کد خبر: ۳۵۱۰۵
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷
ارسال به دوستان
ذخیره
نوبخت در بدو ورود به جیرفت:
رییس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه ارزیابی از پیشرفت طرح‌های توسعه جنوب استان کرمان، دادن کلید ۵۳۵۰ واحد به محرومان و شرکت در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کرمان را از مهمترین برنامه‌های این سفر در جنوب کرمان عنوان کرد و گفت: ایجاد عدالت اجتماعی، فقرزدایی، کاهش آسیب‌های اجتماعی و ایجاد زیرساخت‌های لازم از برنامه‌های ویژه سازمان برنامه و بودجه و دولت تدبیر و امید است.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه ارزیابی از پیشرفت طرح‌های توسعه جنوب استان کرمان، دادن کلید ۵۳۵۰ واحد به محرومان و شرکت در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کرمان را از مهمترین برنامه‌های این سفر در جنوب کرمان عنوان کرد و گفت: ایجاد عدالت اجتماعی، فقرزدایی، کاهش آسیب‌های اجتماعی و ایجاد زیرساخت‌های لازم از برنامه‌های ویژه سازمان برنامه و بودجه و دولت تدبیر و امید است.

دکتر محمدباقر نوبخت در بدو ورود به استان کرمان در جمع خبرنگاران در فرودگاه جیرفت با گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر اظهارداشت: در سفر قبلی به استان کرمان برای ۱۶ طرح اعتباری بالغ بر ۴۳۴ میلیارد تومان به تصویب رسید که تاکنون ۳۴۵ میلیارد تومان پرداخت شد و بقیه تا پایان امسال و سال آینده پرداخت و طرح‌های اعتباری عملیاتی خواهند شد.

وی با اشاره به مصوبه ایجاد مسکن روستاییان و کمک به محرومان در سفر قبلی خود به استان کرمان افزود: در سفر قبلی مصوب شد که ۱۰ هزار واحد مسکونی برای افراد محروم در جنوب استان کرمان به تفکیک ۵ هزار واحد از طریق بنیاد مسکن و ۵ هزار واحد از طریق کمیته امداد احداث شود که هم‌اکنون ۵۳۵۰ واحد مسکونی آماده شده است و پیش‌بینی می‌شود بقیه این واحدهای مسکونی نیز تا پایان سال آماده تحویل دادن به محرومان جنوب استان کرمان شود.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه ارزیابی از پیشرفت طرح‌های توسعه جنوب استان کرمان، دادن کلید ۵۳۵۰ واحد به محرومان و شرکت در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کرمان را از مهمترین برنامه‌های این سفر در جنوب کرمان عنوان کرد و گفت: ایجاد عدالت اجتماعی، فقرزدایی، کاهش آسیب‌های اجتماعی و ایجاد زیرساخت‌های لازم از برنامه‌های سازمان برنامه و بودجه و دولت تدبیر و امید است.

معاون رییس جمهور با بیان اینکه آنچه که این سفر را می‌تواند متمایز کند، این است که جلوه‌هایی از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به نمایش گذاشته می‌شود اظهار کرد: یک بخش مربوط به توسعه و سازندگی و کارهای زیربنایی بوده که در حال انجام است و بخش دیگر هم تاکیدات ویژه مقام معظم رهبری و سفارش ویژه رییس جمهور به سازمان برنامه و بودجه کشور در راستای کمک به محرومان و مستضعفان جامعه است که در این راستا تحویل ۵۳۵۰ واحدی مسکونی به افراد با درآمدهای کم و نیازمندان جنوب استان کرمان است که امیدواریم این مهم بتواند اقدام کوچکی در راستای اهداف اعلام شده انقلاب اسلامی در ۴۱ سال گذشته باشد.

نوبخت در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره وضع استخدامی‌ها نیز گفت: با توجه به اینکه طبق قانون برای کوچک کردن حجم اداری دولت؛ باید به ازای هر یک بازنشسته، یک نفر جایگزین شود، دست دولت در بخش استخدام‌های دولتی تا حدودی محدود شده است اما باید فرصت اشتغال برای جوانان را از طریق توسعه و فعالیت در بخش خدمات کشاورزی و صنعت و ایجاد واحدهای تولیدی جدید فراهم شود.

معاون رییس جمهور با تاکید بر ایجاد واحدهای تولیدی برای توسعه اشتغال پایدار در منطقه افزود: حدود ۸۳۴ هزار فرصت شغلی در پاییز امسال نسبت به پاییز سال گذشته به تعداد شاغلان اضافه شده که این ایجاد اشتغال بیشتر از طریق بخش غیردولتی بوده است.

وی با اشاره به دو سفر رییس جمهور به استان کرمان افزود: حدود ۲ هزار و ۱۷۶ میلیارد تومان طرح و پروژه در این سفرها تعهد شده است که از این میزان اعتبار مصوب شده سفرهای اول و سفر دوم، تاکنون دو هزار و ۱۶ میلیارد تومان به استان کرمان پرداخت شده است.

منبع: ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

عدم توجه به جلو علت 53 درصد از تصادفات برون شهری

افزایش خطر ابتلا به سرطان با تغذیه بد

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

تصمیمات مدیران نباید عرضه سوخت را برای مردم سخت کند / کمبود و شلوغی جایگاه‌های عرضه سوخت گاز به هیچ وجه قابل قبول نیست

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

مدیر شبکه بهداشت رودبار جنوب: اجرای طرح واکسیناسیون نوبت صفر الزامی است

توصیه خیرخواهانه همتی به دولت سیزدهم: فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید؛ وگرنه با خروج سنگین سرمایه روبرو می‌شوید

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)