کد خبر: ۳۵۱۲۲
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶
ارسال به دوستان
ذخیره
هفتمین بسته خبرهای انتخاباتی گفتارنو
با اینکه تنها 13 روز به انتخابات مجلس زمان باقی مانده است اما هنوز انتقادات و حمایت ها از شورای نگهبان ادامه دارد. امام جمعه مشهد می گوید: فقهای شورای نگهبان به اندازه وزن برخی آقایان نماز شب خوانده‌اند و عباس عبدی فعال سیاسی اصلاح طلب در واکنش می گوید: سعید لیلاز به من زنگ زد و گفت: به نظر تو نتیجه نماز شبی که "کیلویی" خوانده شود چه خواهد بود؟ پاسخ معلوم است. همین وضع. بهتر دانستم که این نکته را جهت اطلاع آقای علم‌الهدی منتشر کنم بلکه برای نماز شب‌های دیگران واحد اندازه‌گیری مناسب‌تری را به کار برند.

واکنش عباس عبدی به سخنان علم الهدی/ آیا مجید انصاری انصراف می دهد/ وحدت از نگاه دبیر جبهه پایداری

به گزارش گفتارنو و به نقل از خبرگزاری ها با اینکه تنها 13 روز به انتخابات مجلس زمان باقی مانده است اما هنوز انتقادات و حمایت ها از شورای نگهبان ادامه دارد. امام جمعه مشهد می گوید: فقهای شورای نگهبان به اندازه وزن برخی آقایان نماز شب خوانده‌اند و عباس عبدی فعال سیاسی اصلاح طلب در واکنش می گوید: سعید لیلاز به من زنگ زد و گفت: به نظر تو نتیجه نماز شبی که "کیلویی" خوانده شود چه خواهد بود؟ پاسخ معلوم است. همین وضع. بهتر دانستم که این نکته را جهت اطلاع آقای علم‌الهدی منتشر کنم بلکه برای نماز شب‌های دیگران واحد اندازه‌گیری مناسب‌تری را به کار برند.

نام شخصیت ها  سمت  در اظهاراتشان چه گفتند

داریوش قنبری
فعال سیاسی

در خصوص شائبه که ممکن است مجید انصاری از انتخابات انصراف دهد گفت: ، «من این را از زبان خود آقای انصاری نشنیده‌ام و این موضوع صرفا در حدگمانه‌زنی است. خود ایشان باید خصوص سیاست انتخاباتی‌اش اظهارنظر کند».

علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس

نباید خودمان را در جایگاه خدا قرار دهیم و نیات و افعال مردم را بررسی کنیم و نباید با سخت‌گیری‌های بیجا مانع حضور مردم در انتخابات شویم.

باید اجازه دهیم مردم خودشان تصمیم بگیرند و نگران فریب خودن آن‌ها هم نباشیم.

نگاه بازتر شورای نگهبان به مساله تایید صلاحیت نامزد‌های انتخاباتی مجلس را ضروری است

نباید با سخت‌گیری‌های بیجا مانع حضور مردم در انتخابات شویم.

عباس عبدی  تحلیلگر مسائل سیاسی

به نطق امروز امام جمعه مشهد واکنش نشان داد. عباس عبدی تحلیل‌گر سیاسی در کانال تلگرام خود درباره نطق امروز امام جمعه مشهد نوشت: در خبر‌ها آمده بود که آقای علم‌الهدی در نماز جمعه مشهد و در مقام رد منتقدان شورای نگهبان اظهار داشته‌اند که: "فقهای شورای نگهبان به اندازه وزن برخی آقایان نماز شب خوانده‌اند.

"در حال فکر کردن درباره چگونگی کیفیت این واحد اندازه‌گیری نماز شب بودم که تلفن زنگ زد. آقای سعید لیلاز بود. به طور معمول هر کسی از تماس او خوشحال می‌شود. چون حتما یک جوکی و لطیفه بکری در چنته دارد که خنده را به لبان بیاورد.

جالب بود که می‌خواست درباره همین موضوع نکته‌ای را تذکر دهد! گفت: به نظر تو نتیجه نماز شبی که "کیلویی" خوانده شود چه خواهد بود؟ پاسخ معلوم است. همین وضع.

بهتر دانستم که این نکته را جهت اطلاع آقای علم‌الهدی منتشر کنم بلکه برای نماز شب‌های دیگران واحد اندازه‌گیری مناسب‌تری را به کار برند.

ناصر ایمانی دبیر کل جبهه پایداری ها
 

«همان‌طور که پیشتر هم گفته‌ام جدایی پایداری از اصولگرایان اتفاق عجیبی نیست و با تصمیم این طیف آسمان بر زمین نیامده است.

دبیر کل این طیف می‌گوید که ارائه لیست جداگانه به معنای برهم‌زدن وحدت نیست که این گزاره کاملا نادرست است زیرا کاری که پایداری‌ها کردند جز وحدت‌شکنی نبود.

وحدت یعنی افرادی در عین حال که اختلاف‌نظر دارند، در مقطعی اختلاف‌ها را کنار بگذارند و به نتیجه مشترک برسند. در انتخابات نتیجه مشترک ارائه لیست واحد بود و اکنون که این مهم محقق نشده است، نمی‌توان گفت همچنان وحدت وجود دارد.

ممکن است در موضوعات دیگر پایداری‌ها با دیگر اصوگرایان تفکرات مشترکی داشته باشند اما بحث همه در شرایط فعلی انتخابات بود و قرار بود که وحدت بر این امر رخ دهد. پس پایداری با ارائه لیست جداگانه وحدت را از بین برد».

محمد هاشمی معاون اجرایی دولت سازندگی

سخنان آقای رئیس‌جمهور و هشدار ایشان درباره تهدید جمهوریت نظام که در رسانه‌ها منتشر شد غالبا سخنان کلی بود؛ این سخنان نه راهبردی و نه کاربردی بودند. در این خصوص باید به چند نکته توجه کرد. اصل سوم قانون اساسی تاکید کرده است که جمهوریت و اسلامیت نظام دو رکن تفکیک‌ناپذیر از یکدیگر هستند.

وقتی سخن از جمهوریت نظام مطرح می‌شود این موضوع ناظر به دو نکته است:‌ هم انتخابی بودن ارکان نظام سیاسی و هم امکان مشارکت مردم در سرنوشت سیاسی خودشان و داشتن حق انتخاب‌های مختلف از سوی آنها است.

سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور

«باید از شورای نگهبان به عنوان حافظ پاسداریت نظام، دفاع و تشکر کرد»  شورای نگهبان قانون اساسی پاسدار اسلامیت نظام و قانون اساسی و نماد عدالت است.

البته ممکن است اشتباه هم بکند، ولی مرجع تشخیص صلاحیت است. فرصت برای رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی هم وجود دارد پس اگر مشکل ندارید جوسازی نکنید.

رضا تقی پور فعال سیاسی اصولگرا 

وزیر ارتباطات دولت محمود احمدی نژاد

در ارزیابی خود از ارائه دو لیست توسط جریان اصولگرا در انتخابات اسفندماه، گفت: طبیعتا اگر یک لیست باشد خیلی بهتر است.

برآیند گفتگوهای ما با دوستانمان در شورای ائتلاف و جبهه پایداری هم این است که این وحدت شکل بگیرد و بتوانند به وحدت برسند و لیست واحد ارائه کنند.

اما اگر این اتفاق هم نیفتد،تلاشششان رسیدن به افراد مشترک در لیست ها و رسیدن به شاخص های مشترک در انتخاب افراد لیست ها است.

     
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)