کد خبر: ۳۵۳۲۱
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶
ارسال به دوستان
ذخیره

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: تامین امنیت انتخابات خط قرمز پلیس است و در این زمینه با هیچ کس تعارف نداریم.

سردار عبدالرضا ناظری روز چهارشنبه در نشست خبری ویژه یازدهمین دور انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: برای برقراری امنیت انتخابات از ظرفیت ناجا و در صورت نیاز هوانیروز نیز استفاده می‌شود.

وی اظهار داشت: پلیس در کنار حفظ اقتدار و ضمن رعایت عدالت و عدم جانبداری از فرد خاصی در راستای تامین امنیت انتخابات تلاش می‌کند و نیروهای پلیس در این راستا کاملا توجیه شده‌اند.

فرمانده انتظامی استان کرمان اظهار امیدواری کرد که دوم اسفند سال جاری با همکاری و مشارکت مردم برگ زرین و افتخارآمیز دیگری را گام دوم انقلاب رقم بزنیم.

وی تاکید کرد: انتخابات به عنوان فرصتی برای نظام جمهوری اسلامی است و به فرمایش رهبر معظم انقلاب تضمین کننده امنیت کشور است.

سردار ناظری اظهارداشت: هر چه انتخابات در آرامش و نظم و امنیت کامل برگزار شود به طور قطع به امنیت کشور و اقتدار نظام افزوده خواهد شد و مشارکت مردم میزان مشروعیت و مقبولیت نظام را به نمایش می‌گذارد و نقش رسانه‌ها در این راستا بسیار مهم و تاثیرگذار است.

فرمانده انتظامی استان کرمان تصریح کرد: مردم با حضور خود در انتخابات اقتدار و تداوم نظام و دستاوردهای انقلاب را تضمین می‌کنند و برگزاری انتخابات یکی از دستاوردهای نظام است که در دنیا بی‌نظیر است.

وی گفت: انتخابات مجلس مهمتر و حساس‌تر از سایر انتخابات‌ها است چنانچه امام خمینی(ره) نیز فروده‌اند، مجلس در راس همه امور است.

وی ادامه داد: انتخابات سالم و امن فرصتی برای نمایش اقتدار نظام و نقطه وصل مردم با نظام است و شهادت حاج قاسم نیز این وحدت و انسجام و شور و حال را افزایش داد.

سردار ناظری افزود: انتخابات یکی از نمونه‌های عظمت نظام و پدیده‌ای افتخارآفرین است اما رکن اصلی انتخابات مشارکت مردم است اما آنچه که همه در آن اتفاق نظر دارند امنیت انتخابات است که ضامن حضور حداکثری مردم و بستری برای رقابت نامزدها است.

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: حفظ و حراست از امنیت انتخابات و صندوق‌های اخذ رای امروز اولویت‌های کاری پلیس است.

وی اظهار داشت: پلیس در تامین امنیت انتخابات بر اساس مر قانون عمل می‌کند و تمام رده‌های انتظامی در اقصی نقاط کشوربرای برگزاری انتخابات آمادگی کامل را دارند.

سردار ناظری تاکید کرد: پلیس امنیت انتخابات را با مشارکت سپاه و بسیج تامین می‌کند و از ظرفیت‌های موجود اعم از شورای تامین، نیروهای انتظامی، امنیتی، هیات نظارت و اجرایی در این راستا استفاده می‌شود.

۱۲هزار نیروی پلیس، امنیت انتخابات استان کرمان را تامین می‌کنند

وی اظهار داشت: ۱۲ هزار نیروی پلیس تامین امنیت ۲ هزار شعبه اخذ رای استان کرمان، نظم و امنیت ترافیک و شعب اخذ رای و حفاظت از شعب اخذ رای را در ۹ حوزه انتخابیه برای انتخاب ۱۰ نماینده بر عهده دارد.

فرمانده انتظامی استان کرمان از افتتاح قرارگاه امام علی(ع) و پنج پاسگاه فرماندهی در استان کرمان خبر داد و گفت: مردم به پلیس اطمینان دارند و پلیس را امانتدار می‌دانند لذا با اطمینان رای خود را به صندوق می‌اندازند.

سردار ناظری تصریح کرد: پلیس با برنامه‌ریزی و طرح‌ریزی در حوزه‌های مختلف انتظامی آمادگی خود را برای تامین امنیت انتخابات به عنوان ماموریتی مهم به انجام رسانده است.

