کد خبر: ۳۵۱۰۲
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱
ارسال به دوستان
ذخیره
استاندار کرمان :
استاندار کرمان با اشاره به اینکه ارمنستان یکی از بازارهای صادراتی محصولات تولیدی کرمان است گفت: علاقمند هستیم تا در بحث سرمایه‌گذاری با ارمنستان وارد شویم و از این موضوع استقبال می‌کنیم.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه ارمنستان یکی از بازارهای صادراتی محصولات تولیدی کرمان است گفت: علاقمند هستیم تا در بحث سرمایه‌گذاری با ارمنستان وارد شویم و از این موضوع استقبال می‌کنیم.

محمد جواد فدایی در دیدار با سفیر ارمنستان در ایران افزود: کرمان پهناورترین استان ایران است و ۱۱ درصد از وسعت کشور در این استان قرار دارد که از وسعت بسیاری از کشورهای اروپایی بیشتر است.

وی تصریح کرد: استان کرمان در بخش‌های مختلف اقتصادی ظرفیت‌های خوبی دارد و طرح‌های زیادی در آن در حال اجرا است که یکی از بخش‌های مهم کرمان معادن غنی متعدد استان محسوب می‌شود.

استاندار کرمان با بیان اینکه سنگ آهن، مس، روی و کرومیت از معادن مهم در استان کرمان هستند اظهار داشت: سالانه ۹۰ میلیون تن ماده معدنی از این معادن در کرمان استخراج می‌شود و معدن سنگ‌آهن مهمترین معدن استان است.

وی افزود: زنجیره تولید فولاد در کرمان ایجاد شده و ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تن کنستانتره آهن و ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندله آهن سالانه در کرمان تولید می‌شود.

فدایی تاکید کرد: هنوز امکان سرمایه‌گذاری و تولید در استان کرمان در این زمینه وجود دارد و در حوزه مس معادن بزرگی در چهار منطقه داریم و ۳۴۰ هزار تن کاتد مس در سال در سطح استان تولید می‌شود و از سرمایه‌گذاران برای تولیدات مسی کرمان استقبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در بخش ذغال‌سنگ معادن زیادی در دست بهره‌برداری است گفت: استخراج ذغالسنگ به روش و تکنولوژی‌ جدید و مدرن یکی از موضوعاتی است که روی آن کار می‌شود و از سرمایه‌گذاران در این زمینه استقبال می‌کنیم.

استاندار کرمان ادامه داد: در منطقه کوهبنان، راور و بم معادن روی وجود دارد و هفته گذشته کارخانه تولید شمش روی به ظرفیت ۵۰ تن در روز در کوهبنان کلنگ‌زنی شد.

وی تصریح کرد: در استان کرمان محصولات کشاورزی گرمسیری و سردسیری تولید می‌شود و سالانه حدود ۶ میلیون ۵۰۰ هزار تن تولید محصول کشاورزی، زراعی و باغی در استان داریم و در تولید پسته و خرما رتبه نخست کشور هستیم.

فدایی با بیان اینکه جنوب استان کرمان قطب کشاورزی کشور است، افزود: بازارهای صادراتی این محصولات روسیه و کشورهای حاشیه دریای خزر و خلیج فارس محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: کرمان ظرفیت‌های گردشگری زیادی دارد و یک استان تاریخی و دارای تمدن است و بازدید از اماکن و ابنیه تاریخی در استان کرمان بسیار پرجاذبه است.

استاندار با اشاره به ظرفیت دانشگاهی استان کرمان تاکید کرد: در این استان دانشگاه‌های خوبی وجود دارد و امکان پیگیری موضوعات پژوهشی، تحقیقاتی و علمی وجود دارد.

در خاتمه این دیدار استاندار کرمان فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این استان را در قالب یک بسته سرمایه‌گذاری در اختیار سفیر ارمنستان قرار داد تا در توسعه همکاری‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

منبع: ایرنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)