کد خبر: ۳۵۳۳۷
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱
ارسال به دوستان
ذخیره
 فرماندار کرمان از آخرین آمار مشارکت مردم شهرستان کرمان تا ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه امروز سخن به میان آورد و گفت: تا این ساعت ۳۵ هزار و ۹۰۰ نفر آرای خود را در شهرستان کرمان به صندوق ریختند که از این تعداد حدود ۴ هزار نفر بین ۱۸ تا ۲۵ سال، ۹ نفر بالای ۹۵ سال، بیش از ۵ هزار نفر بین ۲۵ تا ۳۵ سال و حدود ۷ هزار نفر بین ۳۵ تا ۴۵ سال سن داشته‌اند.

فرماندار کرمان پیش از ظهر امروز دوم اسفندماه در جمع خبرنگاران در ستاد انتخابات حوزه انتخابیه کرمان و راور گفت: فرایند انتخابات براساس زمان‌بندی تعیین شده از سوی وزارت کشور، در حوزه انتخابیه کرمان و راور انجام شده و بخش نهایی آن امروز است.

علی بابایی از وجود ۴۳۲ شعبه اخذ رای در سطح شهرستان کرمان خبر داد و بیان کرد: امسال تعداد شعب اخذ رای نسبت به سنوات گذشته ۸.۵ درصد افزایش یافته است و توزیع شعب نیز متناسب با جمعیت شهرستان تعیین شده ضمن آنکه در برخی مناطق از جمله منطقه ساختمان های مسکن مهر، شعب جدیدی اضافه شده است.

فرماندار شهرستان کرمان با بیان این مطلب که در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۰ هزار نفر در قالب نیروهای انتظامی، ادارات و ارگان‌ها، نیروهای بازرسی و نظارتی و ... ایفای نقش می‌کنند، تصریح کرد: از روز گذشته از شعب اخذ رای در سطح شهرستان کرمان بازدیدهای داشتیم تا از لحاظ آراستگی، شبکه‌های ارتباطی و ... بررسی شدند و همچنین به عوامل اجرایی در شعب نیز آموزش‌های لازم داده شده است.

وی ادامه داد: اقلام انتخاباتی شعب شهر کرمان از دیشب (پنجشنبه) آماده و از ساعت ۹ شب تعرفه‌ها در داخل صندوق‌ها گذاشته شد و دستگاه‌های احراز هویت به روز رسانی شدند ضمن آنکه از ساعت ۴ صبح امروز توزیع اقلام آغاز شد .

رییس حوزه انتخابیه کرمان و راور با تاکید بر اینکه برای ایجاد امنیت صندوق‌های رای نیروهای انتظامی صندوق‌ها را به همراه نمایندگان فرماندار از محل فرمانداری تحویل گرفتند، ادامه داد: از حدود ساعت ۶ صبح امروز همه عوامل در حوزه‌های انتخابیه مستقر شدند و از ساعت ۸ صبح اخذ رای در شعب با دستور وزیر کشور آغاز شد.

وی از رقابت ۳۱ نفر در حوزه انتخابیه کرمان و راور برای ۲ کرسی مجلس خبر داد و ادامه داد: ۵۱۱ هزار و ۳۸۹ نفر در شهرستان کرمان واجد شرایط رای دادن هستند که حدود ۲۵۸ هزار نفر آنها مرد و حدود ۲۵۳ هزار نفر آنها زن هستند.

بابایی رعایت حق الناس برای صیانت از رای مردم را یکی از مهمترین وظیفه ستاد انتخابات در شهرستان دانست و بیان کرد: اصل قانونمداری و بی‌طرفی و امانتداری را دنبال می‌کنیم.

وی کرمان را پایتخت مقاومت ایران اعلام کرد و افزود: برای انتخابات سال‌جاری ابتکار عملی در گلزار شهدای کرمان به عنوان پایتخت مقاومت مقاومت ایران انجام دادیم و دو شعبه اخذ رای در محل گلزار شهدا مستقر کردیم تا تجدید میثاقی بین مردم و نظام جمهوری اسلامی با آرمان های شهیدان به ویژه سردار جبهه مقاومت، شهید سلیمانی، ایجاد شود و مردم با حضور گسترده در پای صندوق‌های رای این پیام که حافظ خون شهدا را به جهان مخابره کنند.

فرماندار کرمان از آخرین آمار مشارکت شهرستان کرمان تا ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه امروز سخن به میان آورد و گفت: تا این ساعت ۳۵ هزار و ۹۰۰ نفر آرای خود را در شهرستان کرمان به صندوق ریختند که از این تعداد حدود ۴ هزار نفر بین ۱۸ تا ۲۵ سال، ۹ نفر بالای ۹۵ سال، بیش از ۵ هزار نفر بین ۲۵ تا ۳۵ سال و حدود ۷ هزار نفر بین ۳۵ تا ۴۵ سال، سن داشته‌اند.

وی عنوان کرد: حضور جوانان و سالمندان در این انتخابات نشان از پایبندی مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی دارند و امیدواریم تا پایان انتخابات شاهد مشارکت خوب مردم شهرستان کرمان باشیم و منتخبین خوبی را راهی مجلس کنند.

منبع: ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)