کد خبر: ۳۵۰۴۹
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان:
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان گفت: ۲۰ طرح سرمایه‌گذاری خارجی با اعتبار ۸۴۲ میلیون دلار مصوب شد که بیشتر در حوزه احداث نیروگاه‌های خورشیدی و صنایع خودروسازی هستند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان گفت: ۲۰ طرح سرمایه‌گذاری خارجی با اعتبار ۸۴۲ میلیون دلار مصوب شد که بیشتر در حوزه احداث نیروگاه‌های خورشیدی و صنایع خودروسازی هستند.

حمید شیخ‌اسدی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با تبریک ایام‌الله دهه فجر اظهار داشت: در چهل سال انقلاب خاطرات زیادی در حوزه ایثار و مقاومت ثبت شده و حاصل آن عزت و اقتدار میهن اسلامی است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی افزود: شهید حاج قاسم سلیمانی که پرورش یافته مکتب امام(ره) بود در این مسیر تلاش‌های زیادی کرد و سرانجام در مسیر اسلام به شهادت رسید.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان با بیان اینکه شاهد تحریم‌های ظالمانه دشمنان انقلاب و مردم هستیم اما مردم در تشییع پیکر شهید سلیمانی و همرزمانش نشان دادند از آرمان‌های انقلاب کوتاه نمی‌آیند تصریح کرد: مردم ثابت کردند به ندای رهبر معظم انقلاب لبیک گفته و حامی انقلاب اسلامی و رهرو راه شهدا هستند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی دست‌آوردهای زیادی داشته و در استان شاهد پیشرفت‌های زیادی در حوزه‌های مختلف هستیم گفت: دشمن به‌دنبال ایجاد یاس و ناامیدی در بین مردم و ناکارآمد جلوه دادن نظام است و باید در این زمینه هوشیارانه عمل کنیم.

شیخ‌اسدی با بیان اینکه وزارت اقتصاد و دارایی یک وزارتخانه حساس در کشور است و در حوزه‌های مختلف خدمت‌رسانی خبرساز است افزود: ماموریت‌های بزرگی به وزارتخانه اقتصاد محول شده است که هر کدام به‌تنهایی یک وزارت را می‌طلبد.

وی با اشاره به اینکه در استان‌ها اداره کل امور اقتصاد و دارایی مسئولیت شورای هماهنگی سازمان‌های مطبوعه وزارت اقتصاد در استان را به عهده دارد اظهارداشت: وظیفه ما تنظیم و اجرای سیاست‌های اقتصادی و مالی استان است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان با بیان اینکه جذب، هدایت و راهبری سرمایه‌گذاری در استان از دیگر وظایف اداره کل امور اقتصاد و دارایی است، عنوان کرد: نظارت بر هزینه‌کرد بودجه را نیز در استان پیگیری می‌کنیم تا اعتبار استان در سرفصل پیش‌بینی شده، هزینه شود.

وی با بیان اینکه 3 هزار میلیارد تومان سهمیه مالیاتی استان در سال 98 بوده ‌که در ده ماهه نخست امسال 3 هزار میلیارد و 600 میلیون تومان وصولی مالیات استان بوده است گفت: یک هزار میلیارد تومان مازاد وصولی درآمد در ده ماهه ابتدای امسال داشته‌ایم.

شیخ‌اسدی با بیان اینکه جزو استان‌هایی هستیم که در وصول مالیات در ردیف اول هستیم، اظهارداشت: مانده سپرده حساب‌های بانکی استان 392 میلیارد ریال بوده و مطالبات و معوقات بانک‌های دولتی استان 35 هزار میلیارد ریال است.

وی صادرات استان در سال 97 در حوزه گمرکات را 317 هزار تن به ارزش 479 میلیون دلار عنوان کرد و افزود: نسبت به سال قبل آن 53 درصد کاهش ارزش دلاری داشته است اما در در 9 ماهه سال 98 در استان 294 هزار تن به ارزش 557 میلیون دلار صادرات داشته‌ایم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان با اشاره به اینکه 59 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد صادرات داشته‌ایم گفت: پسته و مغز پسته، مصنوعات مسی و خرما بیشترین صادرات ما در استان کرمان بوده است.

وی با بیان اینکه در حوزه صنعت بیمه در استان در سال 97 حق بیمه تولیدی استان 12 هزار میلیارد ریال بوده است، تصریح کرد: در سال 97 خسارت پرداخت شده 8 هزار و 700 میلیارد ریال بوده که استان کرمان بعد از استان تهران رتبه دوم حق بیمه تولیدی را داشته است.

شیخ‌اسدی با عنوان اینکه 79 میلیارد ریال فروش اموال منقول سازمان اموال تملیکی استان کرمان در 9 ماهه نخست امسال بوده است گفت: جلسات پنجره واحد خدمات سرمایه‌گذاری استان به‌صورت منظم و با حضور استاندار کرمان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 20 طرح سرمایه‌گذاری خارجی با اعتبار 842 میلیون دلار مصوب شد که بیشتر در حوزه احداث نیروگاه‌های خورشیدی و صنایع خودروسازی هستند افزود: در 10 ماهه سال 98 پنج طرح سرمایه‌گذاری خارجی مجوز گرفته‌اند که 18.3 میلیون دلار سرمایه‌گذاری این طرح‌ها است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان افزود: در سال گذشته مجموع طرح‌های سرمایه‌گذاری کشور 175 طرح بوده که استان کرمان 20 طرح را به خود اختصاص داده است.

منبع: تسنیم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)