کد خبر: ۳۵۱۱۶
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱
ارسال به دوستان
ذخیره
کمتر از ۲۰ روز تا انتخابات مجلس یازدهم شورای ائتلاف نیروهای انقلاب به عنوان نهاد و تشکل انتخاباتی در این دوره از انتخابات در نقطه صفر قرار دارد، هم جبهه پایداری راهش را از آنها جدا کرده است و هم محمدباقر قالیباف دلش با لیست شورای ائتلاف یکی نیست، با این وجود بعد از اعلام قطعی جبهه پایداری برای ارائه لیست مجزا و تایید غلامعلی حدادعادل بر این مسئله به نظر می‌رسد، رویه و رفتار و برخوردها با قالیباف حداقل در کلام تغییر کرده است.

کمتر از ۲۰ روز تا انتخابات مجلس یازدهم شورای ائتلاف نیروهای انقلاب به عنوان نهاد و تشکل انتخاباتی در این دوره از انتخابات در نقطه صفر قرار دارد، هم جبهه پایداری راهش را از آنها جدا کرده است و هم محمدباقر قالیباف دلش با لیست شورای ائتلاف یکی نیست، با این وجود بعد از اعلام قطعی جبهه پایداری برای ارائه لیست مجزا و تایید غلامعلی حدادعادل بر این مسئله به نظر می‌رسد، رویه و رفتار و برخوردها با قالیباف حداقل در کلام تغییر کرده است. شورای ائتلاف موفق نشده است که پایداری را با خود همراه کند، نگران ارائه لیست از جانب جوانان انقلابی عدالتخواه نیز هست؛ اگر قرار باشد قالیباف نیز با مفهوم نواصولگرایی و مجلس نو لیست تازه‌ای ارائه بدهد، کارنامه شورای ائتلاف مصداق کامل آب در هاون کوبیدن بوده است.

 

‌دفاع طائب از قالیباف

مهدی طائب، فرمانده قرارگاه عمار در مراسم بزرگداشت ایام‌الله دهه فجر در مسجد چهارمردان قم در رابطه با محمدباقر قالیباف و احتمال ریاست او در مجلس آینده شورای اسلامی، تصریح کرد: قالیباف همیشه همراه و همدل با حاج قاسم سلیمانی بوده و رهبر معظم انقلاب به او فرمودند که تو مدیریت جهادی داری و کسانی که او را خراب کردند باید در روز قیامت پاسخگو باشند.

 

‌منتقد دیروز؛ متحد امروز

مصطفی میرسلیم چهره دیگری است که در پاسخ به سوالی مبنی بر این که او در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۶ مدعی در اختیار داشتن اسناد فساد قالیباف بوده است و امروز با او در یک لیست قرار می‌گیرد، نیز تاکید کرد: امروز با طیفی مواجه هستیم که خیرخواه انقلاب نیستند، خادمان انقلاب و جانبازان را به مسخره و به مقدسات نظام توهین می‌کنند. اما همین افراد که نه امام راحل را قبول دارند و نه رهبر معظم انقلاب را، مدعی حضور در صحنه هستند و ظاهر خود را هم حفظ می‌کنند. از سوی دیگر طیفی هم وجود دارد که به انقلاب اعتقاد دارند و خدماتی کرده‌اند. ممکن است اشتباهاتی هم داشته‌اند که با تذکر این اشتباهات اصلاح می‌شود. خوب نیست که کسی حتی اگر اشتباه فاحش داشته باشد، با کسی که با نظام و رهبری مشکل دارد، مقایسه شود. وی در پاسخ به سوالی درباره ضرورت حضور او با قالیباف در یک لیست تاکید کرد: نباید کاری کرد که برای دستیابی به یک حق، حق بزرگتر که اداره صحیح انقلاب و به نفع مردم است را به خطر انداخت. کار افراد همفکر خود را بدون نقص نمی‌دانم اما به آنها تذکر می‌دهم که نقص آنها برطرف شود. بحث مماشات مطرح نیست.

