کد خبر: ۳۵۲۳۷
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۵
ارسال به دوستان
ذخیره
سیدحسین مرعشی در همایش حامیان دکتر زهره سالاری مطرح کرد:
این فعال سیاسی با بیان اینکه اگر به مخالف اجازه صحبت بدهیم یعنی تکامل، گفت: راهمان دشوار است نیاز به مردانگی وایستادگی داریم. امیدوارم شیر زنان و شیر مردان ندای آزادی خواهی و اصلاح طلبی و خدمت به مردم را با رای دادن به خانم سالاری فریاد بزنند

خانم سالاری به وسیله مجموعه به هم پیوسته اصلاح طلبی پشتیبانی می شود/ مشکل اصلی ردصلاحیت ها نیست،مشکل دلسردی مردم است

 

گفتارنو/ سمیرا کریمی افشار:

سید حسین مرعشی گفت: انتخابات یازدهمین دوره مجلس بر اساس بررسی هایی که در ایران شده و من به آن شهادت می دهم سخت ترین انتخابات جمهوری اسلامی است.

به گزارش گفتارنو سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی در نشست حامیان دکتر زهره سالاری در کرمان گفت: یک بخش از سختی کار مربوط به مدیریت کردن فضای انتخابات است. در انتخابات قبلی ازجمله انتخابات مجلس هفتم ۱۲۰ نفر از نمایندگان دوره ششم رد صلاحیت شدند. این مسئله موجب نگرانی ما بود جناح ما سالهاست از این مسائل رنج می برد و ما هنوز معیار و ملاک رد صلاحیت ها را نمی دانیم.

مرعشی ادامه داد: من با علی مطهری صحبت می کردم می گفت آخر نتوانستم بدانم چرا رد شدم؟ او که فرزند شهید مطهری و یک اصولگرای آزاده ای است.

او خاطر نشان کرد: مشکل اصلی این انتخابات رد صلاحیت گسترده نیست مشکل اصلی دلسردی مردم است. دلسردی از انتخابات، مردم این سوال را مطرح می کنند اگر رای بدهیم چه می شود؟

عضو شورای راهبردی جمعیت توسعه و ازادی استان کرمان عنوان کرد: این ناامیدی چند بعد و ریشه دارد ریشه این موضوع این است که برخی علاقه دارند مردم را نسبت به انتخابات ناامید کنند بعضی  گفته اند مشکل انتخاب مردم است یعنی چی؟ یعنی مردم آن کسی را که ما می گوییم انتخاب کنند.

مرعشی گفت: یک مشکل دیگر این است که ما نمی توانیم کاندیدای مورد توجه خودمان که می توانند مسائل کشور را حل کنند به میدان بیاوریم، البته خانم سالاری و دیگر دوستان که تاید صلاحیت شدند استثنا هستند.

سخنگوی حزب کارگزاران اظهار داشت: باید توجه داشت که ما در جریان تحولات اجتماعی و سیاسی در مسیر تکامل و رشد با موانعی مواجه ایم اگر باموانع برخورد کردیم نباید عقب گرد کنیم. بگویم ما می آییم اما اگر شرایط نامناسب بود نمی آییم.

او تاکید کرد: اگر می‌خواهیم دموکراسی در ایران رشد کند نیازمند این تجربیات هستیم که زمین بخوریم دوباره بلند شویم تا کشور رشد کند.

مرعشی به تاریخ مشروطه اشاره کرد ویادآور شد: وقتی که در ایران مشروطه شروع آغاز شد خیلی از مفاهیم مشروطه، یعنی حکومت قانون، آزادی و رشد برای جامع آن دوران سخت بود جامعه ای که فقط هشت هزار تحصیل کرده داشت. ما در یک منطقه زندگی می کنیم که اروپا و ژاپن نیست. حکومت هایی که در این منطقه وجود دارند سلطنتی و امارتی اند یا اسما جمهوری هستند.

او اضافه کرد: علی اف در جمهوری آذربایجان وقتی از دنیا رفت دوماه خبر فوت او اعلام نشد تا الهام علی اف اماده شود برای جانشینی پدر. در سوریه که محور مقاومت است و ما برای سرپا ماندنش تلاش کردیم حافظ اسد و بعد از آن بشار اسد بودند. در جنوب هم تکلیف روشن است.

مرعشی ادامه داد: در دموکراسی‌های منطق فقط ترکیه پیشرفته تر است، در ترکیه هرگاه نخست وزیر بانظرات ارتش مخالفت می‌کرد کودتا می شد اما بعدها که میخواست وارد اتحادیه اروپا شود شرط اتحادیه اروپا این بود که ارتش در سیاست دخالت نکند بعد از آن ترکیه توانست رشد کند. روسیه هم پوتین بالا رفته و پایین نمی آید.

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی خاطرنشان ساخت: ما در چه منطقه ای داریم تمرین دموکراسی می کنیم؟ نباید دلسرد شویم و رشته کار را رها کنیم. در تمرین، زمین خوردن ها نیاز داریم مردم به لحاظ آداب سیاسی رشدکنند، احزاب ما رشد کنند و به نقطه‌ای برسیم که رقایت در احزاب و جریان سیاسی بر اساس مجموعه ای از سیاست ها باشد این طور نشود باندهای قدرت ایجاد می شود.

عضو شورای راهبردی جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان در ادامه گفت: اگر رشته فعالیت های سیاسی سازنده را رها کنیم کشور دچار باندهای قدرت می شود.

او تاکید کرد: خانم سالاری به وسیله مجموعه به هم پیوسته اصلاح طلبی پشتیبانی می شود.

مرعشی با بیان اینکه من در جریان ریز نکته هایی که مردم می‌گویند هستم افزود: مردم به کاهش قدرت مجلس، محدود شدن قدرت انتخابشان و کارکرد دولت اعتراض دارند، حق دارند اما راه آن این نیست. اگر امکانی فراهم شد حرفمان را بزنیم از این امکان باید استفاده کنیم.

او ادامه داد: هر چند دوستان دیگر ما رد صلاحیت شدند ، اما اگر امروز خانم سالاری به عنوان کاندیدای ما تایید شده، اگر در رفسنجان اقای انارکی و در زرند اقای علویان را داریم این یک فرصت فریاد زدن و نقش آفرینی و رساندن پیام است ملت نباید این فرصت ها را از دست بدهند. کوتاهی و دلسردی منافع آن کسانی را تامین می کند که این صحنه ها را آرایش و مدیریت می کنند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه اگر به مخالف اجازه صحبت بدهیم یعنی تکامل، گفت: راهمان دشوار است نیاز به مردانگی وایستادگی داریم. امیدوارم شیر زنان و شیر مردان ندای آزادی خواهی و اصلاح طلبی و خدمت به مردم را با رای دادن به خانم سالاری فریاد بزنند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)