وی با اشاره به وجود تخلفات انتخاباتی اندک طی ایام گذشته در استان کرمان گفت: تخلفاتی در برخی موارد بوده که توسط پلیس برخورد قانونی و رسیدگی شده است اما نامزدها و طرفداران آنها از پنجشنبه و آغاز زمان سکوت تبلیغاتی با پلیس همکاری داشته باشند.

وی تاکید کرد: نامزدهای انتخابات و طرفداران آنها برابر قانون از لحظه اتمام تبلیغات انتخاباتی با تعطیل کردن ستادهای تبلیغاتی خود با پلیس همکاری کنند و به هیچ عنوان تبلیغات انجام ندهند زیرا خلاف قانون است و با متخلفان برابر ضوابط برخورد می‌شود.

وی افزود: مردم با حضور به موقع در ساعات ابتدایی رای‌گیری می‌توانند به نظم در انتخابات کمک کنند.

تجمع در اطراف شعب ممنوع

سردار ناظری اظهار داشت: مردم با حضور حداکثری و مشارکت از تجمع در اطراف شعب اخذ رای خوداری کنند و در غیر این صورت با برخورد پلیس مواجه خواهند شد.

وی بیان داشت: بسیاری از شعب اخذ رای به سامانه پایش تصویری مجهز شده است.

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: مردم به شایعاتی که در ساعات آخر برگزاری انتخابات منتشر می‌شود توجه نکنند و اخبار را از طریق رسانه‌های مجاز پیگیری کنند.

وی افزود: پلیس فتا از آغاز تبلیغات بر فضای مجازی اشراف و آمادگی دارد لذا می‌طلبد افراد اخلاق اسلامی را در تبلیغات رعایت و نامزدها طرفداران خود را به سعه صدر دعوت کنند.

فرمانده انتظامی استان کرمان ادامه داد: تخلفات انتخاباتی این دوره در استان کرمان کم بوده و به طور کامل رصد شده‌اند و با اشراف اطلاعاتی که پلیس داشت تخلفات احراز و به موقع برخوردهای قانونی انجام شد.

منبع: ایرنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آخرین قیمت طلا، سکه و ارز دوشنبه ۲۸ اسفندماه1402

رییس کل محاکم عمومی و انقلاب کرمان هشدار داد: مطالبه مهریه و درخواست طلاق بیشترین پرونده‌های دادگاه خانواده کرمان

اضافه‌وزن؛ معضل اصلی تعطیلات نوروزی/ چاقی مهمترین علت ابتلا به دیابت نوع ۲ است

وقوع باران و طوفان شن طی روزهای آینده در مناطقی از کرمان  

خروجی جشنواره رسانه و عدالت باید پیشگیری از وقوع جرم باشد

تهدید به انتشار تصاویر خصوصی زن جوان با انگیزه اخاذی

خودروهای حادثه‌ساز تا ۷۲ ساعت توقیف می‌شوند

استان کرمان در حوزه میراث ناملموس در صدر قرار دارد

101 مصدوم و  چهارکشته تصادفی طی 24 ساعت در کرمان

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت هوا در کرمان

پربازدید ها

جزییات نامه جدید حسن روحانی به شورای نگهبان: ادعاهای پنج‌گانه شورای نگهبان شامل انتسابات کلی است/ مستندات ردصلاحیت کامل و مکتوب ارائه شود

سیدحسن خمینی: وقتی جامعه دچار مشکلات اقتصادی و معیشتی است، بحث از اندیشه سیاسی بیهوده است/ یک راه بیشتر نیست و آن آشتی با مردم است

مرعشی: «آراء باطله» یعنی مردم رنجیده‌اند و از سیاست فاصله گرفته‌اند / باید مردم را قانع کنیم

چرا لاریجانی را به خاطر دخترش ردصلاحیت می‌کنند اما قالیباف به خاطر پسرش ردصلاحیت نشد؟

هشدار روحانی اصلاح طلب به مدیران حوزه های علمیه: به افراد معمم آداب معاشرت بیاموزید/ جامعه ایران روی بشکه باروت قرار گرفته است

مسکن و سرمایه‌گذاری مهمترین اقدامات استان در سال آینده است

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)