 

‌لیست بلاتکلیف مشترک

در روزهای اخیر چهره‌های مختلفی موضع‌گیری‌های متفاوتی درباره موضوع لیست مشترک داشته‌اند. جبهه پایداری اصرار دارد تا با ارائه لیست مستقل اما با اسامی مشترک در انتخابات قدم بردارد. رضا تقی‌پور، وزیر ارتباطات دولت احمدی‌نژاد گفته است که جبهه پایداری و شورای ائتلاف توافق کردند که حداکثر اعضای مشترک در لیست‌ها را داشته باشند مگر اینکه توافق جدیدی صورت بگیرد.

با این وجود عباس سلیمی، تحلیل‌گر مسائل سیاسی می‌گوید که شورای ائتلاف به جبهه پایداری گفته است که «اگر لیست مستقل ارائه بدهد خبری از اسامی مشترک نخواهد بود و تمامی اعضای این جبهه از لیست شورای ائتلاف کنار گذاشته می‌شوند.»

سلیمی‌نمین با بیان اینکه اگر پایداری اقدامی خلاف تعهد اخلاقی‌اش انجام دهد، افراد دیگر در دو لیست مشترک نخواهند بود، گفت: یعنی اگر جبهه پایداری ساز جدایی بزند، افرادی که در لیست ائتلاف اصولگرایان هستند اجازه ندارند در لیست جبهه پایداری باشند و همچنین نامزدهای جبهه پایداری نیز در لیست ائتلاف اصولگرایان جایی نخواهند داشت و حذف می‌شوند. به عبارت دیگر یا یک فهرست ۳۰ نفره واحد خواهد بود یا دو فهرست کاملا جدا که شورای ائتلاف نامزدهای خودش را دارد و جبهه پایداری هم لیست خود را می‌دهد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه در فهرست تهران شورای ائتلاف اصولگرایان باید یک سرلیست ارائه شود، گفت: آقایان میرسلیم و آقاتهرانی نمی‌توانند به مطالبه امروز جامعه پاسخ دهند. اصلاح‌طلبان هفته گذشته با سرلیستی آقای قالیباف فهرستی غیرواقعی را منتشر کردند تا بتوانند تخریب حداکثری انجام دهند.

احمد کریمی‌اصفهانی، عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره اختلافات در جناح اصولگرایان در آستانه انتخابات گفته است که «ارائه لیست جداگانه پایداری از قبل هم مشخص بود و در مصاحبه‌های مختلف گفته بود این مجموعه تقریبا هیچ وقت نتوانسته که با هیچ مجموعه‌ای خود را تطبیق دهند. دلیلش نیز آن است که فقط خودشان را مسلمان و انقلابی می‌‎دانند. کسانی هم که اینگونه فکر کرده و محدودنگر هستند نمی‌توانند با دیگران سازش کنند. ما پیش‌بینی این را کرده بودیم که اینها برای قرار گرفتن در مجموعه سهم‌خواهی می‌کنند و این خیلی بد است. هر کس که شایسته‌تر و کارآمدتر است باید به مجلس برود. مجلس جای شعار نیست و جای شعور است. کار سنگینی در مجلس وجود دارد و فرد باید به درد مجلس بخورد و آن را بشناسد.»

ناصر ایمانی درباره ارائه لیست جداگانه جبهه پایداری گفت: «همان‌طور که پیشتر هم گفته‌ام جدایی پایداری از اصولگرایان اتفاق عجیبی نیست و با تصمیم این طیف آسمان بر زمین نیامده است. دبیر کل این طیف می‌گوید که ارائه لیست جداگانه به معنای برهم‌زدن وحدت نیست که این گزاره کاملا نادرست است زیرا کاری که پایداری‌ها کردند جز وحدت‌شکنی نبود.»

برچسب ها: انتخابات ، قالیباف ، طائب
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)