کد خبر: ۳۵۳۸۱
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۵
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مطرح کرد:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان ضمن تشریح روند گسترش کرونا ویروس در جهان و ایران، مهمترین عامل موثر در پیشگیری و جلوگیری از ابتلا به این بیماری را رعایت بهداشت فردی دانست و گفت: اقداماتی از جمله شست شوی دست ها با آب و صابون، پرهیز از دست دادن و روبوسی کردن و پوشاندن جلوی بینی و دهان هنگام عطسه و سرفه با گودی آرنج از انتقال بیماری جلوگیری می کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان ضمن تشریح روند گسترش کرونا ویروس در جهان و ایران، مهمترین عامل موثر در پیشگیری و جلوگیری از ابتلا به این بیماری را رعایت بهداشت فردی دانست و گفت: اقداماتی از جمله شست شوی دست ها با آب و صابون، پرهیز از دست دادن و روبوسی کردن و پوشاندن جلوی بینی و دهان هنگام عطسه و سرفه با گودی آرنج از انتقال بیماری جلوگیری می کند.


حمیدرضا رشیدی‌نژاد هدف اصلی تشکیل ستاد استانی مدیریت پیشگیری از آلودگی به ویروس کرونا را آمادگی برای مقابله با وقوع اپیدمی کرونا ویروس جدید و کاهش موارد ابتلا، عوارض و مرگ و میر ناشی از این بیماری عنوان کرد وی ادامه داد: بیماری کرونا ویروس از چین شروع شد و دیگر کشور ها نیز آلوده شده اند یا احتمالاً خواهند شد اما مهم این است که آمادگی مقابله و پیشگیری را داشته باشیم و برنامه ریزی مناسب کنیم.
وی بیان کرد: بیماری کرونا ویروس نسبت به دو اپیدمی گذشته بیماری های سارس و مرس، درصد مرگ و میر کمتری دارد.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: ۸۰ درصد بیمارانی که به کرونا مبتلا می شوند بیماریشان خفیف است، ۲۰ درصد ممکن است شدید باشد و نیاز به توجه ویژه پزشکی داشته باشند ۵ درصد شدیدتر است که دچار عوارض جدی می شوند و زیر دو درصد ممکن است مرگ و میری رخ دهد.


رشیدی نژادخاطرنشان کرد:خوشبختانه بر اساس تجارب کشور چین این ویروس بسیار به ندرت کودکان را دچار بیماری جدی و نیازمند بستری می کند و در گزارش بیماران  بستری شده در ووهان چین دامنه سنی افراد بستری بین ۲۲ تا ۹۲ سال بوده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان، آموزش شهروندان و افزایش آگاهی جامعه نسبت به راه های انتقال این بیماری یکی از راه های  مهم مبارزه با شایعات دانست و گفت: کمیته تخصصی فنی دانشگاه علوم کرمان مرتب تشکیل و توصیه های بهداشتی و آموزشی متعددی در این زمینه تهیه شده است.
رشیدی نژاد با اشاره به جو روانی ایجاد شده در جامعه و نگرانی مردم راجع به این بیماری، گفت: لازم است جو روانی را آرام نمود و برای جلوگیری از انتشار این بیماری از تجمعات و همایش ها و مسافرت های غیر ضروری باید تا حد ممکن پرهیز شود.


وی تقویت نظام مراقبت بیمارستانی، حفاظت‌های فردی در بخش عمومی و بهداشتی درمانی، پشتیبانی و تدارک لوازم و اقلام حفاظتی را از دیگر اقدامات انجام شده برای مقابله با این بیماری دانست.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان تاکید کرد: مردم اخبار و اطلاعات علمی را  از مراجع موثق و رسمی دریافت کنند و به راحتی به هر مطلب منتشر شده در شبکه های مجازی اعتماد نکنند.


رشیدی نژاد در مورد تعطیلی مراکز آموزشی گفت: هنوز دلیلی منطقی برای ما احساس نشده که جایی را تعطیل کنیم، روند عادی زندگی باید طی شود اما در عین حال توجه جدی به این موضوع باید داشته باشیم تا دچار بحران نشویم.
وی ادامه داد: بخش عفونی بیمارستان افضلی پور کرمان به عنوان محل بیماران ارجاعی که نیاز به مراقبت ویژه داشته باشند در نظر گرفته شده است.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان توصیه کرد: مردم بهتر است شست و شوی دست به مدت ۲۰ ثانیه، فاصله گرفتن از بیماران مبتلا و پاکسازی اشیای آلوده با مواد ضد عفونی کننده و الکل را مورد توجه قرار دهند.
رشیدی نژاد در مورد استفاده از ماسک گفت: استفاده از ماسک فقط برای فرد بیمار و کسانی که با وی در تماس می‌باشند هست و استفاده برای مردم عادی اثر ندارد و صرفا هدر دادن پول است.


وی از حمایت های استاندار کرمان و اقدامات و همکاری هایی که تاکنون دستگاه های استان در مورد مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا ویروس جدید انجام داده اند، قدردانی کرد. 
در این نشست  که با حضور روسا و معاونان دانشگاه های علوم‌پزشکی استان، ارگان های نظارتی و مسئولان سایر دستگاه ها تشکیل شد، موارد مربوط به آمادگی و اقدامات انجام‌شده توسط دانشگاه های علوم پزشکی استان کرمان برای مقابله و پیشگیری از بیماری مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد تصمیم گیری برای لغو همایش ها و مراسم ها را خود مسئولان استانی تعین تکلیف کنند.

منبع: ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آخرین قیمت طلا، سکه و ارز دوشنبه ۲۸ اسفندماه1402

رییس کل محاکم عمومی و انقلاب کرمان هشدار داد: مطالبه مهریه و درخواست طلاق بیشترین پرونده‌های دادگاه خانواده کرمان

اضافه‌وزن؛ معضل اصلی تعطیلات نوروزی/ چاقی مهمترین علت ابتلا به دیابت نوع ۲ است

وقوع باران و طوفان شن طی روزهای آینده در مناطقی از کرمان  

خروجی جشنواره رسانه و عدالت باید پیشگیری از وقوع جرم باشد

تهدید به انتشار تصاویر خصوصی زن جوان با انگیزه اخاذی

خودروهای حادثه‌ساز تا ۷۲ ساعت توقیف می‌شوند

استان کرمان در حوزه میراث ناملموس در صدر قرار دارد

101 مصدوم و  چهارکشته تصادفی طی 24 ساعت در کرمان

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت هوا در کرمان

پربازدید ها

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت هوا در کرمان

وقوع باران و طوفان شن طی روزهای آینده در مناطقی از کرمان  

دانش آموزان برای امتحانات نهایی فقط کتب درسی را بخوانند

رییس کل محاکم عمومی و انقلاب کرمان هشدار داد: مطالبه مهریه و درخواست طلاق بیشترین پرونده‌های دادگاه خانواده کرمان

تله کابین کرمان بالاخره مجوز فعالیت را از اداره استاندارد گرفت

اسباب‌کشی در ایام عید فقط با مجوز پلیس امکانپذیر است

2308  کلاس درس طی ایام عید در کرمان میزبان مسافران نوروز خواهد بود

101 مصدوم و  چهارکشته تصادفی طی 24 ساعت در کرمان

عرضه سوخت به خودروهای پلاک مخدوش ممنوع شد

خودروهای حادثه‌ساز تا ۷۲ ساعت توقیف می‌شوند

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)