اگر ظرفیت نیروهایش در لیست قرار بگیرد، از لیست حمایت خواهد کرد، در واقع او می‌خواست یک جمع ۶ یا هفت نفره تأیید شوند که قطعاً تأیید نمی‌شدند، اما در کل به خاطر مسائل مرتبط با جریان انحرافی یک موضع جدی‌ای با او در میان نیرو‌های انقلاب وجود دارد.

عباسد عبدی

فعال سیاسی اصلاح طلب نظرسنجی‌هایی که در سال جاری انجام شد نشان می‌دهد به‌طور متوسط در تهران فقط حدود ۱۱ درصد مردم خود را اصولگرا می‌دانند و ۱۴ درصد هم اصلاح‌طلب، ۷۵ درصد بقیه خارج از این طبقه‌بندی خود را معرفی کرده‌اند.
جبهه پایداری انقلاب اسلامی   در این مرحله از یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، تعداد ۶۰ نفر از نامزد‌های اصلح توسط جبهه پایداری انقلاب اسلامی معرفی می‌شوند که در مراحل بعدی تعداد ۳۰ نفر از آن‌ها به عنوان نامزد نهایی به مردم شریف اعلام خواهد شد؛ همچنین از طرف جبهه پایداری شاخص‌های نامزد اصلح، مطابق مدل وحدت ۴ مرحله‌ای که پیش از این به طور مبسوط شرح داده شده و به مسئولین محترم شورای ائتلاف نیز ارائه شده است؛ برای مذاکره با ایشان جهت حداکثری کردن افراد مشترک یا رسیدن به لیست واحد ادامه خواهد داشت.
آیت الله محمّدتقی مصباح یزدی  رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام (ره)

در دیدار اعضای شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی با طرح این سؤال که علت رفتار‌های نامناسب و تخریب‌هایی که علیه جبهه پایداری و افراد منتسب به این جبهه انجام می‌شود، چیست؟ گفت: برخی از این رفتار‌ها شاید از طرف برخی دوستان انجام می‌گیرد که ما توقع نداشتیم.

به طور خلاصه علّت این تخریب‌ها از دو حال خارج نیست، یعنی دو علت بیشتر ندارد. یک اینکه کسانی هستند که این برداشتی را که ما از اسلام و انقلاب و امام و فرمایش‌های امام (ره) داریم، قبول ندارند و ما اختلاف مبنایی اصلی [با آنها]داریم؛ ما دنبال یک چیزی هستیم و آن‌ها دنبال یک چیز دیگر.

دبیر شورای‌عالی سیاست‌گذاری جبهه اصلاح‌طلبان

  چنانچه در حوزه‌های انتخابیه چهره شاخص اصلاح‌طلب داشته باشیم آنرا اعلام می‌کنیم در غیراینصورت داوطلبی را معرفی نمی‌کنیم. جلال میرزایی، رییس کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس: باید تا زمان اعلام نتیجه نهایی تایید صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان صبر کنیم، به نظر می‌رسد احتمال اینکه افرادی از چهره‌های شاخص اصلاح طلب در این انتخابات تایید شوند وجود دارد.
حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری دبیر اجرایی تشکل سیاسی اصلاح طلب مجمع روحانیون مبارز و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام

این هم از طنز‌های انتخابات است که حتی درجه‌بندی اصلاح‌طلبی را هم باید رقبای ما تعیین کنند و آن‌ها بگویند چه کسی هست و چه کسی نیست.

آقایان که این ادعا را می‌کنند، لیست مورد نظرشان را منتشر کنند تا ما ببینیم این افراد چه کسانی هستند و کدام اطلاح‌طلبان به نام تائید شده‌اند که ما مظلوم‌نمایی می‌کنیم. ظاهرا مسئول گزینش اصلاح‌طلبان آقای ترقی بوده‌اند که این را می‌گوید. همین که این

دوستان این حرف‌ها را می‌زنند و درباره لیست اصلاح‌طلبان اعلام نظر می‌کنند، خودش قابل تامل است.

 

محمود میرلوحی 

عضو شورای عالی سیاست‌گذاری جبهه اصلاحات


بیشترین رد صلاحیت‌ها در خصوص اصلاح‌طلبان صورت گرفت و اگر در جایی دیگر رد صلاحیت صورت گرفته برای این است که بگویند فلان فرد باید باشد و شما نباشید. اصولگرایان یک لیست ۱۵۰ نفر دارند که می‌توانند به کشور‌های دیگر صادر کنند.

چه طور حاضر نشدند بپرسند ۸۰ پرونده و گزارشی که بازرسی کل کشور داده است، چیست؟ چگونه است برای همه به گفته خودشان وقت گذاشته‌اند؛ ۱۰ دقیقه وقت می‌گذاشتند از مدیریت می‌پرسیدند که قضیه هولوگرام، املاک نجومی، شمش‌الشموس و خیریه امام رضا چه بود؟ فقط همین امسال بازرسی کل کشور پروند‌هایی در خصوص ۴۱ ملک فرستاده و عنوان کرده است که خرید و فروشش دارای اشکال است و مقررات شهرداری رعایت نشده است.

سخنگوی شورای نگهبان می‌گوید ۹۰ نفر از نمایندگان فعلی دارای پرونده اقتصادی هستند، اصلا حرف ایشان درست. کاملا مشخص است هنگامی که افراد پاکدست را ممنوع و محدود می‌کنیم جای آنان را چه کسانی می‌گیرند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)